  • Data: 2014-09-19 18:31:59
    Temat: Re: Do Trybuna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 17 Sep 2014 17:37:50 +0200, "J.F."

    >To jest dla mnie niezrozumiałe. Większość modułów gps (takie z
    >zintegrowaną anteną, używane w embeded) mają dodatkowy pin Vbatrtc.
    >Służy do podtrzynania rtc gpsa ( poprzedniego fixa), umożliwia to
    >szybszy fix po włączeniu modułu (bo rtc gpsa jest już
    >synchronizowany) i wcale nie potrzeba żadnych agps.

    Jak tak sobie czytam jak to dziala ... to na moj gust to bez wiekszego
    znaczenia.
    Wystarczy z pare sekund zaprzestania odbioru i sie odbiorniki
    rozsynchronizuja, i trzeba bedzie lapac sygnal na nowo.

    Z tym ze praktyka pokazuje ze ponowna synchronizacja trwa od paru
    sekund do paru minut.
    A wiec podejrzewam ze:
    - sygnal sie lapie wzglednie latwo, skoro mozna w sekundy, ale czasem
    jednak trudno, bo te grube minuty nie biora sie znikad.
    - ale trzeba wiedziec ktorych satelitow sygnal ... lub miec
    wystarczajaco kanalow na wszystkie.
    - zgrubna znajomosc czasu pozwala powiedziec ktore satelity mamy nad
    glowa ... o ile nie zmienilismy pozycji istotnie.
    - efemerydy satelit pamietamy wystarczajaco dokladnie, albo trzeba
    odbierac na nowo. Tu mysle ze po paru godzinach trzeba odczekac te
    ~30s, lub skorzystac z AGPS.
    ale tu wystarczy nieulotna pamiec, nie trzeba od razu RTC.
    - czas trzeba znac bardzo dokladnie, do milisekund, i tu dokladny RTC
    moze pomoc, ale przy 1ppm dokladnosci to po 20min i on zawiedzie.
    A czas satelity nadaja co 30s, majac RTC dokladny co do sekund
    moze sie uda ustalic dokladny czas co 6s (subramka).

    I tylko w tym ostatnim widze jakis zysk ... ale telefon ma tez dosc
    dokladny czas z sieci komorkowej.

    J.