  • Data: 2009-12-18 22:26:40
    Temat: Re: Do ktorego systemu sa dostepne DOBRE stalki...
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 18 Dez., 22:50, "Wini" <l...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:4ff81ae3-9de4-4882-bc64-90e3e8a17e8a@
    u7g2000yqm.googlegroups.com...
    > 50/1,4   na FF nie podskoczy do 24-70 .
    >
    > Nie testowałem swoich, miałem je dość krótko,  24-70 było tak normalnie
    > kupione w sklepie, 50/1.4 wyselekcjonowane - moje subiektywne odczucie
    > przedstawiłem
    > ogólnie znane testy na ff, przychylam się do uzyskanych
    rezultatówhttp://www.the-digital-picture.com/Reviews
    /ISO-12233-Sample-Crops.asp...

    > Pozdrawiam
    > Wini

    za malo danych mam zeby sie ustosunkowac do wynikow z fotografowania
    tablicy.

    rzeczywiscie trend jest odwrotny.

    ja ku mojemu zaskoczeniu stwierdzilem wrecz rewelacyjny rysunek 24-70
    na FF

    dodam ze to max 24-70 osiaga dla 35 mm i przyslony 5,6

    podalem maxymalne rozdzielczosci.

    nie podpinam wogole 50ki pod FF gdyz 24-70 jest lepszy ( na 50 mm
    rozdzielczosc porownywalna , o ile pamietam minimalnie wyzsza dla 50
    ki ale to w granicach bledu pomiarowego.)

    Nie wiem czy dokonana przekonstruowania 50 - ki w miare czasu.
    mechanicznie jest slabawa , ale optycznie od 2,8 o.k. , ja mam
    strarszy egz ok 10 - 12 letni , ale nieuzywany niemal.
    nie wiem czy jest to sprawa konkretnego egzemplarza.

    do pracy 24-70 pod FF nie mam najmniejszego powodu zeby sie
    przyczepic- optycznie rewelka , AF trafia .

    Ale nie to jest w zasadzie przedmiotem tego watku.

    na przytoczonych przez mnie liczbach mozna rozpoznac kolosalny
    przyrost rozdzielczosci wraz z powiekszeniem matrycy i jej
    rozdzielczosci.

    takiego przyrostu w ramach danej matrycy nie osiagnie sie zmiana
    optyki.

    np glosne ostatnio stalki zeissa kosztuja do ok 1500-1700 euro , a to
    juz prawie ze cena FF .

    jesli pytajacemu koniecznie zalezy na wysokije rozdzilczosci obrazu to
    w pierwszym rzedzie nalezy pytac o wielkosc matrycy.