-
111. Data: 2012-08-15 20:21:29
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:o...@l...mshome.net...
> Dnia 15-08-2012 o 13:48:18 Cavallino <c...@k...pl>
> napisał(a):
>
>>
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup dyskusyjnych:n4btog7y2ym6$.1ja1jz55a6qyw$.dlg@40tude
.net...
>>> Dnia Wed, 15 Aug 2012 07:22:07 +0200, Cavallino napisał(a):
>>>> Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>> grup
>>>>>>> A jak sie naprawde szybko jedzie, to co godzine trzeba tankowac
>>>>>> Ferrari jeździsz?
>>>>> Jeszcze pamietam jak wskazowka w Nubirze spadala :-)
>>>>> A i w Ceedzie nie jest pewnie duzo lepiej, jak sie kiedys w koncu
>>>>> rozpedzisz i z pedalem w podlodze zostaniesz :-)
>>>>
>>>> Nie wiem, jeszcze mi się nie zdarzyło tankować w trasie więcej niż raz
>>>> dziennie, jeśli tankuję do pełna.
>>>> Na dwóch bakach to mogę przejechać 2 tys km, wcale wolno nie jadąc.
>>>
>>> Wydaje ci sie.
>>
>> Napisałem, że mogę, a nie, że tak będzie w każdych warunkach.
>> W każdym razie w godzinę więcej niż 150 km nie przejedziesz, a nie ma
>> opcji, żeby bak nie wystarczył na minimum 500.
>>
>
> No ale 500km to 3-4h jazdy autostradą.
Dokładnie.
A nie godzina jak pisał Jarek.
-
112. Data: 2012-08-15 20:23:31
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:rmvtcg60vm3o$.gf9lz0iiulo6$.dlg@40tude.
net...
> Dnia Wed, 15 Aug 2012 13:48:18 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>>> Nie wiem, jeszcze mi się nie zdarzyło tankować w trasie więcej niż raz
>>>> dziennie, jeśli tankuję do pełna.
>>>> Na dwóch bakach to mogę przejechać 2 tys km, wcale wolno nie jadąc.
>>>
>>> Wydaje ci sie.
>>
>> Napisałem, że mogę, a nie, że tak będzie w każdych warunkach.
>> W każdym razie w godzinę więcej niż 150 km nie przejedziesz, a nie ma
>> opcji,
>
> Wyjedz w nocy na A2, min granice, docisnij do oporu i tak trzymaj, wtedy
> zobaczymy :-)
Co chcesz zobaczyć, diesla 1.6 palącego powyżej 36 litrów/100 km przez
godzinę non-stop?
Nie dasz rady tyle spalić, o ile auto sprawne.
>
>> żeby bak nie wystarczył na minimum 500.
>
> Jak widzisz jak wskazowka opada, to nie dojezdzasz do konca,
Do końca nie, zawsze zaczynam szukać stacji po zapaleniu się rezerwy, nie ma
jej w ilośći 40 l, zapewniam Cię.
-
113. Data: 2012-08-15 20:25:52
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:21:29 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
>>> Napisałem, że mogę, a nie, że tak będzie w każdych warunkach.
>>> W każdym razie w godzinę więcej niż 150 km nie przejedziesz, a nie ma
>>> opcji, żeby bak nie wystarczył na minimum 500.
>>>
>> No ale 500km to 3-4h jazdy autostradą.
>
> Dokładnie.
> A nie godzina jak pisał Jarek.
Jak kiedys skonczysz z ta kapelusznicza jazda, to napisz co ile naprawde
trzeba tankowac ceeda :-))))
J.
-
114. Data: 2012-08-15 20:31:25
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:6...@4...n
et...
> Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:21:29 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup
>>>> Napisałem, że mogę, a nie, że tak będzie w każdych warunkach.
>>>> W każdym razie w godzinę więcej niż 150 km nie przejedziesz, a nie ma
>>>> opcji, żeby bak nie wystarczył na minimum 500.
>>>>
>>> No ale 500km to 3-4h jazdy autostradą.
>>
>> Dokładnie.
>> A nie godzina jak pisał Jarek.
>
> Jak kiedys skonczysz z ta kapelusznicza jazda, to napisz co ile naprawde
> trzeba tankowac ceeda :-))))
Pisałem - nie zejdziesz poniżej 500 km.
-
115. Data: 2012-08-15 20:44:58
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:31:25 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>>>> No ale 500km to 3-4h jazdy autostradą.
>>> Dokładnie.
>>> A nie godzina jak pisał Jarek.
>>
>> Jak kiedys skonczysz z ta kapelusznicza jazda, to napisz co ile naprawde
>> trzeba tankowac ceeda :-))))
>
> Pisałem - nie zejdziesz poniżej 500 km.
Wyciagnij dywanik spod pedalu i sprawdz jeszcze raz :-)
Ale 500km z predkoscia 185 to ile jest ? 2.5h ?
J.
-
116. Data: 2012-08-15 21:13:54
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:23:31 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> Wyjedz w nocy na A2, min granice, docisnij do oporu i tak trzymaj, wtedy
>> zobaczymy :-)
>
> Co chcesz zobaczyć, diesla 1.6 palącego powyżej 36 litrów/100 km przez
> godzinę non-stop?
> Nie dasz rady tyle spalić, o ile auto sprawne.
Spodziewam sie jednak zobaczyc ponad 10l/100km. A poniewaz predkosc bedzie
spora, to bedzie to rzedu 20 l/h. I po dwoch godzinach zaczynamy sie
rozgladac za stacja.
>>> żeby bak nie wystarczył na minimum 500.
>> Jak widzisz jak wskazowka opada, to nie dojezdzasz do konca,
> Do końca nie, zawsze zaczynam szukać stacji po zapaleniu się rezerwy, nie ma
> jej w ilośći 40 l, zapewniam Cię.
Nubira potrafila 40/h, wtedy nie czekasz na rezerwe :-)
J.
-
117. Data: 2012-08-15 22:43:23
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:16zox1qkmc9qo$.j0nvx9wsw1bd$.dlg@40tude
.net...
> Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:31:25 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>>>> No ale 500km to 3-4h jazdy autostradą.
>>>> Dokładnie.
>>>> A nie godzina jak pisał Jarek.
>>>
>>> Jak kiedys skonczysz z ta kapelusznicza jazda, to napisz co ile naprawde
>>> trzeba tankowac ceeda :-))))
>>
>> Pisałem - nie zejdziesz poniżej 500 km.
>
> Wyciagnij dywanik spod pedalu i sprawdz jeszcze raz :-)
Bez wyciągnięcia dywanika, to jest bliżej 1000 niż 500.
-
118. Data: 2012-08-15 22:45:08
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1x72efhzz6eym.1crzb77yeouhn.dlg@40tude.
net...
> Dnia Wed, 15 Aug 2012 20:23:31 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>> grup
>>> Wyjedz w nocy na A2, min granice, docisnij do oporu i tak trzymaj, wtedy
>>> zobaczymy :-)
>>
>> Co chcesz zobaczyć, diesla 1.6 palącego powyżej 36 litrów/100 km przez
>> godzinę non-stop?
>> Nie dasz rady tyle spalić, o ile auto sprawne.
>
> Spodziewam sie jednak zobaczyc ponad 10l/100km.
No właśnie.
Czyli przejedziesz 600 km bez problemu.
A Ty nawijałeś o przejechaniu 150.....
Musiałby palić 40 na 100.
> Nubira potrafila 40
Nie porównuj starych benzyniaków z nowoczesnymi dieslami o niedużej
pojemności, to inny świat.
-
119. Data: 2012-08-15 23:29:08
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message
news:op.wi2kz5ahg01fvf@l-089.mshome.net...
> Ja pisałem co w moim przypadku musi być spełnione, aby przejechać
> 2000-2500km na raz.
> Ty mówisz o jeździe przez 10-15h - to zupełnie inna bajka.
Twierdzisz, ze przy 20h noga zaczyna bolec od niewciskania sprzegla, a reka
od niezmieniania biegow?
>>
>> Dasz radę tak jechać 15 -24h?
>
> Po co? Nie planuje dziennych tras dluzszych niz 700-800 km (zdarzaly sie
> dluzsze, ale to raczej odstepstwo od reguly), bo zwykle jest po drodze
> duzo zwiedzania. Zreszta - nie bawi mnie jezdzenie dookola Niemiec :-P
> Ale my w tej odnodze wątku piszemy o długich trasach, pomijając zasadność
> takowych.
I dlatego, ze masz w planie dluga trase, to po zaslonieciu predkosciomierza
ustawisz automatycznie 170km/h? A jak w lkrotsza to co innego? Kontrolujesz
to, co piszesz?
A skoro nie zrozumiales - nie dam rady jechac 15h 200km/h, bo nie mam gdzie.
Podstawowy problem. Przejade cale Niemcy w zdecydowanie krotszym czasie.
> Mi się czasami zdarza zrobić 600-700 bez żadnego postoju, gdy już się
> zatrzymam to i tak muszę dzieciaki z samochodu "kijem wyganiać".
Tez mi sie zdarza. Rowniez z predkosciami pod 200km/h, tam gdzie sie da.
Potem sie trzeba zatrzymac przynajmniej po paliwo.
Tylko co ma do tego wyganianie dzieciakow? Ze jak szybciej jedziesz, to
bardziej sie mecza, czy co?
--
Axel
-
120. Data: 2012-08-15 23:49:18
Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:jju7iyvsmfry$.hb8dl36e5z7v.dlg@40tude.net...
>>>>> A tempomat to trzeba stale przestawiac.
>>
>> Co chcesz przestawiac w tempomacie? Na autostradzie ustawiam predkosc z
>> jaka
>> chce jechac (np. 140 wg GPS-a na polskich) i jade. Jak musze zwolnic, to
>> zwalniam, potem wciskam jeden klawisz i auto wraca do zadanej predkosci,
>> a
>> jak musze przyspieszyc, to przyspieszam, a potem auto samo zwalnia do
>> ustawionej. Co mam przestawiac?
>
> Predkosc z ktora chcesz jechac. 140 ... a za chwile pyk pyk w klawisz
> '-' -
> bo tu wolno tylko 110.
W jaki klawisz? Naciskam na sekunde lekko sprzeglo i zwalniam do 110. Potem
jednym nicsnieciem klawisza wracam do 140.
> Pyk pyk - dwa tiry sie wyprzedzaja gdzies dalej.
Jak wyzej.
> pyk, pyk - znow 140 bo wolna droga.
Jedno nacisniecie klawisza i wraca do 140.
> Pyk .... za malo, pyk ... ciagle za
> malo
??
pyk - kolumna osobowek wyprzedza. Pierwszy z kolumny odpadl - pyk.
> Drugi odpadl - pyk. Pyk - trzeci odpadl. Migacz - my odpadamy :-)
>
> Z gorki - pyk plus
Jakie pyk? Pedal gazu, jak juz musisz przyspieszyc.
> pod gorke - pyk minus, bo za glosno ...
W Polonezie to moze za glosno...
Zreszta - jak sie decydujesz na tempomat, to nie po to, zeby z gorki
przyspieszac, a pod gorke zwalniac, tylko jedziesz caly czas z ta sama
predkoscia.
>
>>>>Tempomat daje ten konfort, że na 15-20 min możesz zdjąć nogę z gazu,
>>>>która
>>>>w tym czasie odpoczywa.
>>> Nawet nie bardzo mam ja gdzie polozyc. Podkulic pod siebie ?
>> Przede wszystkim mozna poruszac na wszystkie strony, bo kilka godzin w
>> jednej pozycji nie jest zbyt wygodne. Mozna przestawic stope pod fotel, w
>> lewo - i zawsze noga sie troche rozrusza. Z doswiadczenia - zdecydowanie
>> trasa >500km jest mniej meczaca z tempomatem.
>
> No coz - jak widac z opisu poowyzej - kto ma, ten uzywa.
No wlasnie z Twoich opisow wynika, ze w zyciu nie jezdziles z tempomatem.
> Ale jakos mi nigdy pedal nie przeszkadzal. Ale w pierwszym zminilem naciag
> sprezyny.
To nie kwestia pedalu, tylko trzymania nogi w jednym polozeniu.
>>>>>> 4. niska prędkość przelotowa (nie da się jechać 2000km "zapier...ąc"
>>>>>> non-stop, lepiej jechać stabilne 130-140km/h)
>>>>> No nie wiem ... pojedziesz 90 to wcale dalej nie zajedziesz.
>>>>> A 140 to juz w praktyce moze byc zap* - inni jada wolniej.
>>
>> 140 to jedziesz szybciej, niz 95% kierowcow na polskich autostradach.
>
> Jesli nie wiecej %. Czyli - zapierdalasz :-)
Wlasnie ostatnio taka widze zaleznosc - na gierkowce jadac 100 gpsowe jestem
wyprzedzany przez prawie wszystkich (i to ze spora roznica predkosci), a na
autostradzie przy 140 prawie wszystkich wyprzedzam.
>
>>>>Nie chodzi o jazdę 90km/h - wystarczy, że dasz radę utrzymać średnią
>>>>wynikającą z ograniczeń - na dystansie 1500 - 2500km jest to bardzo
>>>>trudne.
>>>
>>> Jedna rzecz musimy sobie jasno powiedziec - wysokiej sredniej nie robi
>>> sie
>>> szybka jazda, tylko eliminacja wolnej jazdy.
>>> Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.
>>
>> Coz. Srednia robi jedno i drugie. To wlasnie wynika z matematyki :-P
>
> Ale niskie predkosci robia bardziej :-)
Nie o to mi chodzilo, a o to, ze np. nie zrobisz sredniej 90km/h w dluzszej
trasie jadac max. 100km/h. Zreszta - zaraz Ci wykaze, ze to co piszesz, to
nieprawda :-) Pojedz przez godzine 20km/h, a potem znow przez godzine
200km/h. Jaka bedziesz mial srednia? :-P
--
Axel