eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingDlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Dlaczego w branży rozrywkowej najsłabiej płacą?
    Date: Wed, 31 Aug 2011 21:40:38 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 29
    Message-ID: <j3m688$g7k$1@inews.gazeta.pl>
    References: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5ac53c9d.bb.sky.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1314823241 16628 90.197.60.157 (31 Aug 2011 20:40:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 31 Aug 2011 20:40:41 +0000 (UTC)
    X-User: septi
    In-Reply-To: <5...@n...onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:6.0) Gecko/20110812
    Thunderbird/6.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:192112
    [ ukryj nagłówki ]

    On 30/08/2011 21:31, Piotrek wrote:
    > Kilka razy spotkałem się z opinią, że wbrew przekonaniu laików programiści
    > gier komputerowych nie tylko ciężko harują (w to akurat nie wątpię), ale
    > robota, jaką wykonują, należy do najsłabiej opłacanych w branży (to już mnie
    > mocno zdziwiło).

    Według mojego rozeznania właśnie tak jest.

    > Zawsze uważałem, że gry komputerowe to żyła złota i milionowe
    > (nie przesadzam z rzędem wielkości?)

    W pierwszym kwartale tego roku Electronic Arts miało dochód 221 milionów
    dolarów.

    > zyski z ich sprzedaży powinny przekładać
    > się raczej na wyższe, a nie niższe od przeciętnej zarobki ludzi, bez których
    > by one nie powstały, nawet jeśli lwia część dochodów ze sprzedaży trafia do
    > kogoś innego.

    Wręcz przeciwnie, zyski czy też dochody przekładają się na niższe
    zarobki, bo w ogóle żadna część dochodów nie trafia do programistów w
    postaci zarobków. Zarobki to część kosztów firmy, a im niższe koszty,
    tym większy zysk.

    > Dlaczego więc twórcy gier należą do gorszej kategorii
    > programistów? Jest tak tylko w przeciętnych i niszowych firemkach czy może to
    > ogólna przypadłość, nie omijająca też gigantów w branży?

    W gigantach też tak jest. A dlaczego? Proste - rynek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: