  • Data: 2011-07-03 15:19:24
    Temat: Re: Dobry plan na wakacje ! [troche SPAM]
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek Karlik" napisał w wiadomości grup

    On Fri, 01 Jul 2011 18:27:23 +0200, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    [...]
    > Strasznie mnie ciekawi to urocze hasełko. Czym się wg Ciebie różni jedno
    > od drugiego? Gdzie w 20 godzin nauczyłeś się jeździć motocyklem?
    > Co z tymi sławnymi historiami, że po pierwszych 10 tys km jest najgorzej,
    > bo zaczyna się wydawać, że coś umiem?
    >
    > Skończmy już może więc gadanie "to marna szkoła, bo zaledwie uczy zdać
    > egzamin". Skoro uczy zdać - to znaczy, że to dobra szkoła. Kropka.

    Czytałeś raport Hurta? Chyba nie, więc przeczytaj :-))

    =========

    Co ma ten raport do szkoły jazdy?

    Z linka od Jasia:

    Cytaty:

    22. Prawdopodobienstwo urazu jest wysokie: 98% w wypadkach z udzialem
    wielu
    pojazdow, 96% przy wypadku pojedynczego motocykla. W 45% przypadkow sa to
    powazne uszkodzenia ciala. Polowa urazow dotyczy nog, kolan i konczyn
    gornych. Ochraniacze nie sa tu efektywne, w przeciwienstwie do zakladania
    odpowiedniego obuwia, rekawic, jednak chronia one glownie przed obtarciami,
    ktore sa czeste, ale rzadko powazne.

    26. Tylko 40% motocyklistow uzywalo kasku ochronnego w momencie wypadku.
    Kasku nie zakladano zwlaszcza latem i przy krotkich wypadach.

    28. Kaski nie powodowaly ani stlumienia dzwiekow z otoczenia, ani
    ograniczenia widocznosci - nie stwierdzono zwiazku miedzy uzyciem kasku a
    przyczyna wypadku

    Te cytaty bardziej pasują do wątku "czy urzędnicy powinni zmuszać do
    używania kasków".