-
Data: 2012-12-01 21:16:17
Temat: Re: Długo oczekiwany fotoradar
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-12-01 00:07, J.F. pisze:
> Dnia Fri, 30 Nov 2012 19:35:26 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>> W dniu 2012-11-30 19:21, J.F pisze:
>> (...)
>>> pewno niewiele mniej, a biorac pod uwage ze wykorzystane sa przez jeden
>>> pojazd co kilka-kilkanascie minut, to duzo wiecej :-)
>>
>> Jeden pojazd na kilka-kilkanaście minut? Pisałeś, że mieszkasz w
>> mieście i z KM w zasadzie nie korzystasz - ciekawe ja to policzyłeś...
>
> A co - nie moge raz na rok pojechac tramwajem, bo auto u mechanika ?
Ależ możesz, nawet 2 razy do roku.
> Ale nawet nie musze, rozklady sa dostepne :-)
To polecam ich przestudiowanie szczególnie tam, gdzie natężenie ruchu
duże.
> No dobra, czasem jest lepiej, jedzie np 5 linii, kazda co 15 minut,
> to daje nam co 3 minuty ...
Dobra, nawet zakładając, że to aż 3 minuty (w rzeczywistości znacznie
częściej w czasie szczytów - widać to na rozkładach) to spróbuj to
przeliczyć na efektywność transportu (czas, liczba pasażerów) i skutki
dla środowiska - w tym dla ludzi.
>> No popatrz, a świat cywilizowany jednak dziwnym trafem docenił zalety
>> tramwajów i mają się one dobrze. Tam gdzie kiedyś je zlikwidowano, o
>> dziwo wróciły.
>
> Moze maja luzniejsza zabudowe, moze budynki zdazyly juz popasc w ruine :-)
Hmm, Strasburg, Genewa, londyński Tramlink, Dublin itd.
> znaczy sie jak ? Miasto zamieni parkingi na torowiska, zebym mogl zaplacic
> za parking i za tramwaj, no i za torowisko ?
Cóż, miasto ma zapewnić sprawny transport (ekonomicznie uzasadniony i w
miarę możliwości o najmniejszej uciążliwości dla środowiska), a jak
chcesz parkować pod oknem to zmień miejsce zamieszkania, albo płać.
Takie są realia.
> I ja bede na taka wladze glosowal ? :-)
To nie głosuj.
>> Średni pomysł, ale to mocno specyficzne i być może gdzieś tam się
>> sprawdza (nawet nie wiem, czy ma to miejsce we Wrocławiu).
>
> Specyficzne wcale - wystarczy plaska nawierzchnia na torach.
Bardzo specyficzna. Tramwaj powinien być odseparowany od ruchu
kołowego w miarę możliwości. To, że we Wrocławiu cześć torów
przebiega po jezdni to wada tego rozwiązania, a nie zaleta.
> Wszedzie mozna zrobic.
Ciekawe. Czekam więc na zalewanie ciągów tramwajowych asfaltem
i puszczanie tamtędy autobusów. Trakcję jak mniemam powiesić będzie
można np. pod balonami.
>>> Trolejbusy by ominely tych kilka istotnych wad tramwajow. Chocby to
>>> marnowanie miejsca.
>> Tak, szczególnie w korkach...
>
> Zamiast torowiska robisz buspas. Ale po prawej. Przystanki sie komponuja w
> chodnik. miejsce pod trawnik sie nie marnuje.
Hmmm... Buspas zamiast torowiska? A o tym, że trolejbusy potrzebują
więcej miejsca nie zapomniałeś?
> Moze trzeba troche pomyslec - ale w razie awarii jeden zepsuty nie blokuje
> wszystkich na trasie.
No fakt - trochę pomyśleć można. Omijanie zepsutego trolejbusu przez
inny to operacja wcale nie taka łatwa (powodująca dodatkowo korkowanie
nie-buspasa). We Wrocławiu miało to miejsce ostani raz chyba w 1913.
Argument z awarią i blokowaniem wszystkich jest nietrafiony, ponieważ
zdarza się to rzadko, a w przypadku faktycznego wystąpienia takiego
problemu (z różnych przyczyn) uruchamia się awaryjny transport kołowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.12.12 23:00 Axel
- 01.12.12 23:29 Cavallino
- 01.12.12 23:55 szufla
- 02.12.12 06:43 Dariusz K. Ładziak
- 02.12.12 11:36 Shrek
- 02.12.12 12:57 Axel
- 02.12.12 13:04 Shrek
- 02.12.12 14:25 tÎż
- 02.12.12 14:26 tÎż
- 02.12.12 16:22 J.F.
- 02.12.12 16:24 tÎż
- 02.12.12 18:53 Shrek
- 02.12.12 18:59 Shrek
- 02.12.12 19:13 szufla
- 02.12.12 21:10 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=