-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader02.eternal-septe
mber.org!.POSTED!not-for-mail
From: Pszemol <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego to samochody mają być autonomiczne?
Date: Fri, 30 Mar 2018 22:22:45 -0000 (UTC)
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 51
Message-ID: <p9mdbl$vgk$1@dont-email.me>
References: <1kkhgbbfknzcv.1citghc80pygv$.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 30 Mar 2018 22:22:45 -0000 (UTC)
Injection-Info: h2725194.stratoserver.net;
posting-host="0bfeedfc02862fd716cc23e44bea350d";
logging-data="32276";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX19w6cPE2EQ052jE846Vly6q"
User-Agent: NewsTap/5.3.1 (iPhone/iPod Touch)
Cancel-Lock: sha1:QL1SS7Q0SeHCZ8GfoBjSy/Vj/6g= sha1:Lru9TNi0teO1sET6p+dAH1sJJ/4=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2627769
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:
> Tak się właśnie zastanawiam, dlaczego ludzkość jako pierwsze autnomiczne
> pojazdy, uparła się żeby zrobić samochody?
>
>
> Dlaczego nie autonomiczne samoloty?
> Póki co siedzi w nich aż dwóch pilotów.
> W dodatku technologia autopilotów jest dobrze rozwinięta. Piękne pole do
> tego, żeby na początek zastąpić jednego z pilotów pilotem autonomicznym,
> docelowo zrezygnować z drugiego. Dodatkowa zaleta - więcej miejsca na
> pokładzie i nie da się takiego samolotu porwać (przynajmniej szantażując
> pilota).
>
> Dlaczego nie autonomiczna kolej?
> Niewielkie możliwości sterowania, mocno rozbudowana infrastruktura
> kolejowa. Do tego super sprawa do integracji tego z ogólnosieciowym
> sterowaniem ruchem, co pozwoliłoby dużo wydajniej zarządzać ruchem
> pociągów.
>
> Dlaczego nie autonomiczne statki?
> Tu podobnie jak w samolotach jest gotowa infrastruktura która już
> implementuje automatyczne sterowanie. Wystarczy wyposażyć ją tylko w
> algorytmy decyzyjne. Mały dynamizm sytuacji, wysoka przewidywalność.
> Tu i tak załoga na pokładzie by jakaś była - ale nie musiałaby nim kierować
> w normalnych sytuacjach.
>
>
> A zabrali się za samochody, gdzie ruch drogowy jest najbardziej dynamiczny
> spośród wszystkich innych ośrodków ruchu i najbardziej różnorodny.
> Infrastruktura jest różna, warunki tego ruchu bardzo różnorodne -
> pomieszani piesi z wieloma rodzajami pojazdów.
> Niska przewidywalność jak się zachowają inni.
> Bardzo duża ilość interakcji.
> Do tego transport samochodowy póki co nie wypracował skutecznych zasad
> bezpieczeństwa i nawet tam gdzie już wszyscy się starają, a kierowcy są
> karni - i tak dochodzi do stosunkowo wielu wypadków.
Najwyraźniej zyski z eliminacji kierowcy samochodu są atrakcyjniejsze od
redukcji pilota, kapitana okrętu czy maszynisty w lokomotywie.
Popatrz z perspektywy firmy: samolot to 300 płacących pasażerow, jeden czy
dwu pilotow. Niewielki procent kosztow. Przy taksówkach? Proporcje
odwrotne: 1 kierowca przypada na jednego płacącego pasażera, eliminacja
takiego etatu daje ogromne korzyści w skali korporacji.
Oprocz tego prywatnych włascicieli aut jest dzis ogromna masa - świat
odchodzi od modelu posiadania auta na własność do modelu dzierżawienia auta
na chwilę, tylko gdy potrzebujesz. Samochodowa autonomicznosc ułatwi to
przejście gdy nie bedziesz sie martwil parkowaniem bo auto samo odjedzie na
parking i podjedzie pod ciebie jak na niego zagwiżdzesz.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.18 00:30 yabba
- 31.03.18 00:30 Tomasz Pyra
- 31.03.18 00:39 Tomasz Pyra
- 31.03.18 00:40 Tomasz Pyra
- 31.03.18 02:17 Zenek Kapelinder
- 31.03.18 03:52 Poldek
- 31.03.18 09:37 Jacek Maciejewski
- 31.03.18 09:49 PiteR
- 31.03.18 10:56 kk
- 31.03.18 11:40 Uncle Pete
- 31.03.18 11:44 Pawel \"O'Pajak\
- 31.03.18 11:50 kk
- 31.03.18 11:53 p...@g...com
- 31.03.18 11:54 kk
- 31.03.18 11:57 kk
Najnowsze wątki z tej grupy
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
Najnowsze wątki
- 2024-07-01 W-wa naklejki wjazd do centrum
- 2024-07-01 ładowarka zmarła
- 2024-07-01 Koder szuka pracy. Koduję w j.: Asembler, C, C++ (z Qt) i D.
- 2024-07-01 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-01 Białystok => Full Stack Web Developer (.Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-01 Berlin => Technical Rollouter (Radio Systems Software Installation and
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-07-01 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-07-01 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-07-01 Bielsko-Biała => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-07-01 Mini Netykieta polskich grup dyskusyjnych
- 2024-07-01 Re: Jak wypełnić polecenie francuskiego sądu blokowania niektórych zapytań DNS? Blokując Francję
- 2024-07-01 Re: Powtórne wezwanie na PO-komisję uzdrowi Ziobrę już w 10 dni
- 2024-07-01 CA -- problem z logowaniem