eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego słaby akumulator nie odpala?Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
    Date: Thu, 22 Sep 2011 14:05:40 +0200
    Organization: private
    Lines: 34
    Message-ID: <1...@p...pl>
    References: <p...@n...chmurka.net> <4e7aea46$1@news.home.net.pl>
    <j5eutj$2ghq$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1316693141 15809 87.205.121.39 (22 Sep 2011 12:05:41 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Sep 2011 12:05:41 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <j5eutj$2ghq$1@news2.ipartners.pl>
    X-Priority: 3 (Normal)
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    X-User: squadack
    X-Comment-To: Jakub Witkowski
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400229
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Jakub,

    Thursday, September 22, 2011, 11:25:07 AM, you wrote:

    >>> Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)
    >> Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale
    swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej
    > Hm dziwne.
    > To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka +
    przerywacz,
    > "stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do
    kwadratu
    > napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku.

    Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;)

    > Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle
    > poprzez regulację długości impulsu.

    Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i
    nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest
    zmienny ale rzeczywiście skrócony.

    > W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I
    > zdarzało się że aku był tak słaby,
    > że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.

    To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i
    ograniczeniu strat na rezystancji.


    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: