eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo DZBANÓW jadących z pierwszeństwemRe: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
  • Data: 2024-03-17 11:28:05
    Temat: Re: Do DZBANÓW jadących z pierwszeństwem
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 17.03.2024 o 07:58, Shrek pisze:

    > Czyli wychodzi na to że się zaczyna na linni warunkowego zatrzymania a
    > kończy na rozwidleniu.
    > Skoro jest ograniczony linią zatrzymania to właśnie tam się zaczyna.

    Teoretycznie można by tak przyjąć, że obszar skrzyżowania zaczynia się
    na linii warunkowego zatrzymania. Tylko co gdy nie ma rozwidlenia przez
    kilka, kilkanaście kilometrów? To co, skrzyżowanie ciągnie się przez te
    kilkanaście kilometrów? Toż to absurd.
    Dodatkowo za tym, że kolejny zjazd jest kolejnym, oddzielnym
    skrzyżowaniem, przemawia fakt, że umieszczono na pasach strzałki
    kierunkowe, a te stosuje się przed skrzyżowaniami.

    > W takim razie nie tylko skrzyżowanie jest źle oznakowanie ale
    > rozporządzenie źle napisane.

    W sumie to obwieszczenie ministra, a nie rozporządzenie, ale to kwestia
    drugorzędna, zasugerowałem się nazewnictwem z artykułu. Czy źle
    napisane? Możliwe, jak wiele innych przepisów w tym kraju, ale trzeba
    się nimi posługiwać i je stosować. Nic na to nie poradzę.

    > Możesz dać linka do tego rozporządzenia i
    > powiedzieć gdzie te rysunki?

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20190002311

    > Bo jak dla mnie nie ma w tych miejscach żadnch nawet wyimginowanych lini
    zatrzymania.

    Wyimaginowane, to musisz sobie wyobrazić. Jak masz skrzyżowanie
    równorzędne bez żadnych znaków i wyznaczonych linii, to i tak wiesz w
    którym miejscu się zatrzymać żeby nie doprowadzić do kolizji. To jest
    właśnie ta wyimaginowana linia.

    > To wiem. Ale z tego wychodzi że mam ustąpić również wjeżdzającym na ten
    > pas.

    A tu już właśnie nie, to jest "twój" pas i każdy kto che na niego
    wjechać musi ci ustąpić pierwszeństwa, tak jak przy normalnym zajmowaniu
    pasa. Ty musisz się zatrzymać jedynie jeżeli nie możesz go opuścić
    bezpiecznie.

    > A to oznacza że w teorii masz czekać aż nic nie będzie na główej.

    Raz, że formalnie to już nie jest główna, bo opuściłeś obszar
    skrzyżowania i zachodzi tu zwykła zmiana pasa jak na każdej innej drodze
    o kilku pasach. Dwa, to po to jest ten pas rozbiegowy, żeby się
    rozpędzić i dostosować prędkość tak, żeby bezkolizyjne zjechać ze
    swojego pasa. Tak, wiem że nie zawsze jest to możliwe, ale taka jest
    ogólnie idea pasa włączania i przeplatania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: