-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.e-wro.pl!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
Date: Mon, 31 Dec 2012 11:20:54 +0100
Organization: Miejskie Sieci Informatyczne e-wro
Lines: 50
Message-ID: <k3ld1iq56p64$.106hfu0wdff0y.dlg@40tude.net>
References: <kbju4f$va4$1@usenet.news.interia.pl>
<c1.01.3YYkgt$1RT@mike.oldfield.org.pl> <kbqj03$b5q$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atena.e-wro.net 1356949229 13210 82.143.187.50 (31 Dec 2012 10:20:29 GMT)
X-Complaints-To: a...@e...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Dec 2012 10:20:29 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2477739 pl.misc.elektronika:639913
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 31 Dec 2012 01:11:07 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Ale to nie tyle samochody się zmieniły, co pewnie spadł poziom
> użytkowników.
> A raczej w nowym pokoleniu kierowców po prostu się nie narodziła
> umiejętność radzenia z takimi rzeczami, bo przyszły czasy powszechnego
> dobrobytu, każdego stać na tani i dostępny serwis i assistance (albo w
> razie gdyby nie był tani, to na nowy samochód).
Dobrobyt owszem, i mnie sie czesto juz nie chce brudzic i grzebac w aucie,
skoro mechanik moze to zrobic.
Ale ... nawet jakbym chcial, to wielu rzeczy juz nie zrobie.
Chocby dlatego ze samochody coraz nizej zawieszone, a ja coraz grubszy.
A one tak zrobione ze teraz trzeba coraz wiecej od dolu zrobic, od gory juz
sie nie da.
> Bo te rzeczy o których mówisz nadal są proste, a dostęp do wiedzy sądzę że
> nawet lepszy niż kiedyś (internet).
Ale te opisy nie sa dokladne, a w dodatku elektroniki coraz wiecej i bez
komputera ani rusz.
>> Ale tak jest, jak jakiś debil projektuje samochód "w komputerze" i potem
>> okazuje się, że trzeba rozebrać pół przodu, żeby wymienić żarówkę.
>
> Ale to jest też takie straszenie tym "pół przodu" - nawet jak trzeba
> zderzak zdjąć, to jest to zrobione tak żeby było w miarę łatwo. Tylko
> większość ludzi po prostu przeraża sama ta konieczność że coś trzeba będzie
> ruszać.
> Ci co sobie "panewki pod blokiem zmieniali", nadal sobie doskonale ze
> wszystkim poradzą.
Tylko sie okazuje ze wymiana zarowki to juz nie sa "3 minuty", a trzy
godziny, i wymaga kanalu, zestawu kluczy z przedluzkami itp.
> Nie poradzą sobie ci którym się wydaje, że samochód składa się z jakiś
> "komputerów" w których to w ogóle nie wiadomo o co chodzi,
Zaraz napisze watek ... te komputery tam jednak sa i nie wiadomo o co
chodzi :-)
> Tylko w ASO gdzie mieszkają mityczne sześciorękie cyborgi da się cokolwiek
> zrobić, bo tam mają wyrocznie która wie wszystko o niezbadnym komputerowym
> samochodzie.
Poza tym ze maja komputery i aktualne oprogramowanie (nie zawsze), i
dokumentacje, to jeszcze na danym typie sie znaja, bo obsluguja na okraglo,
i szkolenia mieli, i moze nie urwa plastikowych zaczepow przy demontazu ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.12 12:22 Adam
- 31.12.12 15:14 Desoft
- 31.12.12 16:16 Tomasz Pyra
- 31.12.12 16:50 Sylwester Łazar
- 31.12.12 17:34 jerzu
- 31.12.12 18:06 chwdp
- 31.12.12 18:06 Tomasz Pyra
- 31.12.12 18:23 Adam Płaszczyca
- 31.12.12 18:25 Adam Płaszczyca
- 31.12.12 20:04 Tomasz Pyra
- 31.12.12 21:32 Adam
- 31.12.12 22:49 Adam Płaszczyca
- 31.12.12 22:50 Adam Płaszczyca
- 01.01.13 07:52 chwdp
- 01.01.13 15:31 badworm
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 EPS12V
- 2025-02-18 Kraków => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-18 Policja nie może się dowiedzieć komu administrator wynajmowal garaż.
- 2025-02-18 Bursztyn się znalazł
- 2025-02-18 Ruski samolot z turystami nielegalnie internowany po awaryjnym lądowaniu w Poznaniu. Czemu o tym nic nie piszecie pieniacze?!?
- 2025-02-18 Obcokrajowcy w bankach
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security