  • Data: 2012-01-25 19:48:09
    Temat: Re: Do tych co tu piszą w C++
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-25 20:37, 4CX250 wrote:
    > Programuję w DevC++. Dopiero się uczę tego języka i sam nie wiem co jest
    > czym. Z czasem się poukłada :)

    Wyrzuć książki w których ktoś coś bredzi o strcpy w dowolnym
    współczesnym zastosowaniu GUI.

    > B, czyli odbieram pojedyncze znaki i sklejam do kupy. Tak myślałem bo to
    > najprostrze będzie.

    Nie. Znacznie wygodniej jest:

    std::string a;
    while( ... ) { a+= znak; }

    Wygodniej bo nie musisz dbać o szczegóły implementacji realokacji
    pamięci. Tylko tyle i aż tyle.

    > Nie. Mój rozum zbankrutuje jak tak zacznę szaleć :)

    Używasz języka C (bo to nie C++) a więc czegoś z lat 80 w środowisku
    WinAPI które pochodzi koncepcyjnie z grubsza rzecz biorąc tamtego czasu.
    Do dnia dzisiejszego inżynieria dorobiła się *znacznie* wygodniejszych
    narzędzi. Zwróć się w kierunku C#/Java. To języki o identycznej składni
    z dokładnością do dupereli a *automatycznie* pozwolą na wykorzystanie
    choćby technik zdarzeniowych które rozwiążą Ci wszelakie problemy na tym
    etapie na którym jesteś zamiast rękodzieła w jednym z najmniej wygodnych
    API jakie istnieją.

    > I tak już mi się
    > bardziej nie chce niż chce tego języka się uczyć.

    C to fatalny wybór jeśli chcesz pisać GUI. FA-TAL-NY.

    > Jako że na AVRy się przesiadłem to i zacząłem w
    > C++ coś dłubać.

    Dłubiesz w C. Do C++ masz jeszcze kilka lat świetlnych. Jeśli dopiero
    zaczynasz to to odpowiedni moment żeby *NIE* używać błędnych narzędzi
    takich jak wybuchowa mieszanka C z WinAPI z powodu glupiej komunikacji z
    COM.