  • 51. Data: 2022-11-12 12:42:06
    Temat: Re: Do czego prowadzi unijna głupota.
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 17:56, nadir pisze:

    > Czyli, że faktyczne ta Wyborcza to ciągle łże?
    > https://wyborcza.pl/7,75398,8424622,z-kazdego-przeka
    zanego-nam-euro-niemcy-odzyskuja-85-eurocentow.html

    Nie wiem, nie klikam w ten link, ale nie wykluczam.

    > Nie tylko Niemcy, jesteśmy/byliśmy głownie tanią siłą roboczą w
    > montowaniach i różnego rodzaju magazynach dla Aliexpresu, Zalando czy
    > innego Amazona.

    To powszechnie znany fakt, że po PRL został nam niesamowicie potężny i
    perspektywiczny przemysł, a PRL rozpadła się, bo się komuchom znudziło i
    trochę aktywowało sumienie, a nie bo PRL było bankrutem bez szans na
    dalsze egzystowanie.

  • 52. Data: 2022-11-12 12:44:24
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 16:30, cef pisze:

    > Przez nieuprawnionych.

    Nieuprawnienie sugeruje jakiś przymus prawny. Bo wiesz, dla samego
    pierdololo to możemy mówić, że osoby z nielokalnymi tablicami nie mają
    prawa parkować przy wejściach do marketów.

    > Więc jak nie rozumiesz i chciałbys to zmienić, bo Ci to jakoś
    > przeszkadza w życiu,

    Mam to tak głęboko w d, że trzeba by proktologa by zobaczył w czym
    rzecz. Po prostu tego nie rozumiem.

    Wisi mi to i powiewa.

  • 53. Data: 2022-11-12 13:05:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-12 o 12:44, PlaMa pisze:

    > Nieuprawnienie sugeruje jakiś przymus prawny. Bo wiesz, dla samego
    > pierdololo to możemy mówić, że osoby z nielokalnymi tablicami nie mają
    > prawa parkować przy wejściach do marketów.

    Mówić to faktycznie możemy co chcemy ale jak jest parking
    z regulaminem, to wjeżdżając akceptujesz ten regulamin
    i wtedy jakieś wymagania zarządcy terenu są i warto wiedzieć czym
    są zagrożone zachowania niezgodne z regulaminem.
    To tak opisowo, skoro słowo "nieprawniony" Ci nie pasuje.

    > Mam to tak głęboko w d, że trzeba by proktologa by zobaczył w czym
    > rzecz. Po prostu tego nie rozumiem.

    Ja to rozumiem, ale nie korzystam.

    > Wisi mi to i powiewa.

    Mnie też wisi i powiewa do momentu kiedy nie ma gdzie zaparkować,
    bo każde miejsce jest przynależne komuś.

  • 54. Data: 2022-11-12 13:33:20
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.11.2022 11:03, nadir wrote:

    > Na tym świecie nic nie ma za darmo, 15 centów możesz potraktować jako
    > kredyt, który i tak trzeba spłacić. A jak? A no pod byle pretekstem
    A dlaczego ktokolwiek miałby je traktować je jako kredyt?

    > zabiera się nam kasę z różnych funduszy, a my już od dawna dopłacamy do
    > tego burdelu.
    O składkach członkowskich do kasy UE oraz o funduszach unijnych, które
    będą stopniowo maleć wraz z rozwojem kraju jest wiadomo od samego
    początku. Więc skąd nagle lament, że Polska stała się płatnikiem netto?

    > Słyszałeś o jakichś biednych urzędnikach? A jak zmuszał to sobie sam
    > wydumaj.
    Słyszałem. No i nie mogę sobie wydumać, jak ich Niemiec do czegokolwiek
    mógł zmusić.

    > Niemcy też bardzo płaczą, że nasz piękny i dumny kraj nie może
    > skorzystać z unijnej kasy.
    > https://www.farmer.pl/finanse/dotacje-i-doplaty/dlac
    zego-niemcy-zabiegaja-o-unijne-fundusze-dla-polski,1
    12503.html
    > Batem i karabinem ktoś ich zmusza do inwestowania w Polsce?
    Widocznie im się opłaca. Ale bez pozwolenia niczego zrobić nie mogą.
    Więc po co to bredzenie o tych złych, wstrętnych kapitalistach, którzy
    wykorzystują dumny polski naród jako tanią siłę roboczą? Obowiązku
    zatrudniania się czy kupowania czegoś od Niemca czy innego jakiegoś tam
    ciapatego nie ma.

    > No widzisz jak ty nic nie rozumiesz, wojna to jest ostatni etap
    > zniewolenia.
    Znaczy się Ruscy po podbili Ukrainę ekonomicznie i teraz dokonują
    ostatecznego etapu zniewolenia? :-D

  • 55. Data: 2022-11-12 13:38:17
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.11.2022 13:05, cef wrote:
    [...]
> [...]
    > i wtedy jakieś wymagania zarządcy terenu są i warto wiedzieć czym
    > są zagrożone zachowania niezgodne z regulaminem.
    Serio, istnieją jakieś sklepy/centra handlowe, których parkingi mają
    jakiś regulamin? :-)

  • 56. Data: 2022-11-12 14:13:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-12 o 13:38, JDX pisze:
    > On 12.11.2022 13:05, cef wrote:
    > [...]

    > Serio, istnieją jakieś sklepy/centra handlowe, których parkingi mają
    > jakiś regulamin? :-)

    Nie parkuję na oznaczonych specjalnie dla kogoś miejscach,
    więc nie chodzę czytać regulaminów, ale lektura prasy dowodzi, że są
    takie regulaminy i nawet mogą próbować coś tam zarządcy wyegzekwować.
    Czasami jak wjeżdżam, to są miejsca parkingowe zwykłe
    i takie nawet oznaczone nr rejestracyjnym albo, że zarezerwowane dla
    pracowników czy klientów firmy X albo dla matki z dzieckiem czy wózkiem
    albo dla niepełnosprawnych. Nie zastanawiałem się nigdy nad umocowaniem
    prawnym, bo zawsze było pełno innych miejsc do zaparkowania,
    więc w niczym mnie nie ograniczało.
    Gdyby się okazało, że nie mogę gdzieś zaparkować, bo wszystko jest dla kogoś
    zajęte czy zarezerwowane i to nie jestem ja, to bym pomyślał
    w pierwszej kolejności czy muszę akurat tam wjeżdżać a w drugiej
    jak to przeskoczyć. Dopóki mnie nie ograniczają cudze zakazy, to
    mogą być nawet miejsca dla tych co mają zielone skarpetki.

  • 57. Data: 2022-11-12 18:50:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.11.2022 o 13:33, JDX pisze:

    > A dlaczego ktokolwiek miałby je traktować je jako kredyt?

    Bo to był i jest kredyt.

> [...]
    > które będą stopniowo maleć wraz z rozwojem kraju jest wiadomo od
    > samego początku. Więc skąd nagle lament, że Polska stała się

    A co ma płacenie netto do ciągłych blokad funduszy z powodów, o których
    nie było wiadomo od początku?

    > Słyszałem. No i nie mogę sobie wydumać, jak ich Niemiec do
    > czegokolwiek mógł zmusić.

    Cóż poradzę, że masz ograniczoną wiedzę i/lub wyobraźnię.

    > Widocznie im się opłaca.

    A bez unijnych funduszy już się nie opłaca?

    > Więc po co to bredzenie o tych złych, wstrętnych kapitalistach,
    > którzy wykorzystują dumny polski naród jako tanią siłę roboczą?

    Weź przykładowy Amazon czy montownie VW w PL oraz DE i porównaj zarobki
    pracowników, to może zrozumiesz?

    > Obowiązku zatrudniania się czy kupowania czegoś od Niemca czy innego
    > jakiegoś tam ciapatego nie ma.

    Od Chińczyka też nie ma obowiązku kupowania. Pochwal się ile masz w domu
    rzeczy i urządzeń z niechińskich podzespołów.

    > Znaczy się Ruscy po podbili Ukrainę ekonomicznie i teraz dokonują
    > ostatecznego etapu zniewolenia? :-D

    A to ruskich pytaj dlaczego wywołali tą wojnę.

  • 58. Data: 2022-11-12 18:58:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.11.2022 o 12:42, PlaMa pisze:

> [...]
    > perspektywiczny przemysł, a PRL rozpadła się, bo się komuchom znudziło i
    > trochę aktywowało sumienie, a nie bo PRL było bankrutem bez szans na

    Tak samo jak powszechnie wiadomym jest, że przed wejściem do UE
    mieszkaliśmy w szałasach i na drzewach a szczytem transportu był wół i muł.

  • 59. Data: 2022-11-13 10:21:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 12.11.2022 18:50, nadir wrote:

    > Bo to był i jest kredyt.
    A skąd te rewelacje, że to kredyt? Bo ja sobie nie przypominam, aby
    któryś z naszych bądź unijnych polityków mówił, że kasa z funduszy
    spójnościowych to kredyt.

    > A co ma płacenie netto do ciągłych blokad funduszy z powodów, o których
    > nie było wiadomo od początku?
    A które to konkretnie fundusze zostały zablokowane i z jakich powodów, o
    których nie było wiadomo od początku?

    > A bez unijnych funduszy już się nie opłaca?
    Pewnie też się opłaca. Ale nie każdy przedsiębiorca chce sobie zawracać
    dupę ,,detalem". A z funduszami spójności jest więcej kasy do wzięcia. A
    że Niemcy od lat są głównym partnerem handlowym Polski...

    > Weź przykładowy Amazon czy montownie VW w PL oraz DE i porównaj zarobki
    > pracowników, to może zrozumiesz?
    No ale czy ktoś kogoś zmusza do pracy za te groszowe stawki w polskich
    oddziałach tych korporacji? Można dumnie się opierdalać popijając tanie
    piwo za resztki oszczędności i oglądając przy tym piłkę kopaną. Można
    pojechać pracować do Niemca (dzięki Unii BTW) za wyższą stawkę. Można
    też zatrudnić się u polskiego przedsiębiorcy, który z pewnością będzie
    płacił lepiej niż ci wstrętni zachodni kapitaliści. :-D Można rozpocząć
    DG. W każdym razie wybór jest.

    Aha, można też pogonić w pizdu tych wstrętnych zachodnich kapitalistów,
    którzy chcą wykorzystywać dumnych Polaków jako tanią siłę roboczą.
    Bezrobocie co prawda wzrośnie, ale dumny Polak będzie dumnie zapierdalał
    za najniższą krajową u rodzimego przedsiębiorcy, aby kupić w (oczywiście
    polskim) markecie tanie żarcie, którego termin przydatności do spożycia
    właśnie się kończy oraz chrust na opał, bo na normalne drewno, o węglu
    nie wspominając, nie będzie go stać. :-D

    > Od Chińczyka też nie ma obowiązku kupowania. Pochwal się ile masz w domu
    > rzeczy i urządzeń z niechińskich podzespołów.
    A co to ma do rzeczy??? Ale dobrze, że wspomniałeś o Chinach. Bo rodzi
    się pytanie, dlaczego nasi dumni rządzący wydają grubą kasę z funduszy
    unijnych na towary i usługi niemieckie zamiast kupować dobre i tanie
    towary i usługi chińskie. :-D

    > A to ruskich pytaj dlaczego wywołali tą wojnę.
    Ale po co mam się Ruskich pytać. Sam stwierdziłeś prawdę objawioną, że
    ,,wojna to jest ostatni etap zniewolenia". Logicznym więc jest, że
    wywołali ją po to, aby ostatecznie zniewolić Ukraińców. Zastanawiam się
    tylko, kiedy podbili Ukraińców ekonomicznie. :-D

  • 60. Data: 2022-11-13 21:09:03
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 18:58, nadir pisze:

    > Tak samo jak powszechnie wiadomym jest, że przed wejściem do UE
    > mieszkaliśmy w szałasach i na drzewach a szczytem transportu był wół i muł.

    Nie, to byłaby przesada... ale blisko.