  • Data: 2012-01-25 16:10:45
    Temat: Re: Do tych co tu piszą w C++
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-25 14:15, 4CX250 wrote:
    > W C++ piszę taki mały programik do odczytywania pomiarów z miernika RLC.
    > Wszystko w WinApi.

    WinAPI to nie C++.

    > Najpierw muszę to urządzenie zainicjować i robię to tak:
    > strcpy ( Buffer_write, "//\x1B""2\x0A" );

    To nie jest C++ tylko C--.

    > W następnej części programu mam problem. Nie bardzo wiem, co zrobić aby
    > program odczekał skutecznie tylko tyle czasu ile jest niezbędne, aż w
    > buforze odbiorczym COM pojawią się wszystkie dane wysłane przez urządzenie.

    Masz trzy wyjścia:

    a) programować zdarzeniowo - abstrakcja portu COM sama poinformuje że ma
    "coś w środku" do odczytu. Kwestia znalezienia abstrakcji na port COM z
    takim ficzerem lub napisanie.

    b) Odczytać *natychmiast* znak z bufora dbając aby ustawiony (w
    systemie) był odpowiedni timeout czekania na znak. Program wróci
    niezwłocznie gdy odbierze znak lub gdy skończy się timeout.

    c) wątki i ich synchronizacja

    > Jest coś skuteczniejszego?

    Jest, a b c. Preferowane C, ale w realnym zasięgu masz B.

    > Gdy tego nie robiłem to były w nuforze śmieci z poprzednich odczytów

    W buforze COM nie ma śmieci tylko dane które odbierasz z urządzenia.

    > W analogiczny sposób odpytuję urządzenie o wyniki konkretnych pomiarów
    > wartości RLC i tam też mam taki sam problem.

    Zmień język na C++ + Qt lub zainteresuj się może C# który załatwi
    problemy z WinAPi za sensownym interfejsem. Do wyboru masz jeszcze Jave.