  • 1. Data: 2017-01-27 10:31:23
    Temat: Dławik z drutu oporowego -- jak podłączyć
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Mam potrzebę wykonania zarówno filtru EMI z dławikiem skompensowanym,
    jak i ogranicznika udarów prądowych na linii 230V do 60A, co najprościej
    będzie zrobić za pomocą rezystora 3,8 oma. Pomyślałem, by połączyć to
    w jeden moduł i nawinąć dławik izolowanym drutem oporowym. Tylko jak to
    potem połączyć z resztą układu, by było trwale? Lutowanie chyba odpada,
    więc może by coś zacisnąć? Niestety na łączeniu materiałów dziwnych się
    nie znam, stąd pytanie: macie Panowie jakieś godne polecenia patenty?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 2. Data: 2017-01-27 10:45:02
    Temat: Re: Dławik z drutu oporowego -- jak podłączyć
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

> [...]
    > więc może by coś zacisnąć? Niestety na łączeniu materiałów dziwnych się
    > nie znam, stąd pytanie: macie Panowie jakieś godne polecenia patenty?

    Miałem gdzieś dawno temu niewielki dławik nawinięty drutem oporowym.
    Na końcach drutu były zaciśnięte mosiężne tulejki. Te typowe, jakich
    się używa współcześnie do zakańczania kabelków, też może się nadadzą.
    Z kolei termopary się zgrzewa, więc i nad tym można się zastanowić.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2017-01-27 11:21:37
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

> [...]
    > się używa współcześnie do zakańczania kabelków, też może się nadadzą.
    > Z kolei termopary się zgrzewa, więc i nad tym można się zastanowić.

    ... 60 A to kawałek prądu
    Blachy i pręty oporowe w dużych bocznikach są zazwyczaj lutowane do
    zacisków śrubowych mosiądzem.
    Potrzebny gość z palnikiem, drutem mosiężnym i szczyptą boraksu.

  • 4. Data: 2017-01-27 11:34:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > ... 60 A to kawałek prądu

    60 A to prąd znamionowy, czy tylko udarowy? Jeśli znamionowy,
    to też do tego "kawałek drutu" potrzebny. Robią taki w izolacji?
    Na tym mają się kilowaty mocy wydzielić. Jeśli ciągłej, to nie
    łączenie materiałów dziwnych jest tu nawiększym problemem.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2017-01-27 11:48:34
    Od: Piotr Wyderski <n...@m...com>

    Roman Rogóż wrote:

    > ... 60 A to kawałek prądu

    To jest prąd udarowy, który czasami się może zdarzyć.
    Typowo dławik będzie pracował przy prądzie do 3A.

    > Potrzebny gość z palnikiem, drutem mosiężnym i szczyptą boraksu.

    Palnik mam, boraks i lut się skombinuje, ale nie wiedziałem,
    że chromonikieliny czy inne kanthale się dają lutować.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2017-01-27 11:56:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Wyderski napisał:

    > To jest prąd udarowy, który czasami się może zdarzyć.
    > Typowo dławik będzie pracował przy prądzie do 3A.

    > Palnik mam, boraks i lut się skombinuje, ale nie wiedziałem,
    > że chromonikieliny czy inne kanthale się dają lutować.

    Można poćwiczyć robiąc bocznik do skody.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2017-01-27 11:58:29
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Palnik mam, boraks i lut się skombinuje, ale nie wiedziałem,
    > że chromonikieliny czy inne kanthale się dają lutować.

    I to dobrze.
    Możesz też zrobić inaczej. Włożyć taki drucik w większą tulejkę HI
    (typowa elektryczna dla linek - polecam dłuższy rodzaj) i uzupełnić
    miejsce w tulejce zwykłą linką - przewodem. Taką tulejkę zakuć i co
    najważniejsze - skręcić w kostce obydwoma śrubami. W ten sposób
    dostaniesz przedłużenie już zwykłą linką. To dosyć odporne połączenie i
    nie zdarzało mi się mieć problem z nim.

    Zakładam oczywiście, że nie robisz elementu grzejnego.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2017-01-27 14:41:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-01-27 o 11:58, Irek.N. pisze:

    > I to dobrze.

    Jesteś pewien?
    Próbowałem lutować kanthal srebrem, z czeska mówiąc hovno z tego wyszło.
    Mosiądzem nie próbowałem.
    Pozostają tuleje zaciskane.

    P.P.

  • 9. Data: 2017-01-27 15:26:50
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Jesteś pewien?
    > Próbowałem lutować kanthal srebrem, z czeska mówiąc hovno z tego wyszło.
    > Mosiądzem nie próbowałem.
    > Pozostają tuleje zaciskane.

    Pamiętam, że taśmę oporową lutowałem jakimś stopem kupionym wraz z
    lutownicą gazową. Piło spoiwo bardzo ładnie. Lutowałem na białej paście,
    chyba salmiak. Kurcze nie pamiętam szczegółów.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2017-01-27 16:53:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości

    >Jesteś pewien?
    >Próbowałem lutować kanthal srebrem, z czeska mówiąc hovno z tego
    >wyszło.

    Dawno temu pomiedziowalem koncowki elektrolitycznie.
    Cos tam kombinowalem z roztworami, prad chyba w dwie strony
    puszczalem, zeby najpierw je wytrawic z tlenkow.

    Przylutowac sie potem dalo, ale prawde mowiac to nie wiem na ile
    dobrze to potem trzymalo.

    J.