  • Data: 2013-06-18 19:23:14
    Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
    Od: Jan45 <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-06-18 18:05, Shrek pisze:
    > ...)Hołek mówi "jedź prosto
    > przez 10 km", to oczywiste jest, że jak masz zamiar jechać prosto to nie
    > używasz kierunków;)

    Widziałem jeszcze inny przypadek, kiedy to kierunkowskazy
    namieszały, właśnie dlatego, że zaszedł konflikt między
    światem realnym a GPSowym. Dojeżdżałem z Moreny w Gdańsku
    Jaśkową Doliną do Wrzeszcza, wprawdzie poza szczytem,
    ale ruch był spory. Przede mną jechał ktoś z zagranicznymi
    numerami, więc starałem się zachować większy dystans,
    tak na wszelki wypadek. Okazało się, że słusznie. Jakieś
    sto pięćdziesiąt - dwieście metrów przed dojazdem do przelotowej
    Grunwaldzkiej ten zagraniczny włączył migacze i zaczął
    skręcać w lewo (a jest tam akurat ślepa uliczka). Kiedy
    się zorientował co do błędu, zaczął wracać na swój pas
    łamiąc przepisy. Nie tylko nie użył kierunkowskazu, ale
    przejechał po ukosie przez skrzyżowanie.

    Ale - jako się rzekło - zachowałem dystans i tylko się
    uśmiechnąłem. Po prostu GPS mu podpowiedział skręt w lewo,
    ale albo kierowca, albo GPS się pospieszył z tym skrętem.
    Gdybym jechał mu na zderzaku i na dodatek szybko, mogłoby
    dojść do stłuczki. Czyli gdybym potraktował jego migacze
    serio, bez rezerwy, jako zobowiązanie do skrętu.
    Co bynajmniej nie oznacza, że jestem przeciwny używaniu
    kierunkowskazów. Uważam tylko, że dobrze jest brać pod
    uwagę poprawkę. Czasem na słabo zorientowanych, czasem
    na idiotów.

    Jan