-
11. Data: 2019-02-27 08:33:22
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Uncle,
Tuesday, February 26, 2019, 8:57:41 PM, you wrote:
>>> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
>>> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
>>
>> Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem a
>> nie ugięcie,
> Na obwód nie, wpływa na długość promienia między środkiem felgi a jezdnią.
Ale to nie zmienia prędkości obrotowej koła. Bo liczy się obwód.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
12. Data: 2019-02-27 11:30:57
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:db759e92-06d0-427b-8114-c6145d429da8@go
oglegroups.com...
On Tuesday, February 26, 2019 at 7:10:43 PM UTC+1, RoMan Mandziejewicz
wrote:
>> > Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta
>> > różnica
>> > będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
>
>> Ugięcie nie wpływa na obwód. A przesuniecie związane jest z obwodem
>> a
>> nie ugięcie,
>dokladnie, taki "flak" przestaje byc matematycznym kolem/okregiem,
>zachowuje sie troche jak gasienica ;)
Ale jak felga zrobi jeden, no - lepiej rozwazyc 100 obrotow, to obwod
opony tez zrobi 100 obrotow.
A obwod liczy sobie np 2m jak slabo napompowany i 2.01m jak mocno.
I nie wiem, czy nie przesadzilem z tym 1cm.
Wiec gasienica, ale jakas dziwna.
I ciekawe, gdzie sie to podziewa ...
J.
-
13. Data: 2019-02-28 01:18:54
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-02-26 19:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello kk,
>
> Sunday, February 24, 2019, 6:46:41 PM, you wrote:
>
>> On 2019-02-24 17:44, Kaczin wrote:
>>> W dniu 24.02.2019 o 15:02, Uncle Pete pisze:
>>>>>> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
>>>>>> (...)
>>>>>
>>>>> Znaczy, jak przepompujesz, np. powyżej 3 atm., to zmieni Ci się
>>>>> średnica koła?
>>>>> Tego nie było nawet w diagonalnych.
>>>>
>>>> Efektywna pod obciążeniem się zmieni.
>>>
>>> 1. Bzdura.
>>> 2. Co to jest "średnica efektywna" - sam to wymyśliłeś?
>>>
>
>> Opona się ugnie i ramię obrotu skróci. Obwód pozostanie, więc ta różnica
>> będzie musiała ujawnić się w jakichś stratach.
>
> Ugięcie nie wpływa na obwód.
To napisałem
> A przesuniecie związane jest z obwodem a
> nie ugięcie,
>
Jakie przesunięcie?
Skrócone przez ugięcie ramię obrotu powoduje przewijanie opony po
mniejszym okręgu ale że opona jest sztywno osadzona na osi to w ciągu
jednego obrotu musi przewinąć się cały obwód opony, czyli musi dojść do
jakiegoś poślizgu i wydzielić jakieś dodatkowe ciepło i zwiększyć
spalanie. Tylko to jest procentowo do ogólnego spalania mało.
-
14. Data: 2019-02-28 15:39:21
Temat: Re: Dobijając opony nie ma różnicy w spalaniu
Od: s...@g...com
W dniu niedziela, 24 lutego 2019 00:10:08 UTC-6 użytkownik Peter napisał:
> W dniu 2019-02-23 o 21:26, Jacek pisze:
> > W dniu 23.02.2019 o 12:26, Peter pisze:
> >> i odwrotnie jak spuszczę powietrze (dużo) to spalanie sie nie zmienia
> >> (teoretycznie)
> >>
> >> przypuszczam dlaczego ...
> > Dlaczego?
> > Zrób doświadczenie i przejedź się rowerem z mocno napompowanymi oponami,
> > a potem spuść powietrze i porównaj, jak się jedzie. Nie musisz zaraz,
> > możesz na wiosnę.
> > Jacek
> >
> wiem, dlatego napisałem teoretycznie, samochód jest homologowany na
> konkretnych fabrycznych oponach z konkretnym ciśnieniem powiedzmy 2bary
>
> jak zmieniam ciśnienie w oponach to zmienia się średnica koła która
> zaburza wynik przejechanej odległości i niweluje zysk/stratę na oporach
> toczenia, więc jak się tego nie uwzględni to wychodzi że różnicy prawie
> nie ma a jak się uwzględni to różnica w spalaniu jest nawet 10%
Lol. Nie brnij w te teorie.
Bylo juz tyle flejmow na ten temat ze chyba tylko ten o zerwanej nitce byl dluzszy.