  • Data: 2014-09-17 17:37:50
    Temat: Re: Do Trybuna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Trybun" napisał
    >Z moich doświadczeń wynika że FIXacja GPSu zależy przedewszystkim od
    >sprzętu. Nie ma znaczenia gdy używam tabletu, nawigacji stacjonarnej,
    >czy poprzedniego telefonu, czy jestem gdzieś w lesie czy na otwartej
    >przestrzeni - FIX jest łapany w około 10 sekund. W telefonie z, jakby
    >nie patrzeć, najlepszą specyfikacją zajmuje to nieraz minutę, a nawet
    >dłużej, zwłaszcza gdy jest używany do obsługi programu Google Maps.

    Hm ... od sprzetu troche zalezy. Mala, kiepska antena, design
    oszczedzajacy baterie moga wydluzyc start.
    Tak samo jak slaby sygnal spowodowany trudnym terenem.
    Rozne odbiorniki mam i te stare potrafia startowac pare minut.

    Ale z drugiej strony telefon domyslnie moze z AGPS korzystac.

    Ba - jesli startuje ci po dluzszej przerwie w 10 sekund - to niemal na
    pewno korzysta.
    I to jak mowisz takze stacjonarna nawigacja.

    Ba - orbita satelity jest nadawana co 30s, wiec taki zimny start moze
    szybciej nastapic tylko w szczegolnych sytuacjach - gdy akurat sie
    wstrzelisz w czas nadawania wlasciwych podramek.
    Caly almanach to juz kilkanascie minut - ale on do pierwszego fixa
    niepotrzebny.

    Czas wiec zweryfikowac osiagi sprzetu :-)

    J.