  • 11. Data: 2023-08-24 16:58:53
    Temat: Re: Do Trybuna o RAMnych gigabajtach RN9p
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sie 2023 o 10:40, Trybun pisze:

    > Tez nie udało mi się znaleźć skutecznej metody na nagrywanie w nowszym
    > Androidzie. Nawet to trochę dziwne że nikt nie oferuje programu który to
    > ogarnia..

    Pseudoprawo. Prawo nie zabrania dostępu do ,,własnych dzieł''.

    Nawet polskie sądy nie zabraniają audiorejestrowania (gorzej
    z videorejestrowaniem) sądowych spraw na wszelki wypadek -- gdyby
    sąd zagubił ;) własne rejestry audio-video... *Chyba* od lat
    wszelkie rozprawy w RP są rejestrowane z automatu przez sądy.

    Prawo RP nie zabrania nawet potajemnego rejestrowania a potajemne
    rejestracje *ponoć bywają* skutecznymi dowodami w sądach. (choćby
    sprawy dotyczące mobbingu) Ponoć -- powtarzam to po prawnikach...

    > Jesteś tego pewny, nie szkoda kacapom bomb na zboże??

    Odessa, Izmaił... Nawet w rumuńskich domach wypadały okna w efekcie
    bombardowania ukraińskiego zboża... Ale to za mało na interwencję
    NATO -- dopiero celowy atak na NATO może uruchomić solidarną reakcję...
    (celowy atak Turcji na Grecję raczej ;) nie uruchomi)

    Rosja niszczy ukraińskie zboże -- rzekomo powodem jest pozbawiAnie
    Ukraińców szmalu ze sprzedaży, ale Ukraina dostanie tyle szmalu,
    ile będzie potrzebowała bez względu na sprzedaż czegokolwiek...
    Ucierpią sojusznicy Rosji -- Chiny i Afryka chociażby...

    Pierwszy atak na Odessę po nieprzedłużeniu zbożowej umowy
    ponoć zniszczył 60 tysięcy ton zboża przeznaczonego Chinom...

    > E tam, czasy wakacji pod gdzieś namiotem, gdzie nie ma dostępu do kompa
    > to chyba już historia..

    Komp jest duży i energochłonny...

    > Z tego co widzę to wszystkie systemy mają problemy z łącznością
    > bluetooth. Zdecydowanie lepiej to działa w innym sprzęcie, np w
    > telewizorze, radiu samochodowym czy wieży stereo.

    Jak już napisałem -- problem ma Opera. Inne audionadajniki ;)
    (PotPlayer, Chroma i ułomna, FireFoxy itd.) poprawnie kierują
    do słuchawek... W WinZgroźnych ustawkach też na oko OK...

    Opera mnie irytuje coraz częściej -- przykładowo bez widocznej
    przyczyny zabiera cały CPU, czym grzeje kości i wkręca wentylator
    w wysokie obroty...

    Zzy ostatniej chwili:
    https://www.youtube.com/shorts/uCjjWbOJGgE?feature=s
    hare
    wolność vs demokracja
    - demokracja: dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad
    - wolność: dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania

    -=-

    Ukraińcy lądują na Krymie...

    https://liveuamap.com/pl/2023/24-august-ukrainian-mi
    litary-intelligence-representative

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 12. Data: 2023-08-24 18:52:55
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sie 2023 o 16:58, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Ukraińcy lądują na Krymie...

    > https://liveuamap.com/pl/2023/24-august-ukrainian-mi
    litary-intelligence-representative

    I ostrzeliwują Tokmak!!!

    https://liveuamap.com/pl/2023/24-august-ukrainian-ar
    tillery-shelled-russian-troops-in-tokmak

    Tokmak trochę jak Kupiańsk -- kolejny ;) supełek...

    Od Tokmaku do Doniecka zabraknie sprawnych kolei? ;)
    Akcja (rzeźnia rosyjskich czołgów) pod Wuhłedarem
    przerwała (nieco ;) zdezorganizowała) kolejowe połączenie...

    Tu (w okolicy Tokmaku) może być tak samo jak w okolicy Doniecka-Wuhłedaru.

    -=-

    Syn'kivka chyba nadal kontestowana -- nie znajduje się w rosyjskich
    rękach. Petropavlivka -- najwyraźniej w ukraińskich rękach... Tedy
    Kupiańsk raczej nie jest zagrożony przejęciem przez Moskali...

    -=-

    Od carskich czasów Moskwa opiera swą wojenną logistykę o koleje
    i kładzie bardzo duży nacisk na utrzymanie tychże -- są tam nawet
    specjalne wojska obrony kolei. Dlaczego na potrzeby wojny Rosja nie
    potrafi budować nowych połączeń kolejowych?...

    -=-

    Teraz (gdy na Tokmak spadają ukraińskie pociski artyleryjskie)
    zajęcie Robotyne przez Ukrainę chyba nie może być kwestionowane...

    Po odcięciu Tokmaku rosyjskie linie obronne pod Urożajne chyba puszczą...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 13. Data: 2023-08-25 03:13:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    > Jesteś tego pewny, nie szkoda kacapom bomb na zboże??
    https://youtu.be/EphRlkLSII8?t=739
    zniszczono 270 tysięcy ton zboża w miesiąc

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 14. Data: 2023-08-25 12:18:34
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > rejestracje *ponoć bywają* skutecznymi dowodami w sądach. (choćby
    > sprawy dotyczące mobbingu) Ponoć -- powtarzam to po prawnikach...

    Tu akurat chyba nie chodzi o prawo,. W Sklepie Google jest takich
    programów na pęczki, problemem jest ich przydatność, bo nie ma takiego
    który dobrze robi to czego oczekuje klient takiego programu, czytelnie
    rejestruje rozmowy.
    Czemu wreszcie sam Google nie daje swoim klientom programu programu do
    nagrywanie z stosownym ostrzeżeniem że rozmowa jest nagrywana. W co oni
    grają?

> [...]
    >
    > Pierwszy atak na Odessę po nieprzedłużeniu zbożowej umowy
    > ponoć zniszczył 60 tysięcy ton zboża przeznaczonego Chinom...

     Naprawdę w to wierzysz? Ile  nabojów do karabinu kupisz za cenę tony
    pszenicy, albo najtańszy dron bojowy?

    > Komp jest duży i energochłonny...

    W hotelach, gospodarstwach agroturystycznych itd nie ma to znaczenia.

> [...]
    >
    > Opera mnie irytuje coraz częściej -- przykładowo bez widocznej
    > przyczyny zabiera cały CPU, czym grzeje kości i wkręca wentylator

    A ja właśnie po dłuższej przerwie wróciłem do Opery,. I wniosek jeden -
    niech się schowają te Firefoxy i inne Chrome przeglądarki.

> [...]
    >  - demokracja: dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad
    >  - wolność: dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania

    Straszna rzecz ta demokracja w kraju takim jak Polska.

    Kijowscy czy donbascy?

  • 15. Data: 2023-08-25 12:19:37
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > zajęcie Robotyne przez Ukrainę chyba nie może być kwestionowane...
    >
    > Po odcięciu Tokmaku rosyjskie linie obronne pod Urożajne chyba puszczą...

    Żeby nie było niejasności - w tej wojnie ja kibicuję ruskim. a co do
    kijowskich ukraińców to mam tylko to że wdali się w konszachty z
    imperialistami i walczą w ich  interesie.

  • 16. Data: 2023-08-26 13:22:37
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 25 sie 2023 o 12:19, Trybun pisze:

    > Żeby nie było niejasności - w tej wojnie ja kibicuję ruskim.

    Nie ma co do tego wątpliwości -- od lat to pokazujesz.

    > a co do kijowskich ukraińców to mam tylko to że wdali się
    > w konszachty z imperialistami i walczą w ich interesie.

    Kijów to chrześcijańska kultura -- inna niż mongolska.

    Amerykanie, imperialiści (czyli chyba Brytyjczycy) i ogólnie narody
    Zachodu bazują na chrześcijaństwie. Dziś cały Zachód solidarnie walczy
    przeciwko Moskwie, do tego Turcja i Japonia... Problemem są państwa
    BRICS, ale po Johannesburgu i one niekoniecznie popierają Rosję...

    Wg mnie WWPutin szykuje Rosję na powojenną klęskę, tzn.
    ratuje resztki możliwe do uratowania. Możliwe -- wg niego...

    Po raz pierwszy w historii świata Zachód nie jest skłócony
    podczas wojny przeciwko Moskwie -- WWPutin na razie wypada
    najgorzej wśród moskiewskich przywódców. Węgry czy Watykan
    nie znaczą dziś zbyt wiele -- chyba tylko na wsparcie tych
    ,,mocarstw'' ;) Zachodu może dziś liczyć Rosja. Australia,
    choć ani na zachodzie, ani na północy -- należy do Zachodu
    i wspiera NATO...

    -=-

    Kibicowanie i zaklinanie niekoniecznie zmienia rzeczywistość.
    Rosja to mongolska kultura -- brak tam szacunku do ludzkiego
    życia. Świat (hinduski, muzułmański, chrześcijański, żydowski
    czy inny nieokołookultystyczny) niekoniecznie dąży do pokoju,
    ale raczej ;) nie dąży do zagłady oferowanej przez Moskali...

    -=-

    Pozaklinam i ja -- umierająca Rzeczpospolita Obojga Narodów odradza
    się za oceanem, by po setkach lat upomnieć się o ziemie przodków...
    To projekcja, narracja, fantazja, zaklinanie, fałsz?... Może jednak
    to słuszna ocena rzeczywistości? Może naprawdę Jankesi spłacają swe
    długi ludziom takim jak Kościuszko i Pułaski?...

    -=-

    Chcesz czy nie chcesz -- Rosjanie niszczą ukraińskie zboże.
    Nawet wtedy niszczą, gdy statki są eskortowane NATOwskim lotnictwem...

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/ne
    ws-izraelski-statek-przelamal-rosyjska-blokade-na-mo
    rzu-czarnym,nId,6937393#crp_state=1

    Bezpieczny rejs statków zapewnił amerykański samolot patrolowy
    Boeing P-8 Poseidon, a dodatkowo w akcji użyty był dron rozpoznawczy
    Forte12 RQ-4, który dostarcza na bieżąco informacje o sytuacji na
    Morzu Czarnym - poinformowała strona Greek City Times.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 17. Data: 2023-08-28 15:10:23
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >   Forte12 RQ-4, który dostarcza na bieżąco informacje o sytuacji na
    >   Morzu Czarnym - poinformowała strona Greek City Times.

    Ktoś tu się nasłuchał "wolnej europy" i "głosu ameryki".  Bez urazy, ale
    zdanie że ruscy walczą z ukraińskim zbożem aby osiągnąć z tego tytułu
    jakieś korzyści jest tylko idiotyzmem do kwadratu skierowanym pod
    publiczkę.
    Chcesz powiedzieć że rewolta  Majdańska sterowana i wspomagana z
    zagranicy to tylko taki wybryk a nie działanie wymierzone przeciw Rosji?
    W podsumowaniu radzę stawać nie po stronie agresorów a atakowanych bez
    względu kto do jakiej kultury należy.  Jednym słowem potępić bandziora,
    współczuć obiektowi jego agresji jak nakazuje człowieczeństwo.

  • 18. Data: 2023-09-02 01:57:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 28 sie 2023 o 15:10, Trybun pisze:

    > Ktoś tu się nasłuchał "wolnej europy" i "głosu ameryki". Bez
    > urazy, ale zdanie że ruscy walczą z ukraińskim zbożem aby
    > osiągnąć z tego tytułu jakieś korzyści jest tylko idiotyzmem
    > do kwadratu skierowanym pod publiczkę.

    Na razie ukradli miliony ton; Erdogan jedzie do Soczi
    w sprawie kolejnego porozumienia...

    > Chcesz powiedzieć że rewolta Majdańska sterowana i wspomagana
    > z zagranicy to tylko taki wybryk a nie działanie wymierzone
    > przeciw Rosji?

    Rosja nie jest właścicielką świata.

    > W podsumowaniu radzę stawać nie po stronie agresorów a atakowanych
    > bez względu kto do jakiej kultury należy. Jednym słowem potępić
    > bandziora, współczuć obiektowi jego agresji jak nakazuje człowieczeństwo.

    Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe a czarne jest czarne...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 19. Data: 2023-09-04 17:01:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 2 Sep 2023 01:57:56 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Na razie ukradli miliony ton; Erdogan jedzie do Soczi
    > w sprawie kolejnego porozumienia...

    Ale Erdogan negocjuje ukrainskie.

    A ruskie drugi raz nie ukradną, chyba, ze zadbali o siew i żniwa na
    zajętych terenach.
    Przy czym Rosja ma tyle terenu, ze im ten ukrainski dla zboża
    niepotrzebny.

    J.