-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
Date: Thu, 22 Sep 2011 14:05:40 +0200
Organization: private
Lines: 34
Message-ID: <1...@p...pl>
References: <p...@n...chmurka.net> <4e7aea46$1@news.home.net.pl>
<j5eutj$2ghq$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1316693141 15809 87.205.121.39 (22 Sep 2011 12:05:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Sep 2011 12:05:41 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <j5eutj$2ghq$1@news2.ipartners.pl>
X-Priority: 3 (Normal)
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
X-User: squadack
X-Comment-To: Jakub Witkowski
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400229
[ ukryj nagłówki ]Hello Jakub,
Thursday, September 22, 2011, 11:25:07 AM, you wrote:
>>> Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)
>> Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale
swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej
> Hm dziwne.
> To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka +
przerywacz,
> "stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do
kwadratu
> napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku.
Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;)
> Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle
> poprzez regulację długości impulsu.
Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i
nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest
zmienny ale rzeczywiście skrócony.
> W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I
> zdarzało się że aku był tak słaby,
> że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał.
To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i
ograniczeniu strat na rezystancji.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 22.09.11 22:15 Krzysiek Kielczewski
- 23.09.11 15:58 PM
- 23.09.11 16:04 PM
- 26.09.11 15:41 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
Najnowsze wątki
- 2024-12-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-28 Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- 2024-12-29 Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość