  • 21. Data: 2023-08-02 11:20:26
    Temat: Re: Do Trybuna i JF
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 03:22:07 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Galileo PVT wiele rozjaśnia.
    >
    > https://play.google.com/store/apps/details?id=esa.es
    tec.galileo.galileopvt&hl=en_US

    > Zapisywanie śladu ma ustawki -- częstotliwość zapisywania,
    > najmniejsza odległość itd...

    Dawniej, jak standardem był NMEA, to odczyty przychodziły co sekundę.
    Teraz w tym API Androida to nawet nie wiem - może szybciej.

    Ale apka moze rzadziej zapisywać.

    J.

  • 22. Data: 2023-08-02 11:28:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Aug 2023 15:46:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czym wykrywano ów ruch? -- akcelerometrami?

    Nie - z GPS.
    Domyslam sie, ze jak predkosc była mała, a odchyłka od ostatniej
    "dobrej" pozycji niewielka, to gdzies tam program zwracał tę ostatnią
    pozycje.

    > Jest/było ,,przyciąganie do drogi'' czy jakoś podobnie.

    To troche co innego.
    Szczególnie np jak stoisz na swiatlach na skrzyzowaniu, i dróg jest 4.

    > Jakieś tak -- zwłaszcza w efekcie odkładania telefonu na trawę.
    > Nadto sam GNSS nie daje zerowej dokładności.

    Jeszcze popatrz po płotach w okolicy. Jak odbiją sygnał, to zafałszują
    pozycje ..

    > Osmand nie radzi sobie; ew. potrafi zupełnie nie radzić sobie.

    Z tego by wynikało, ze odbiornik GPS pełzanie ma ..

> [...]
    > braku pełzania wykazywanego innymi apkami. Problem w tym, że
    > czasami dwie różne apki pokazują niezupełnie to sam a różnica
    > wykracza poza ostatnią cyfrę, czyli niekoniecznie złapałem
    > efekt prostego zaokrąglania danych...
    >
    > W tym samym czasie:
    > pełzanie widać na:
    > - Googlemapie
    > - Osmadzie
    > pełzania nie widać na:
    > - Elewacji
    > - GPSTest
    > - GPS Test
    >
    > Innymi słowy -- pełzanie jest wynikiem poprawek LBS/WiFi,

    Być moze, choc GPS z natury pełza trochę.
    A te inne metody chyba powinny ograniczyc ..

    J.

  • 23. Data: 2023-08-02 17:34:41
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 1 sie 2023 o 13:14, Eneuel pisze:

    > Być może Mi umiejętnie ;) pokazuje te procenty -- najpierw mało
    > spada, później coraz więcej... Może jakoś wykładniczo, może
    > cwaniej...

    Idąc do wyra miałem 94% akumulatora (zbyt szybko kapałem się?) w zegarku
    i tyleż :) mam nadal -- ponad pół doby później... Wczoraj ,,rano'' nie
    kąpałem się ;) -- nawet koszulę i spodnie włożyłem poniedziałkowe... :)
    A co tam!!! Czas naglił... Alior do 17h, apteka do 21h, paczkomat
    całą dobę, ale później trzeba było jeszcze to i owo poustawiać...

    Trzeba chyba kupić ojcu jakieś etui i folię na szkło...
    I mleko kupić, i wędlinę, i owoce...
    Za każdym razem nie więcej niż 2kg...

    Tipli (na razie?) nie dał 2.5% za telefon -- to akurat mój zysk!!!

    -=-

    Czym tedy żył ów zegarek nieco ponad pół doby?!?
    Jestem (co najmniej) niewyspany!!!

    Zegarek uważa, iż 3.5h spałem, po czym miałem 2h drzemki...
    Sen zapisuje na tle tętna; drzemki tak nie rejestruje...
    Niby pokazuje -- REM, lekki, głęboki, ale znacznie gorzej
    drzemkę niż sen... Zwykle zasypiam wielokrotnie w ciągu
    dni -- śpię, kiedy mogę...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 24. Data: 2023-08-02 20:01:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sie 2023 o 17:34, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

> [...]

    > A co tam!!! Czas naglił... Alior do 17h, apteka do 21h, paczkomat
    > całą dobę, ale później trzeba było jeszcze to i owo poustawiać...

    Po ponad 2 godzinach rejestracji śladu jest 100% -- ale z trzech
    odcinków jeden (środkowy) nie zapisał się z niepojętego powodu.

    Tuż przed garażem, po przejażdżce zbiesiła się lewa słuchawka...
    Chwila ładowania ją ożywiła, choć przed doładowaniem nie chciała
    kooperować czy kolaborować... (skoro było o orze i laborze)

    > Czym tedy żył ów zegarek nieco ponad pół doby?!?

    I czym żył podczas tego zapisywania jady rowerkiem?...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 25. Data: 2023-08-02 20:23:46
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sie 2023 o 20:01, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Po ponad 2 godzinach rejestracji śladu jest 100% -- ale z trzech
    > odcinków jeden (środkowy) nie zapisał się z niepojętego powodu.

    Jeden:

    https://www.google.com/maps/d/u/0/edit?mid=1NeyBORXr
    4qoSpg9GzgFlV_mEhWK6P_I&usp=sharing
    jest;

    drugiego nie ma;

    trzeci jest na niby...

    Dwa ostatnie były uruchamiane ,,niestandardowo''...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 26. Data: 2023-08-02 23:50:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sie 2023 o 11:28, J.F pisze:

    > Nie - z GPS.

    Czyli nie mniej niż zadana odległość?
    Powiedzmy nie mniej niż 1 m wg GPS?
    36 km/h to 10m/s? 36000m/3600s

> [...]

    > Szczególnie np jak stoisz na swiatlach na skrzyzowaniu, i dróg jest 4.

    > Jeszcze popatrz po płotach w okolicy. Jak odbiją sygnał, to zafałszują

    Owszem -- fałszuje.

    > Z tego by wynikało, ze odbiornik GPS pełzanie ma ..

    GPS może pełzać, Osmand może brać poprawki z LBS/WiFi...

    > Być moze, choc GPS z natury pełza trochę.
    > A te inne metody chyba powinny ograniczyc ..

    Spróbuję zapisać ślad Osmandem w lesie, gdzie WiFi
    raczej nie ma, ale mogą być LBS...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2023-08-03 00:18:29
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 2 sie 2023 o 11:20, J.F pisze:

    > Dawniej, jak standardem był NMEA, to odczyty przychodziły co sekundę.
    > Teraz w tym API Androida to nawet nie wiem - może szybciej.

    Mogliby zastosować rozsądniejszy sposób: bajt szerokości, bajt
    długości, bajt wysokości, bajt czasu, bajt daty albo jeszcze
    rozsądniejszy -- niezbędna liczba bitów na każdy z tych parametrów.

    > Ale apka moze rzadziej zapisywać.

    Odbiornik (mając do dyspozycji całą masę satelitów) może wyliczać
    bardzo często i na raty -- ta gwiazdka do szerokości, inna do
    długości a jeszcze inna do wysokości, aby zebrać w całość
    najlepsze wyniki. Do wysokości najlepsze są satelity tuż nad
    głową, do szerokości -- daleko w kierunku północ-południe itd.
    a ogólnie najlepsze mogą być: najmniej zaszumione, najsilniejsze,
    najbardziej prawdopodobne czy jakoś najbardziej wiarygodne itd...

    Samochodowy może myśleć -- samochód nie może nagle skoczyć w bok,
    gdy jedzie z dużą szybkością w ~poprzecznym kierunku do kierunku
    tegoż skoku... Można odfiltrować inne nieprawdopodobne skoki...
    Choćby wysokości -- można do tego dorzucić barometr... A nawet
    wychylenie sterownych (zazwyczaj przednich) kół i ich obrotową
    szybkość, o ile jest znana -- a może być znana za sprawą systemów
    typu: ABS, ASR, ESP, AFIL itp... Można nawet dać kilka odbiorników
    naraz -- by eliminować wskazania najmniej wiarygodne w danej chwili...
    (przykładowo któryś z satelitów nagle zmienił odległość za sprawą
    odbicia?) Do tego można dodać akceleratory... Jedynie puszczam tak
    zwane wodze mojej fantazji...

    Najlepiej do L1 dodać: L5, L2 i EGNOS...

    -=-

    Wojna na ukraińskiej ziemi nabrała szybkości, przy której nie
    warto zapoznawać się z wieściami starszymi niż kilkugodzinne...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel$gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2023-08-03 04:19:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Spróbuję zapisać ślad Osmandem w lesie, gdzie WiFi
    > raczej nie ma, ale mogą być LBS...

    Próbowałeś pod wodą? Zapewne ciekawe wyniki. Musisz sprawdzić na różnych
    głębokościach polecam zacząć od 10m :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 29. Data: 2023-08-04 09:34:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 2 Aug 2023 23:50:23 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czyli nie mniej niż zadana odległość?
    > Powiedzmy nie mniej niż 1 m wg GPS?

    Mysle, ze raczej 5, moze 10.
    Jak ruszysz samochodem, to 10m szybko minie :-)

    > 36 km/h to 10m/s? 36000m/3600s

    Samochody potrafia troche wolniej. Moj 7km/h= 2m/s.
    Wiec gdzies ponizej 1, moze 2m/s uznalbym za pelzanie.

    > Owszem -- fałszuje.

    > GPS może pełzać, Osmand może brać poprawki z LBS/WiFi...

    Osmand jak osmand - to Android robi.

    > Spróbuję zapisać ślad Osmandem w lesie, gdzie WiFi
    > raczej nie ma, ale mogą być LBS...

    Las nie jest dobry dla GPS.
    No chyba, ze wlasnie chcesz miec duze pelzanie :-)

    J.

  • 30. Data: 2023-08-04 12:12:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Aug 2023 10:00:35 +0200 (GMT+02:00), Eneuel wrote:
    > "J.F"

    > Niektóre androidowe apki nie biorą tych poprawek.

    O ile pamietam, to jest w api parametr, co ma być brane pod uwage.
    Ale niekoniecznie tak, ze "GPS tak, Glonass nie".

    Bo jakby osmand mial sam wifi dopasowywac ... baza danych by mu
    jakas była potrzebna.
    Google ma, ale czy sie podzieli?

    > W lesie są polany i przesieki...
    > (netna Przesieka jest miejscowością, ale w lesie słowo 'przesieka'
    > oznacza wycięty pas)
    >
    > Wpływ drzew i ścian na pełzanie też warto sprawdzić...

    To moze jednak zacząc od pola, bez płotów, drzew, budynków?

    Albo na dach wieżowca ... tylko pewnie zamkniety :-)

    J.