eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 14

  • 11. Data: 2019-02-27 08:33:22
    Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Uncle,

    Tuesday, February 26, 2019, 8:57:41 PM, you wrote:

    >>> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
    >>> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
    >>
    >> Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
    >> nie ugięcie,

    > Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.

    Ale to nie zmienia prędkości obrotowej koła. Bo liczy się obwód.



    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 12. Data: 2019-02-27 11:30:57
    Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:db759e92-06d0-427b-8114-c6145d429da8@go
    oglegroups.com...
    On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz
    wrote:
    >> > Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta
    >> > różnica
    >> > będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
    >
    >> Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem
    >> a
    >> nie ugięcie,

    >dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem,
    >zachowuje sie troche jak gasienica ;)

    Ale jak felga zrobi jeden, no - lepiej rozwazyc 100 obrotow, to obwod
    opony tez zrobi 100 obrotow.
    A obwod liczy sobie np 2m jak slabo napompowany i 2.01m jak mocno.

    I nie wiem, czy nie przesadzilem z tym 1cm.

    Wiec gasienica, ale jakas dziwna.

    I ciekawe, gdzie sie to podziewa ...

    J.



  • 13. Data: 2019-02-28 01:18:54
    Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-26 19:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello kk,
    >
    > Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote:
    >
    >> On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
    >>> W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
    >>>>>> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
    >>>>>> (...)
    >>>>>
    >>>>> Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się
    >>>>> średnica koła?
    >>>>> Tego nie było nawet w diagonalnych.
    >>>>
    >>>> Efektywna pod obciążeniem się zmieni.
    >>>
    >>> 1. Bzdura.
    >>> 2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?
    >>>
    >
    >> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
    >> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
    >
    > Ugięcie nie wpływa na obwód.

    To napisałem

    > A przesuniecie związane jest z obwodem a
    > nie ugięcie,
    >

    Jakie przesunięcie?

    Skrócone przez ugięcie ramię obrotu powoduje przewijanie opony po
    mniejszym okręgu ale że opona jest sztywno osadzona na osi to w ciągu
    jednego obrotu musi przewinąć się cały obwód opony, czyli musi dojść do
    jakiegoś poślizgu i wydzielić jakieś dodatkowe ciepło i zwiększyć
    spalanie. Tylko to jest procentowo do ogólnego spalania mało.


  • 14. Data: 2019-02-28 15:39:21
    Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 24 lutego 2019 00:10:08 UTC-6 użytkownik Peter napisał:
    > W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
    > > W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
    > >> i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
    > >> (teoretycznie)
    > >>
    > >> przypuszczam dlaczego ...
    > > Dlaczego?
    > > Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami,
    > > a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz,
    > > możesz na wiosnę.
    > > Jacek
    > >
    > wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na
    > konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary
    >
    > jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
    > zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach
    > toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie
    > nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%

    Lol. Nie brnij w te teorie.
    Bylo juz tyle flejmow na ten temat ze chyba tylko ten o zerwanej nitce byl dluzszy.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: