-
Data: 2013-05-16 01:15:36
Temat: Re: Dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 16.05.2013 00:21, Robbo wrote:
> Witam,
>
> Chciałem zapytać, dlaczego wielu kierowców nie używa kierunkowskazów?
>
> Ja nie znam odpowiedzi na to pytanie, a zastanawiam się na tym za każdym
> razem, gdy zdarza mi się jechać samochodem. Mam jedynie pewne
> przypuszczenia i obserwacje. Moje typy, dlaczego wielu kierowców nie
> używa kierunkowskazów:
>
> 1. Są nieporządni. Wielu ludzi pracuje byle jak, żyje byle jak, je byle
> co, mieszka w bałaganie, nie stara się w życiu, więc także jeździ byle jak.
>
> 2. Myślą za kierownicą. Od koleżanki dowiedziałem się, że używanie
> kierunkowskazów każdorazowo, to zły nawyk, gdyż wynika zapewne z
> działania odruchowego, bez pomyślunku. Ona twierdzi, że myśli za
> kierownicą, dlatego nie używa kierunkowskazów, gdy w polu widzenia nie
> ma innych pojazdów i nie ma potrzeby informowania ich za pomocą
> kierunkowskazów.
Koleżanka "myśli, że myśli":
To, że ona NIE widzi innych pojazdów to nie znaczy, ze ich tam nie ma.
Tak samo np z pieszymi którzy często po kierunkowskazach rozpoznają, czy
mogą się ładować na drogę, czy nie.
Po drugie osiągnięcie w czymś _biegłości_ polega na tym właśnie, że
działamy odruchowo a nie świadomie zastanawiamy się nad każdym krokiem.
Niech spróbuje zakręcić kijkiem w palcach _myśląc_ o każdym kolejnym
kroku ("ułożyć, palce tak, przełożyć tak, ...) życzę powodzenia. Imo
ktoś, kto stara się myśleć o obsłudze samochodu zamiast o sytuacji na
drodze jest niebezpieczny powyżej tych 30-40 km/h.
Ja nauczyłem się migać zawsze gdy jest to wymagane przepisami[*]
odruchowo dlatego, żeby nie zapomnieć kiedyś przez przypadek. Na
początku też tak miałem - "po co migać skoro nikogo nie ma" potem raz
się zagapiłem na zakręcie i do mnie dotarło, że to jednak nie jest
najbezpieczniejsza sprawa. Teraz migam nawet na pustej drodze w środku
lasu w nocy - odruchowo.
[*] Taaaak, a kiedy migamy na rondzie... ;)
>
> 3. Nie radzą sobie za kierownicą. Kiedyś jechałem z kolegą, który nie
> używał zbyt często kierunkowskazów. Jednak było widać, że zmiana pasa,
> rozglądanie się, zmiana biegów, kierowanie, były dla niego tak
> absorbujące, że dla kierunkowskazów już nie było miejsca.
2 i 3 się łączą. Jeżeli musisz myśleć o wszystkim a nie działasz
odruchowo to rzeczywiście brakuje czasu. Jak nauczysz się operować
światłami i skrzynią biegów bez patrzenia (wielu tego nie umie (!!!) ),
przerzucać biegi jako jedną "logiczną" czynność a nie ich ciąg czy
odruchowo dobierać głębokość wciśnięcia sprzęgła ruszając (a nie starać
się "wycelować" w odpowiedni punkt) to nagle się okazuje, że na
patrzenie w lusterka, rozglądanie się i analizowanie sytuacji na drodze
jest masa czasu.
>
> 4. Niska kultura osobista, brak szacunku dla innych ludzi (w tym
> uczestników ruchu drogowego).
Czasami na pewno.
--
Pozdrawiam
Michoo
Następne wpisy z tego wątku
- 16.05.13 01:50 Rafał \"SP\" Gil
- 16.05.13 07:53 PiteR
- 16.05.13 08:08 Ryszard G.
- 16.05.13 08:18 Marcin Kiciński
- 16.05.13 08:18 Lewis
- 16.05.13 08:12 perio
- 16.05.13 08:28 Jacek Maciejewski
- 16.05.13 08:38 Franc
- 16.05.13 08:43 Franc
- 16.05.13 08:46 K
- 16.05.13 09:08 BaX
- 16.05.13 09:10 Michał Jankowski
- 16.05.13 09:36 ZIWK
- 16.05.13 09:36 Artur Maśląg
- 16.05.13 09:40 ZIWK
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Katowice => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-18 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Katowice => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=