    From: jacek2v <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Do dużych przebiegów - nowy, czy używany?
    Date: Sun, 14 Feb 2010 02:24:48 -0800 (PST)

    On 12 Lut, 10:26, Macios <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > ceną sprzedaży po tych 5 latach będzie większa niż strata na dwóch
    > kilkulatkach używanych dotychczas. No i będę uwiązany do takiego samochodu
    > - teraz używkę, jak się wkurzę, to sprzedam kiedy chcę - jak się wkurzę na
    > samochód z salonu, to będę musiał zacisnąć zęby.
    >
    > Interesują mnie opinie ludzi, którzy dużo jeżdżą prywatnymi samochodami.
    > Jak sobie radzicie z tym problemem. Na zachodzie tacy ludzie jak my jeżdżą
    > nowymi samochodami, ale ja ciągle zarabiam jednak nieco mniej niż oni i nie
    > mogę podejść do tego tak bezrefleksyjnie.

    Witam,

    Jeździłem i nowymi i używanymi.
    Moje przemyślenia są takie :
    a. samochód musi kosztować - po kupnie też :)
    b. samochód musi się zepsuć - zwłaszcza po kupnie :)
    c. dobra, sprawna, kompetentna obsługa nawet przy poważnej awarii
    powoduje tylko wypływ kasy, a nie czasu i nerwów :)

    Oceń i zbilansuj :
    a. ile masz kasy - na ile Cię stać - ile ten samochód zarobi tip.
    b. jak duży samochód chcesz mieć, jak szybki, jaki chcesz mieć komfort
    - po prostu co byś chciał mieć
    c. ile dla Ciebie warty jest Twój czas u mechanika :)
    d. jak dobry serwis masz w pobliżu dla poszczególnych marek - może
    któryś się wyróżnia

    Wiem, że nie odkrywam ameryki :), ale może taka odrobina
    uporządkowania pomoże Ci w decyzji.
    Jakieś 1,5 roku temu byłem w tej samej sytuacji - przejeżdżam rocznie
    >40kkm.
    Kupiłem nowe auto. Dało mi fun, wystarczającą ilość komfortu i jakoś
    wyrobiłem się finansowo :) Auto uważane za niezawodne, czyli nie
    patrzyłem zbytnio na serwis w okolicy. Ale pojawiły się dwie usterki
    jedna na pewno zostanie załatwiona na gwarancji - na szczęście :)

    Powodzenia
    Jacek