eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaDlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego w aucie odpinać plus a nie minus? [crosspost]
    Date: Mon, 31 Dec 2012 00:33:23 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 53
    Message-ID: <kbqj03$b5q$1@news.icm.edu.pl>
    References: <kbju4f$va4$1@usenet.news.interia.pl>
    <c1.01.3YYkgt$1RT@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icm.edu.pl 1356910403 11450 83.0.30.67 (30 Dec 2012 23:33:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 Dec 2012 23:33:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    In-Reply-To: <c1.01.3YYkgt$1RT@mike.oldfield.org.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2477722 pl.misc.elektronika:639901
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-12-30 02:33, Adam Płaszczyca pisze:
    > Dnia Fri, 28 Dec 2012 12:00:30 +0100, Adam napisał(a):
    >
    >> Witajcie.
    >>
    >> Przez blisko 100 lat odpinało się kabel minusowy, jeśli coś się grzebało
    >> przy elektryce auta.
    >>
    >> Obecnie zaleca się odpinanie kabla plusowego.
    >
    > Kto niby tak zaleca?
    >

    Podobno producenci.
    Widziałem w instrukcji Toyoty LC 120, też w instrukcji bodajże
    Forestera. Nie pamiętam, ale też chyba jakaś nowa "Cytryna" albo coś
    innego na "f".

    Kilka razy też czytałem artykuły w różnych "Motorach" i "Autoświatach",
    gdzie tak zalecano. A w większości przypadków tych artykułów nie płodzą
    redaktorzy o poziomie intelektualnym jakiegoś dziennikarzyny z gazety
    wybiórczej ;)

    Ale też zauważyłem, że instrukcje nowszych aut różnią się
    niejednokrotnie w wersjach dla poszczególnych krajów.
    To, co zauważyłem w moim byłym Freelanderze: w instrukcji pl, franc, ang
    i jeszcze jakiejś: po odpaleniu silnika na dużym mrozie należy odczekać
    co najmniej minutę przed ruszeniem, żeby Webasto zaczęło ogrzewać silnik
    i olej w skrzyni biegów.
    Natomiast ta sama instrukcja dla tego samego pojazdu ale na rynek
    niemiecki nakazuje natychmiast po uruchomieniu silnika rozpocząć jazdę :(
    Widocznie w Niemczech są inne prawa fizyki ;)

    Jednak powyższe wynika z przepisów w poszczególnych krajach, a na razie
    jeszcze na szczęście w przypadku odpinania akumulatora w swoim aucie nie
    trzeba mieć uprawnień SEP ani spełniać norm HACCP ;)

    Chociaż z drugiej strony wkurzają mnie współczesne idiotyczne czasami
    instrukcje do aut. W porównaniu do instrukcji z lat 70-80 nie ma w nich
    w zasadzie nic. Nawet takie dość podstawowe rzeczy jak momenty
    przykręcania śrub czy luzy zaworowe trzeba już szukać w serwisówkach :(
    Pamiętam jeszcze, jak czasami niektórzy wymieniali panewki w silnikach
    dosłownie "na krawężniku", a teraz niektórzy jeżdżą do serwisu wymieniać
    żarówkę...
    Ale tak jest, jak jakiś debil projektuje samochód "w komputerze" i potem
    okazuje się, że trzeba rozebrać pół przodu, żeby wymienić żarówkę.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: