  • 1. Data: 2023-08-20 01:47:58
    Temat: Do Trybuna o RAMnych gigabajtach RN9p
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    2 GB System operacyjny Android
    470 MB Usługi Google Play
    328 MB Meteo ICM (zwykle zajmuje tylko kilka MB)
    318 MB System Android
    276 MB Sklep Google Play
    234 MB Interfejs
    209 MB Google
    199 MB Pacer (zapisuje kroki, masę mego ciała itd...)
    144 MB Ośmiornica (informuje o telefonicznych numerach)

    -=-=-=-
    5.4 GB średnio
    5.9 GB wszystkiej RAM
    -=-=-=-

    Nie wiem, jak sprawa ma się z innymi telefonami.
    Niektóre apki okupują RAMkę nieustannie w podanych
    ilościach, niektóre stale biorą niewiele mniej,
    niektóre stale biorą bardzo mało...

    -=-

    Poco F4 GT zszedł poniżej 1500 pln w X-Kom,
    ale znów powrócił do dawnej (zaporowej) ceny...

    -=-

    Na razie naprawdę nie szukam nowego/następnego smartfonu.

    Android 12
    MiUi 14.0.5.0.SJZEUXM (poprzednim razem zabrakło u mnie kropki)
    2023-06-01 aktualizacja zabezpieczeń Androida
    2023-07-01 aktualizacja systemowa Google Play
    (przed chwilą to zaktualizowałem, ale przed
    tą aktualizacją była ta sama data 1 lipca br.)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 2. Data: 2023-08-20 08:13:08
    Temat: Re: Do Trybuna o RAMnych gigabajtach RN9p
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > 2023-07-01 aktualizacja systemowa Google Play
    > (przed chwilą to zaktualizowałem, ale przed
    > tą aktualizacją była ta sama data 1 lipca br.)

    Moja Motka z A10, ostatnie 3 godz:
    system Android - 0,91G
    Google - 296MB
    AVG antywirus - 259MB
    Usługi Google Play - 197MB
    System Android - 191MB
    Opera - 105MB.
    Średnie użycie pamięci 2.8GB
    Łącznie z pamięci korzystały 43 aplikacje.
    Nie mam teraz pod ręką drugiego telefonu z A7 na pokładzie aby porównać
    użycie RAMu przez system, ale raczej na pewno będzie niższe niż w Motce.

  • 3. Data: 2023-08-20 17:10:56
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 20 sie 2023 o 08:13, Trybun pisze:

    Redmi Note 9 pro:
> [...]

    Dziwnie mi przybyło sporo miejsca na dysku...
    Trochę to podejrzane... Mam teraz bez wysiłku
    ponad 13GB wolnego miejsca na ,,dysku''.

    > Moja Motka z A10, ostatnie 3 godz:

    Podałem rzekomo maksymalne wielkości, ale poza Pogodynką
    wszystkie wymienione przeze mnie apki ponoć stale tyle
    okupowały, albo niewiele (~1%) mniej...

    > system Android - 0,91G
    > Google - 296MB
    > AVG antywirus - 259MB
    > Usługi Google Play - 197MB
    > System Android - 191MB
    > Opera - 105MB.
    > Średnie użycie pamięci 2.8GB
    > Łącznie z pamięci korzystały 43 aplikacje.

    Trudno zgadnąć, ile u mnie -- gdyż prowadziłem energetyczny eksperyment.
    Tuż po wyłączeniu Utraoszczędnościowego trybu jest mowa o 64 apkach oraz
    o 1.5 GB wolnej RAMki. Podawana liczba apek powoli rośnie: 67, 70, 71...
    ilość (1.5 GB) wolnego miejsca nie ulega zmianie... Wszystkich apek jest
    ponad 300, lecz znaczna ich część to systemowe procesy...

    > Nie mam teraz pod ręką drugiego telefonu z A7 na pokładzie aby porównać
    > użycie RAMu przez system, ale raczej na pewno będzie niższe niż w Motce.

    Być może Android tyle bierze RAMki, ile ma -- bez względu na rzeczywiste
    potrzeby. ;) Zdecydowanie programy nie zamykają się u mnie przedwcześnie
    po zgaszeniu ekranu bądź uruchomieniu kolejnej apki -- czym mnie cieszą!

    Włączyłem skrajnie oszczędnościowy [banki oferują konta oszczędnościowe,
    tedy i telefon oferuje?...] tryb, coby poznać czas pracy w tym trybie...

    -=-

    Na oko 90 godzin pociągnie, ale test ów (Ultraoszczędzaie) trwał zbyt
    krótko... 90/24=3,75 Czyli niezbyt oszczędny ów tryb...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 4. Data: 2023-08-21 15:57:10
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    > W dniu 20 sie 2023 o 08:13, Trybun pisze:
    >
    > Redmi Note 9 pro:

    > Dziwnie mi przybyło sporo miejsca na dysku...
    > Trochę to podejrzane... Mam teraz bez wysiłku
    > ponad 13GB wolnego miejsca na ,,dysku''.

    Zdarza się,. W Acerze czasem wydawało się że nie da się zainstalować
    nawet najmniejszego pliku, wielokrotne próby skutkowały tylko
    komunikatem o braku miejsca, a tu nagle bez żadnej ingerencji okazuje
    się że jednak daje się coś zainstalować...

> [...]
    >
    > Na oko 90 godzin pociągnie, ale test ów (Ultraoszczędzaie) trwał zbyt
    > krótko... 90/24=3,75 Czyli niezbyt oszczędny ów tryb...

    Te tryby energooszczędne to zwyczajny pic na wodę. Przynajmniej w moich
    telefonach.  W Moto bateria wytrzymuje tydzień bez trybu oszczędzania, w
    TP-Link pół dnia przy oszczędzaniu.

  • 5. Data: 2023-08-22 13:03:59
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.08.2023 o 17:46, Eneuel pisze:
    > Trybun
    >
    > : Te tryby energooszczędne to zwyczajny pic
    > : na wodę. Przynajmniej w moich telefonach.
    > : W Moto bateria wytrzymuje tydzień be trybu
    > : oszczędzania, w TP-Link pół dnia przy oszczędzaniu.
    >
    > U mnie ów tryb namieszał w ustawkach...
    >
    > Nie narzekam na krótkie czasy między kolejnymi ładowaniami...

    Jasna sprawa że namiesza.. Niektóre aplikacje wręcz żądają wyłączenia
    trybu oszczędnego. Z drugiej strony ja nie zaobserwowałem wolniejszego
    doładowywania baterii przy włączonym takim trybie..

  • 6. Data: 2023-08-22 14:13:32
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 sie 2023 o 13:03, Trybun pisze:

    > Jasna sprawa że namiesza.. Niektóre aplikacje wręcz żądają wyłączenia
    > trybu oszczędnego. Z drugiej strony ja nie zaobserwowałem wolniejszego
    > doładowywania baterii przy włączonym takim trybie..

    Wg mnie wg mnie jedna chwała: ultraoszczędny, zwykły, wysilony...

    Jednym pacnięciem przechodzi się u mnie na ultraoszczędny (czy podobnie
    nazwany) i jednym, lecz innym -- powraca do zwykłego. Podobnie jednym
    pacnięciem przechodzi się u mnie na jakiś wysilony, by tym samym
    pacnięciem wrócić do normy...

    Powrót z ultraoszczędnego jest bolesny...

    Im więcej mam apek -- tym większe trudności z rejestracją rozmów itp...

    -=-

    BTW -- to owa rejestracja rozmów psuje komunikację z dousznymi
    słuchawkami; najwyraźniej nie psuje komunikacji z NAusznymi
    słuchawkami...

    Nadal testuję...

    -=-

    Telefony gwałtowanie tanieją -- w Polsce i poza Polską...
    W Polsce tanieje też drukarkowy papier A4 i toaletowy...
    USD do PLN zszedł do stanu sprzed Specjalnej Operacji
    Wojskowej i idzie w górę...

    -=-

    Rumunia (korzystając z osłabienia reżimu ;) w Kijowie) mogłaby napaść na
    Ukrainę i zabrać przygraniczne porty... Wówczas Moskale nie mogliby tych
    portów bombardować, bo owe porty leżałyby już na terenie NATO... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 7. Data: 2023-08-23 16:43:36
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Powrót z ultraoszczędnego jest bolesny...
    >
    > Im więcej mam apek -- tym większe trudności z rejestracją rozmów itp...

    A jak wyglądają efekty tych trybów, - przetestowałeś już je na tyle aby
    mieć obraz - warto w ogóle je włączać czy to zwyczajna ściema?

> [...]
    >
    > BTW -- to owa rejestracja rozmów psuje komunikację z dousznymi
    > słuchawkami; najwyraźniej nie psuje komunikacji z NAusznymi

    Masz fabryczną funkcje nagrywania rozmów czy używasz jakichś programów
    firm trzecich?

> [...]
    > Ukrainę i zabrać przygraniczne porty... Wówczas Moskale nie mogliby tych
    > portów bombardować, bo owe porty leżałyby już na terenie NATO... ;)

    No niby tanieją, wczoraj zdębiałem przeglądając ofertę w Media Expert -
    telefon z 5G za 500zl! Ciekawe tylko czy to stały trend czy zwykłe
    opróżnianie magazynów..
    A niby po co Moskale mieliby bombardować rumuńskie porty?

  • 8. Data: 2023-08-24 01:53:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 sie 2023 o 16:43, Trybun pisze:

    > Masz fabryczną funkcje nagrywania rozmów czy używasz jakichś
    > programów firm trzecich?

    Używam programu trzeciej firmy -- Cube ACR.
    Trzeba w 'Ustawieniach ułatwień dostępu' raz
    za razem wyłączyć ACR i włączyć ponownie, by
    ACR nagrywał... Ale nawet wtedy, gdy nagrywa
    poprawnie -- nagrywa tylko z mikrofonu...

    Do nagrywania rozmówcy ponoć można użyć nagrywania
    ekranu podczas rozmowy... Nie próbowałem, ale na
    oko wygląda rozsądnie...

    > A niby po co Moskale mieliby bombardować rumuńskie porty?

    Toż nieustannie bombardują ukraińskie zboże -- przesunięcie
    portów za rumuńską granicę oznaczałoby chronienie tychże...

    -=-

    > No niby tanieją, wczoraj zdębiałem przeglądając ofertę w Media
    > Expert - telefon z 5G za 500zl! Ciekawe tylko czy to stały
    > trend czy zwykłe opróżnianie magazynów..

    Kończą się wakacje? Smartfony są chętniej używane daleko
    od domu. W domu czy w pracy -- desktopy lub laptopy...

    -=-

    Po dzisiejszej aktualizacji WinZgroźnego włuszne słuchawki milczą...
    Parują się, mogę przełączyć wyjście na słuchawki, ale głos wędruje
    w laptopowe głośniki, zamiast do słuchawek...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 9. Data: 2023-08-24 03:18:09
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 24 sie 2023 o 01:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Używam programu trzeciej firmy -- Cube ACR.
    > Trzeba w 'Ustawieniach ułatwień dostępu' raz
    > za razem wyłączyć ACR i włączyć ponownie, by
    > ACR nagrywał... Ale nawet wtedy, gdy nagrywa
    > poprawnie -- nagrywa tylko z mikrofonu...

    Inne programy także wyskakują z tego ustawienia,
    Więc to raczej zasługa ;) MiUI, nie Cube ACR...

    > -=-

    > Po dzisiejszej aktualizacji WinZgroźnego włuszne słuchawki milczą...
    > Parują się, mogę przełączyć wyjście na słuchawki, ale głos wędruje
    > w laptopowe głośniki, zamiast do słuchawek...

    To zasługa ;) Opery -- inne programy kierują dźwięk do słuchawek...
    Może kolejna aktualizacja Opery poprawi to kierowanie... Ale nie
    zwróci masy czasu poświęconego na szukanie przyczyny...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 10. Data: 2023-08-24 10:40:21
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > poprawnie -- nagrywa tylko z mikrofonu...
    >
    > Do nagrywania rozmówcy ponoć można użyć nagrywania
    > ekranu podczas rozmowy... Nie próbowałem, ale na

    Tez nie udało mi się znaleźć skutecznej metody na nagrywanie w nowszym
    Androidzie. Nawet to trochę dziwne że nikt nie oferuje programu który to
    ogarnia..

    > Toż nieustannie bombardują ukraińskie zboże -- przesunięcie
    > portów za rumuńską granicę oznaczałoby chronienie tychże...

    Jesteś tego pewny, nie szkoda kacapom bomb na zboże??

    > -=-

    > Kończą się wakacje? Smartfony są chętniej używane daleko
    > od domu. W domu czy w pracy -- desktopy lub laptopy...

    E tam, czasy wakacji pod gdzieś namiotem, gdzie nie ma dostępu do kompa
    to chyba już historia..

    > -=-
    >
    > Po dzisiejszej aktualizacji WinZgroźnego włuszne słuchawki milczą...
    > Parują się, mogę przełączyć wyjście na słuchawki, ale głos wędruje
    > w laptopowe głośniki, zamiast do słuchawek...

    Z tego co widzę to wszystkie systemy mają problemy z łącznością
    bluetooth. Zdecydowanie lepiej to działa w innym sprzęcie, np w
    telewizorze, radiu samochodowym czy wieży stereo.