  • Data: 2017-01-30 12:20:34
    Temat: Re: Dławik z drutu oporowego -- jak podłączyć
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 27.01.2017 um 10:31 schrieb Piotr Wyderski:
    > Mam potrzebę wykonania zarówno filtru EMI z dławikiem skompensowanym,
    > jak i ogranicznika udarów prądowych na linii 230V do 60A, co najprościej
    > będzie zrobić za pomocą rezystora 3,8 oma. Pomyślałem, by połączyć to
    > w jeden moduł i nawinąć dławik izolowanym drutem oporowym. Tylko jak to
    > potem połączyć z resztą układu, by było trwale? Lutowanie chyba odpada,
    > więc może by coś zacisnąć? Niestety na łączeniu materiałów dziwnych się
    > nie znam, stąd pytanie: macie Panowie jakieś godne polecenia patenty?
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    Zaciskanie jest najpewniejszym połączeniem. Miałem w pracy falownik
    7,5kVA z ogranicznikiem prądu udarowego (ładowanie kondensatora 1500uF
    do 400V) na NTC. NTC ten był wlutowany w płytkę. Po jakimś roku falownik
    przestał działać. Okazało się, że cyna w otworze lutowniczym "zniknęła".
    Po prostu prąd udaru, jak NTC był jeszcze gorący a ktoś falownik
    załączał, wypluwał cynę z pada. "Na oko" nic nie było widać, ale pod
    mikroskopem widać było jakieś 20-30um przerwy. Zaprasowałem oczka temu
    misiu (znaczy NTC), połączenie na śruby z podkładką zębatą i urządzenie
    hula do dziś (>6 lat).

    Waldek