-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.xt.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Długotrwałe obciążenie aku samochodowego - jaki max bezpieczny
prąd?
Date: Thu, 12 Jan 2017 12:27:32 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1eTd6agcuIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
References: <1bTd67o0gIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
<58776f5e$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 12 Jan 2017 12:27:32 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="xt.v.chmurka.net:172.24.44.4"; logging-data="22976";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.3.3-20160327 ("Kinloch") (UNIX) (Linux/3.16.0-4-amd64 (x86_64))
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; c=relaxed/simple; d=chmurka.net; s=news;
t=1484224050; bh=vAjmLhPl9sqqNus9Qk1NxkEyNaE=;
h=From:Subject:Newsgroups:References:Message-ID:Cancel-Lock:
User-Agent:MIME-Version:Content-Type:Content-Transfer-Encoding;
b=eGXkiyfsMX6+J5vwYaOBjqRc+9zYSAJouhgNS2dALELUJhGPlIxobCQ9f05H8wJKc
hdjNNC54q5MsPGUuCKmRVT/6yP952NM3dG2UhELB7xTLZka2MKVvtz0Jl6s50AsJBJ
MBqWcpeJ+fPzFRTunrB1NoArpzBrxPZyrkKQ1vw4=Q1vw4=
Cancel-Lock: sha1:N2UuN6Mp7xaIj56m3O+auHOxAtQ=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:710907
[ ukryj nagłówki ]ToMasz <N...@o...pl> wrote:
>> Jakiego rzędu wielkości prąd można ciągnąć z akumulatora samochodowego
> duży, długo. aż nie padnie
Czyli można zrobić nawet zwarcie (zakładając że mamy kable, które się nie
spalą) i go nie rozsadzi?
>> Mam stary akumulator (został mi po wymianie na nowy, ale ma jeszcze sporo
>> pojemności) i chcę zrobić sobie tanim kosztem ogrzewanie postojowe,
> też tak robiłem, (ale teraz mam to podłączone do głównego aku)
> nagrzewnica elektryczna do citroena kosztuje 15zł i pasują do niej
> idealnie wentylatory z zasilacza PC. OGraniczeniem prądu mogą być same
> kable którymi to zasilisz.
No proszę, rzeczywiście. Nawet taniej. I mają 900-1000W. No to mocno
przepłaciłem, kupując to (nie ta aukcja, ale ten przedmiot i podobna
cena):
http://allegro.pl/grzejnik-samochodowy-farelka-nagrz
ewnica-2w1-300w-i6642922792.html
Cena 2x większa, a ledwo grzeje - w mroźne dni leci z tego zimne
powietrze, może nie lodowate, ale do grzania się nie nadaje.
Gdzie założyłeś tę nagrzewnicę, żeby nie przeszkadzała? To ta 1000W? Na
ile czasu grzania wystarczał akumulator (ten dodatkowy) i ile trzeba było
grzać czasu, w praktyce, żeby dało się komfortowo wsiąść i żeby szyby były
odmrożone?
Taka byłaby OK?
http://allegro.pl/citroen-c5-nagrzewnica-elektryczna
-i6652099066.html
Boję się podłączać to do głównego aku, żebym nie miał rano przymusowego
pchania - mrozy to i tak złe warunki dla aku...
>> Wiem, że aku kwasowe ładuje się prądem 10% pojemności,
> nie. alternator "daje" 14.4V a akumulator pociągnie tyle ile może.
> kilkadziesąt amper nawet.
Hmm, chodzi o to, jak się "powinno", tzn. jak zalecają, żeby długo mu się
żyło :) W samochodzie akumulator normalnie nie jest nadmiernie
rozładowany, więc ten prąd ładowania pewnie też nie jest kosmiczny.
Inna sprawa, że boję się, że jak za bardzo obciążę alternator, to albo go
spalę albo nie będzie ładował głównego aku.
>> żeby nie wybuchł.
> niema takiej możliwości. jego masa, pojemność cieplna, konstrukcja
> pozwalająca na wytrzymanie setek amper - nie rozwalisz go prądem.
Ale te setki amper płyną normalnie przez kilka sekund odpalania. Jak komuś
nie chce zapalić, to może kilkadziesiąt sekund, ale raczej nie dłużej...
> możesz go rozwalić przeładowując, doprowadzając do gazowania i powodując
> iskry w tych oparach.
Przy 14.4V chyba nie ma możliwości przeładowania nawet jakby płynęły setki
amper?
--
http://www.chmurka.net/
Następne wpisy z tego wątku
- 12.01.17 13:30 Adam Wysocki
- 12.01.17 13:31 Adam Wysocki
- 12.01.17 13:34 J.F.
- 12.01.17 13:46 Waldemar
- 12.01.17 13:46 Adam Wysocki
- 12.01.17 13:48 Adam Wysocki
- 12.01.17 13:52 Waldemar
- 12.01.17 14:04 J.F.
- 12.01.17 14:30 Jarosław Sokołowski
- 12.01.17 14:34 Zenek Kapelinder
- 12.01.17 14:44 Jarosław Sokołowski
- 12.01.17 15:45 Adam Wysocki
- 12.01.17 15:57 J.F.
- 12.01.17 16:00 Adam Wysocki
- 12.01.17 16:11 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=