  • 11. Data: 2011-10-01 17:02:43
    Temat: Re: Dławik Bournsa - gdzie ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Myślę, że nie będzie problemu. Natomiast zaskakuje mnie to 120uH w
    > połączeniu z 300kHz... Albo masz bardzo nietypowe warunki pracy albo
    > się pomyliłeś w obliczeniach.

    Nie, no - mówię przecież - z webencha tak wychodzi.
    (wysłałem Ci na maila "link" do projektu, możesz być tak miły i zobaczyć ?)

    W ogóle, to znalazłem trochę tych "dławików SMD", np. w Distrelecu,
    Micros'ie,
    Mało gdzie są informacje o częstotliwości dopuszczalnej, weźmy np. takie coś
    http://www.katalog.micros.com.pl/?el=d%20sp127/0100.
    0
    parametry podawane są dla 100kHz... Ale może to i będzie ok ?

    CHociaż bardziej mi się podobuje toto
    https://www.distrelec.com/ishopWebFront/catalog/prod
    uct.do/para/artView/is/true/and/node/is/DC-75128/and
    /productNr/is/5810155/and/id/is/01/and/series/is/1.h
    tml

    ten ma w datasheecie podane parametry dla 300kHz.

  • 12. Data: 2011-10-01 17:28:30
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Ale, z tego co mówisz, to i DE1207-150 z TME się by nadało chyba.
    Mają na stanie.

    Webench mówi, żę 150uH też pasi.
    Dobrze mówię panie Romanie , czy też błądzę ?

  • 13. Data: 2011-10-01 20:20:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Saturday, October 1, 2011, 7:02:43 PM, you wrote:

    > Nie, no - mówię przecież - z webencha tak wychodzi.
    > (wysłałem Ci na maila "link" do projektu, możesz być tak miły i zobaczyć ?)

    Żeby wejść na tamten link, to trzeba podanie i życiorys wypełnić - nie
    możesz mi podac po prostu Uiv, Uout, Iout i f?

    > W ogóle, to znalazłem trochę tych "dławików SMD"

    [.....]

    Wszystkie te dławiki mają bardzo podobną konstrukcję i żadnych cudów
    tu nie ma. Jesli jest podana częstotliwość rezonansowa i jest ona
    znacznie powyżej częstotliwości pracy, to można ze spokojnym sumieniem
    dławik zastosować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-10-01 20:57:17
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Żeby wejść na tamten link, to trzeba podanie i życiorys wypełnić - nie
    > możesz mi podac po prostu Uiv, Uout, Iout i f?

    Ups, sorki, myślałem, że bez takich cudów można.
    Uin=18-70V
    Uoit=12V
    Iout = 1.2A
    f=300kHz (tam 298 jakoś tak)

> [...]
    > tu nie ma. Jesli jest podana częstotliwość rezonansowa i jest ona
    > znacznie powyżej częstotliwości pracy, to można ze spokojnym sumieniem

    aha...no akurat te DE1207-150 nie mają w dataszicie tej informacji.
    No ale nic, zrobię PCB (bo właśnie dlatego walczę, żeby wybrać, bo muszę
    robić PCB zanim kupię części)
    pod coś "w tym guście". Jak by się okazało, że DE1207-150 coś jest nie halo,
    to kupię coś w Distrelecu pewnie.
    Zawsze jest w TME problem z takimi rzeczami no, a mam tu ich pod ręką
    prawie, i zawsze najchętniej u nich kupuję
    niestety...

  • 15. Data: 2011-10-01 22:05:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

    Saturday, October 1, 2011, 10:57:17 PM, you wrote:

    > Ups, sorki, myślałem, że bez takich cudów można.
    > Uin=18-70V

    OMG! Wiatrak jakiś?

    > Uoit=12V
    > Iout = 1.2A
    > f=300kHz (tam 298 jakoś tak)

    No to mi na palcach wychodzi, że spokojnie 68uH/2A można użyć. A jak
    się uprzesz, to nawet 33uH/2.1A

> [...]
    > robić PCB zanim kupię części)
    > pod coś "w tym guście". Jak by się okazało, że DE1207-150 coś jest nie halo,

    Ale weź lepiej trochę mniejszą indukcyjność - nie ryzykuj nasycenia dławika.

    > Zawsze jest w TME problem z takimi rzeczami no, a mam tu ich pod ręką
    > prawie, i zawsze najchętniej u nich kupuję
    > niestety...

    Ale dławiki w TME chyba najtańsze...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-10-02 02:02:33
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > OMG! Wiatrak jakiś?

    Nie :) taki siakiś sterownik z atmelem, tyle że życzeniem użytkownika mieć taki
    zakres na wejściu...
    Nać klient nać pannn :)
    Chociaż właściwie to trochę przesadziłem, bo 50V spokojnie wystarczy, poniosło
    mnie.

    > No to mi na palcach wychodzi, że spokojnie 68uH/2A można użyć. A jak
    > się uprzesz, to nawet 33uH/2.1A

    Hm, no to ale jak to się do webencha ma ? To co oni kuśwa sobie w gumkę lecą ?

    > Ale weź lepiej trochę mniejszą indukcyjność - nie ryzykuj nasycenia dławika.
    dobrze.

    > Ale dławiki w TME chyba najtańsze...

    Nie tyle o cenę mi chodzi, ile wybór taki siakiś marny.
    W distrelecu od zarąbania. Ale nie kupowałem jeszcze nic u nich. Z TME mam na
    następny dzień, a tam
    to cholera wie...

  • 17. Data: 2011-10-02 16:04:29
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 01/10/2011 17:48, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Myślę, że nie będzie problemu. Natomiast zaskakuje mnie to 120uH w
    > połączeniu z 300kHz... Albo masz bardzo nietypowe warunki pracy albo
    > się pomyliłeś w obliczeniach.

    Ot, urok 5575 - ostatnio uzywalem.
    Aha, trzeba z tym ostroznie bo zamontowane 5mm od ADC 16-bit psuje mi
    ostatnie 2 bity pomiaru (w sumie i tak niezly rezultat ma 5mm odleglosci).

    Zreszta czas sie przerzucac na cos innego, bo National nie bedzie tanial
    teraz.

    --
    Jerry1111

  • 18. Data: 2011-10-03 11:43:09
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Ot, urok 5575 - ostatnio uzywalem.
    > Aha, trzeba z tym ostroznie bo zamontowane 5mm od ADC 16-bit psuje mi ostatnie
    > 2 bity pomiaru (w sumie i tak niezly rezultat ma 5mm odleglosci).

    No na szczęście ADC mam daleko, na innej PCB wręcz...

    \> Zreszta czas sie przerzucac na cos innego, bo National nie bedzie tanial
    > teraz.

    Taki lamer przetwornicowy jak ja, to za główny atut ma narzędzie typu webench
    (chociaż, jak widać po tym co pisze
    RoMan, to średnio mu ufać można...). Gdyby chodziło o większe serie, no to już
    by było gorzej, ale wtedy cóż - chyba trzeba by się udać do specjalisty :)

  • 19. Data: 2011-10-03 12:16:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello sundayman,

> [...]
    > by było gorzej, ale wtedy cóż - chyba trzeba by się udać do specjalisty :)

    To nie tak. Te narzędzia są bardzo sympatyczne ale ich twórcy mają
    pewne swoje przyzwyczajenia. Przy podanych parametrach, jak łatwo
    sprawdzić na stronie
    http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/abw_smps_e.
    html pulsacja
    prądu w dławiku wyniosłaby zaledwie 0.28App dla najgorszego warunku.
    Przy 33uH - już trochę ponad 1App ale nadal byłby to tryb CCM.

    Autorzy programu zapewne wychodzili z całkiem rozsądnego założenia, że
    podawany prąd przez użytkownika jest wartością maksymalną a w
    warunkach rzeczywistych będzie go najwyżej połowa - dla takich
    warunków, czyli prądu 0.75A, nawet niemiecka strona proponuje
    indukcyjnośc bardzo bliską 120uH. A ja zaproponowałbym zapewne 68uH.
    Jednak nawet przy tym założeniu indukcyjność 33uH nadal jest
    wystarczająca do utrzymania trybu CCM (obrazowo - tryb ciągłości
    prądu).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-10-03 21:03:41
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jednak nawet przy tym założeniu indukcyjność 33uH nadal jest
    > wystarczająca do utrzymania trybu CCM (obrazowo - tryb ciągłości

    Aaa, no i bardzo dobrze zatem. Bo de facto, to właśnie pewnie tak będzie, że
    będzie z połowa
    obciążenia - a podana w webenchu wartość to max.

    Dzięki serdeczne za fachową pomoc, bez kolegi byłoby mi w życiu trudniej
    (wazelina) :)