  • 61. Data: 2022-11-13 23:48:02
    Temat: Re: Do czego prowadzi unijna głupota.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.11.2022 o 10:21, JDX pisze:

    > A skąd te rewelacje, że to kredyt?

    Jak nie swoją kasę trzeba oddać z naddatkiem to to jest kredyt.

    > Bo ja sobie nie przypominam, aby
    > któryś z naszych bądź unijnych polityków mówił, że kasa z funduszy
    > spójnościowych to kredyt.

    A któryś mówił, że będą nas karać finansowo za wydumane brednie
    komisarzy europejskich?

    > A które to konkretnie fundusze zostały zablokowane i z jakich powodów, o
    > których nie było wiadomo od początku?

    A wiedziałeś w 2004 roku, że będą nas karać za zmiany sądownictwie albo
    za Turów?
    A jeszcze poczekaj aż wojna na Ukrainie trochę przycichnie to zobaczysz
    jak Niemcy będą na dopingować w budowie elektrowni atomowych.

    > No ale czy ktoś kogoś zmusza do pracy za te groszowe stawki w polskich
    > oddziałach tych korporacji?

    Od ponad 30 lat w ogóle nie ma przymusu pracy.

    > Można dumnie się opierdalać popijając tanie
    > piwo za resztki oszczędności i oglądając przy tym piłkę kopaną.

    I tylko takie dwie możliwości egzystencji potrafisz sobie wyobrazić?

    > Można pojechać pracować do Niemca (dzięki Unii BTW) za wyższą stawkę.

    Za wyższą stawkę niż w Polsce, ale już nie za taką samą jak rodowity
    Niemiec, no przynajmniej nie od razu(BTW wcześniej też można było
    wyjechać i pracować u Niemca). No i to właśnie Niemcy byli tymi, którzy
    najpóźniej otworzyli rynek pracy dla nowych członków UE.

    > Można
    > też zatrudnić się u polskiego przedsiębiorcy, który z pewnością będzie
    > płacił lepiej niż ci wstrętni zachodni kapitaliści. :-D

    Płacić będzie może tak samo, ale przynajmniej kasa w większości nie
    zostanie wytransferowana za granicę.

    > Można rozpocząć DG.

    No jasne, wszyscy sobie pozakładają DG.

    > W każdym razie wybór jest.

    No jak chooj.

    > Aha, można też pogonić w pizdu tych wstrętnych zachodnich kapitalistów,
    > którzy chcą wykorzystywać dumnych Polaków jako tanią siłę roboczą.
    > Bezrobocie co prawda wzrośnie, ale dumny Polak będzie dumnie zapierdalał
    > za najniższą krajową u rodzimego przedsiębiorcy, aby kupić w (oczywiście
    > polskim) markecie tanie żarcie, którego termin przydatności do spożycia
    > właśnie się kończy oraz chrust na opał, bo na normalne drewno, o węglu
    > nie wspominając, nie będzie go stać. :-D

    Nie no, dumni zachodni kapitaliści ulokowali w Polsce, Azji czy innej
    Afryce swoje biznesy żeby wypłacić stawki takie jak w swoich ojczyznach,
    tylko po to, żeby autochtoni poganiali elektrykami i ogrzewali się w
    promiennikach zasilanych z elektrowni atomowych oraz wpierdalali homary.

    > A co to ma do rzeczy???

    Nie wiem, ty pisałeś o jakich ciapatych, to dlaczego nie o Chińczykach?

    > Ale dobrze, że wspomniałeś o Chinach. Bo rodzi
    > się pytanie, dlaczego nasi dumni rządzący wydają grubą kasę z funduszy
    > unijnych na towary i usługi niemieckie zamiast kupować dobre i tanie
    > towary i usługi chińskie. :-D

    Już był jeden dumny rząd, któremu Chińczycy mieli wybudować autostrady.

    > Ale po co mam się Ruskich pytać. Sam stwierdziłeś prawdę objawioną, że
    > ,,wojna to jest ostatni etap zniewolenia". Logicznym więc jest, że
    > wywołali ją po to, aby ostatecznie zniewolić Ukraińców. Zastanawiam się
    > tylko, kiedy podbili Ukraińców ekonomicznie. :-D

    Jak tobie niewolnictwo kojarzy się jedynie z Isaurą lub Django to co ja
    poradzę?

  • 62. Data: 2022-11-14 03:02:38
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 13.11.2022 23:48, nadir wrote:

    > Jak nie swoją kasę trzeba oddać z naddatkiem to to jest kredyt.
    A trzeba oddać? Trzeba oddać Niemcom? A tak w ogóle to o jakim naddatku
    mówisz?

    > A któryś mówił, że będą nas karać finansowo za wydumane brednie
    > komisarzy europejskich?
    Jakie wydumane brednie?

    > A wiedziałeś w 2004 roku, że będą nas karać za zmiany sądownictwie albo
    > za Turów?
    No o tym, że trzeba respektować wyroki TSUE (sprawa Turowa) wiadomo od
    samego początku. A na ,,kary za zmiany w sądownictwie" nasz dzielny
    populistyczno-socjalistyczny rząd całkiem niedawno również się zgodził w
    zamian za kasę z KPO.

    > Od ponad 30 lat w ogóle nie ma przymusu pracy.
    No właśnie, więc skąd te lamenty jak to ci wstrętni kapitaliści żerują
    na biednym, acz dumnym polskim narodzie?

> [...]
    > wyjechać i pracować u Niemca). No i to właśnie Niemcy byli tymi, którzy
    > najpóźniej otworzyli rynek pracy dla nowych członków UE.
    Nie, wcześniej nie można było pojechać na legalne roboty do Niemca.
    Chyba, że masz na myśli roboty podczas WWII.

    > Płacić będzie może tak samo, ale przynajmniej kasa w większości nie
    > zostanie wytransferowana za granicę.
    A jakąż to większość kasy wytransferowuje np. wspomniany WV czy Amazon?

> [...]
    > tylko po to, żeby autochtoni poganiali elektrykami i ogrzewali się w
    > promiennikach zasilanych z elektrowni atomowych oraz wpierdalali homary.
    A kto ci takich głupot naopowiadał? :-D I po co mają płacić stawki
    takie, jak w swoich ojczyznach, skoro na lokalnym rynku stawki są
    zazwyczaj (zazwyczaj bo ci wstrętni zachodni, np. niemieccy, kapitaliści
    mają też montownie np. w Stanach) niższe. To byłaby głupota, sprzeczna
    ze zdrowym rozsądkiem i podstawami ekonomii (maksymalizacja zysku). Jak
    się nie podobają stawki u wstrętnego zachodniego kapitalisty, to się u
    niego nie zatrudniasz (tak jak zresztą u każdego innego przedsiębiorcy).
    Proste.

    > Nie wiem, ty pisałeś o jakich ciapatych, to dlaczego nie o Chińczykach?

    > Już był jeden dumny rząd, któremu Chińczycy mieli wybudować autostrady.
    No właśnie...

    > Jak tobie niewolnictwo kojarzy się jedynie z Isaurą lub Django to co ja
    > poradzę?
    Że jak?

  • 63. Data: 2022-11-14 11:30:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Próbowałem przypiąć rowery dzieci przed szkołą pod daszkiem (zaczęło padać, szkoda mi
    było rowerków).
    Wyskoczyła woźna "tu nie wolno".
    "Ale przecież ten rower to stoi przypięty".
    "A bo to rower intendentki".
    Podobnie pod przedszkolem itp. itd.
    W naszej mentalności miejsca pracy służą głównie pracownikom (polecam przyjrzeć się
    np. sądom czy komisariatom), a reszta to
    przeszkadzający petenci.

  • 64. Data: 2022-11-14 12:35:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-09 o 09:27, LordBluzg(R)?? pisze:

    > Ten PiSiorski chuj, co mam go w pląku, kłamie jak zwykle.
    >
    > "A tymczasem 10 października prezydent Andrzej Duda dostał do podpisu
    > ustawę, którą podpisał trzy dni później i która "załatwiła" temat
    > bezpłatnych samorządowych ładowarek do samochodów elektrycznych na
    > zasadzie: "nie ma i nie będzie"."
    >
    > https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/wylaczaja-la
    dowarki-do-samochodow-elektrycznych-ustawa-kaze-oszc
    zedzac-prad/wqlhmc9

    > PiSiory tak właśnie robio. Kłamio, krado i mataczo zwalając winę na innych.

    Pytanie, czy tańszy będzie zwrot dotacji lub demontaż od opłat za prąd
    ponoszonych przez urząd?
    U nas każdy chciałby mieć prąd za darmo, choćby tylko do samochodów...
    A ładowarki nie zostały postawione za pieniądze z Unii, ale z dopłatą
    (nie wiem, w jakiej części). Warunki rynkowe się zmieniły, zatem unijne
    oczekiwanie, że będą dopłaty pod warunkiem dalszego sponsorowania
    użytkowników spowodują, że nikt o zdrowych zmysłach takich ładowarek nie
    będzie stawiał (tzn. z unijną dopłatą). Jak zwykle urzędnicy
    przestrzelili...
    T.

  • 65. Data: 2022-11-14 12:37:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-10 o 14:53, _Master_ pisze:

    > Dlaczego nie można po prostu obniżyć podatków na prąd do ładowania
    > samochodów. Przecież to logiczne proste i zadziała.
    >
    > Chyba że znajomi królika nie zarobią. Tak. To może być decydujący powód.
    >
    > PS. Jesteśmy w UE. Tu podatków nie można obniżać. Ma być hoooojowo ale
    > jednakowo jak za komuny.
    > A że gospodarka inna, ludzie inni, poziom rozwoju inny to nie ważne,

    A dlaczego reszta biedaków ma sponsorować tych bogatszych? Czy ten prąd
    do samochodów jest inny, niż ten, który będzie użyty do ogrzewania i
    gotowania?
    T.

  • 66. Data: 2022-11-14 12:42:56
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-09 o 23:24, PlaMa pisze:

> [...]
    > inwestycje" w Polsce płacił Niemiec, dopiero dzięki przywództwu i
    > dobrobytowi PiS zaczynamy płacić więcej niż otrzymujemy (jbc komuchów).
    >
    > Po drugie zarzuca się elektromobilności w Polsce, że nie może działać bo
    > jest za mało dostępna, jest za mało stacji i przez to za mały zasięg a
    > nie będzie tych stacji bo jest za mała popularność... Więc dobrze, że
    > postawili stację, źle że za darmo, chyba że stoi za tym idea, którą się
    > z nami nie podzieliłeś.
    >
    > Po trzecie to ten królik to chyba raczej polak a być może nawet wręcz
    > legionowianin, a nie urzędnik z Unii, hę?

    Nie tak dawno pewien specjalista od rynku motoryzacyjnego wyraził
    opinię, że gdyby nie różnej maści dopłaty, obniżki podatków, to
    samochody elektryczne sprzedawałby się na poziomie kolekcjonerskim.
    Będzie to chyba najlepiej widać po Norwegii, gdzie te ulgi mają być
    zabrane. Zobaczymy wtedy, ile się będzie tam elektryków sprzedawać.
    Ps. Na podobnej zasadzie mój znajomy mieszkający na działce leśnej
    zainstalował sobie panele na dachu. Ale ten dach na praktycznie cały
    dzień jest w cieniu wysokich sosen - mieszka w lesie w Wawrze. Ale
    zainstalował, bo Warszawa wypłacała 9 tys. zł dotacji :-) I uj z
    racjonalnością takiej inwestycji :-)
    T.

  • 67. Data: 2022-11-14 13:04:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 14-11-2022 o 12:37, T. pisze:

    > A dlaczego reszta biedaków ma sponsorować tych bogatszych?

    A skąd wiesz czy są bogatsi?
    Obstawiam, że ci bogatsi na darmowe ładowarki nie pojadą, bo w tym
    czasie (ładując w domu za kilkadziesiąt groszy za 1 kWh), zarobią więcej
    - i stąd ich bogactwo.....

    I dlaczego mamy sponsorować służbę zdrowia?
    Przecież truciciele powinni to robić....

  • 68. Data: 2022-11-14 13:23:52
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-11-14 o 13:04, Cavallino pisze:

> [...]
    > - i stąd ich bogactwo.....
    >
    > I dlaczego mamy sponsorować służbę zdrowia?
    > Przecież truciciele powinni to robić....

    Czyli biedak kupuje auto za 200-300 tys. i ładuje w publicznej ładowarce?
    T.

  • 69. Data: 2022-11-14 13:25:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 14:53:10 +0100, _Master_ wrote:

    > Aż taki naiwny jesteś?
    >
    > UE wytycza programy ;-) a motłoch się usiłuje wpasować aby jak najwięcej
    > przy okazji nakraść. Jak nie wezmą to na drugi rok zmniejszą im pulę.
    >
    > Jak myślisz dlaczego drukarnie pod koniec roku mają żniwa?
    > Bo trzeba wydać pieniądze na publikacje, książki, kalendarze, kubki...
    > Nie ważne że nie potrzebne. Jest kasa a przełożony biurwy może pomyśleć:
    > "jakiś mało energiczny ten Staszek. Mało zamawia, nic nie robi... Chyba
    > go zwolnię" ;-

    Zaraz zaraz. Kalendarz przydatna rzecz. A glupio tak kupowac kalendarz
    w czerwcu.

    Reszta owszem - "robienie kosztow", albo wydawanie budzetu w
    budzetowce.

    > Dlaczego nie można po prostu obniżyć podatków na prąd do ładowania
    > samochodów. Przecież to logiczne proste i zadziała.

    W pradzie u nas nie ma na razie wiele podatkow.
    A nie, pardon, ponoc z oplatami za emisje CO2 to juz wiele.

    A bedzie musialo byc duzo, bo z czego drogi zbudujesz? Emerytow
    utrzymasz, nauczycieli, lekarzy, policjantow, wojsko ...

    > Chyba że znajomi królika nie zarobią. Tak. To może być decydujący powód.
    >
    > PS. Jesteśmy w UE. Tu podatków nie można obniżać. Ma być hoooojowo ale
    > jednakowo jak za komuny.

    Taki model gospodarki wspolnotowej. Czesciowo nie do unikniecia.

    > A że gospodarka inna, ludzie inni, poziom rozwoju inny to nie ważne,

    Ale podatki tez bywaja rozne. Moze nie tak drastycznie, ale jednak.

    J.

  • 70. Data: 2022-11-14 13:28:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2022 14:41:52 +0100, _Master_ wrote:

    > W zabieraniu moich podatków i wydawaniu na coś co nie jest potrzebne i
    > nie funkcjonuje.

    Nadal nie rozumiem. Ładowarka nie jest potrzebna, darmowa ładowarka
    nie jest potrzebna, czy wlasnie jest potrzebna ?

    > No chyba że biurokraci odkręcą jednak warunek "darmowości" ;-)

    Pewnie im sie uda ... za rok, moze dwa :)

    J.