eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo dyskusji nad elektrykamiRe: Do dyskusji nad elektrykami
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do dyskusji nad elektrykami
    Date: Sat, 27 Jan 2018 23:32:31 +0100
    Organization: TUMAN TMN S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <p4iulo$h1g$1@node1.news.atman.pl>
    References: <1aot0pk8ecnip.57srgyrduzba$.dlg@40tude.net>
    <p4i145$kdh$1@node1.news.atman.pl> <p4ih0s$ve4$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 85-222-61-78.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1517092344 17456 85.222.61.78 (27 Jan 2018 22:32:24 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 27 Jan 2018 22:32:24 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.5.2
    In-Reply-To: <p4ih0s$ve4$1@dont-email.me>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623557
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-27 o 19:39, ToMasz pisze:
    >> Chyba od dawna wiadomo, że wygenerowanie 1 kWh w elektrowni, nawet
    >> średnio nowoczesnej węglowej generuje o wiele mniejsze
    >> zanieczyszczenie środowiska niż wygenerowanie takiego samego 1 kWh w
    >> samochodowym silniku spalinowym.
    > nie bardzo. Może inaczej, zależy jak i co badasz. elektrownie mają
    > większą sprawność, ale nie wiele, i lepsze warunki spalania. samochody
    > mają lepsze paliwo, bardziej czyste, i.... niestety czynnik ludzki.
    > przeciętne bmw dla środowiska jest dużo bardziej uciążliwe niż
    > jakakolwiek hybryda, albo wspomniany LPG
    >
    > Tyle że Ty znowu jak ci z artykułu - hasła zgodne z prawdą, ale nie na
    > temat. niezauważalnym problemem w autach elektrycznych, jest ta
    > dodatkowa enegria, potrzebna na przesłanie prądu do gniazdek. następnie
    > ten prąd w magiczny sposób trzeba przetransportować do akumulatorów,
    > potem wyjąć. mnie w szkole uczyli że każde takie magiczne przesunięcie
    > generuje straty, że każde z tych urządzeń ma pewną sprawność. w
    > kontekscie pojazdów elektrycznych nikt o tym nie wspomina. jeśli
    > akumulatory mają 70kWh, to ich naładowanie do pełna, samo zamienienie
    > acna dc  z ustaleniem prądu/napięcia, powinno generować więcej ciepła,
    > niż nagrzewnica w dieslu/benzyniaku. Mówimy o procesie który przebiega
    > gdy auto elektryczne stoi! stoi i tankuje energię! Może się mylę, może
    > nie znam technologii wykorzystywanych w tych urządzeniach, ale w reszcie
    > przemysłu takie straty są na porządku dziennym.

    Sprawność silnika spalinowego w samochodzie, to ok. 40%

    Czyli ok. 60% energii zawartej w spalanym paliwie idzie na marne )na
    ciepło). Szczególnie latem, przy włączonej klimatyzacji - schłodzenie
    kabiny daje 400% więcej podgrzewania planety na zewnątrz.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: