    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Do Trybuna i JF
    Date: Wed, 2 Aug 2023 11:28:23 +0200

    On Tue, 1 Aug 2023 15:46:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Czym wykrywano ów ruch? -- akcelerometrami?

    Nie - z GPS.
    Domyslam sie, ze jak predkosc była mała, a odchyłka od ostatniej
    "dobrej" pozycji niewielka, to gdzies tam program zwracał tę ostatnią
    pozycje.

    > Jest/było ,,przyciąganie do drogi'' czy jakoś podobnie.

    To troche co innego.
    Szczególnie np jak stoisz na swiatlach na skrzyzowaniu, i dróg jest 4.

    > Jakieś tak -- zwłaszcza w efekcie odkładania telefonu na trawę.
    > Nadto sam GNSS nie daje zerowej dokładności.

    Jeszcze popatrz po płotach w okolicy. Jak odbiją sygnał, to zafałszują
    pozycje ..

    > Osmand nie radzi sobie; ew. potrafi zupełnie nie radzić sobie.

    Z tego by wynikało, ze odbiornik GPS pełzanie ma ..

> [...]
    > braku pełzania wykazywanego innymi apkami. Problem w tym, że
    > czasami dwie różne apki pokazują niezupełnie to sam a różnica
    > wykracza poza ostatnią cyfrę, czyli niekoniecznie złapałem
    > efekt prostego zaokrąglania danych...
    >
    > W tym samym czasie:
    > pełzanie widać na:
    > - Googlemapie
    > - Osmadzie
    > pełzania nie widać na:
    > - Elewacji
    > - GPSTest
    > - GPS Test
    >
    > Innymi słowy -- pełzanie jest wynikiem poprawek LBS/WiFi,

    Być moze, choc GPS z natury pełza trochę.
    A te inne metody chyba powinny ograniczyc ..

    J.