eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego słaby akumulator nie odpala?Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
    Date: Thu, 22 Sep 2011 10:58:35 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 45
    Message-ID: <j5etbu$fhm$1@news.onet.pl>
    References: <p...@n...chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: azn59.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1316681918 15926 83.27.151.59 (22 Sep 2011 08:58:38 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Sep 2011 08:58:38 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <p...@n...chmurka.net>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400159
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:p...@n...chmurka.net...
    >Dlaczego rozrusznik musi kręcić wystarczająco szybko, żeby odpalić
    >silnik
    >(benzynowy)? Przecież główna część energii idzie na sprężanie, a na
    >logikę
    >prędkość sprężania nie powinna mieć wpływu na to, czy mieszanka się
    >zapali.
    >Od czego to zależy? Przy zbyt wolnym sprężaniu ciśnienie ucieka przez
    >nieszczelności na zaworach i pierścieniach? Czy może nie chodzi o
    >prędkość
    >sprężania a o energię iskry, albo o coś jeszcze innego?

    Podejrzewam ze mozliwych powodow jest wiele, i sie nakladaja na
    siebie.

    -cisnienie faktycznie ucieka,
    -dodatkowo moze byc kwestia faz zaworow - one sie np otwieraja za
    wczesnie, zeby byc otwarte wtedy gdy potrzeba przy duzych obrotach.
    -ale benzynie cisnienie do zaplonu chyba nie bardzo potrzebne

    -mieszanka podgrzewana przez sprezanie zdazy sie ostudzic w cylindrze,
    co utrudnia zaplon.

    -przy powolnym przeplywie powietrza gaznik moze nie dawkowac paliwa -
    wtryskow to nie dotyczy.

    -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych
    obrotach, przeplywomierze tez
    -komputer moze miec jakis prog poprawnej pracy,

    A glowny powod to pewnie taki ze jak rozrusznik za wolno kreci, to
    energia iskry tez jest za mala :-)

    W sumie to jestem ciekaw jak szybko trzeba krecic silnikiem zeby
    zapalil. Tylko jak to sprawdzic - holowac na V biegu ?

    P.S. A z praktyki - bywalo tak ze auto nie chcialo mi zapalic w
    wilgotne dni. Krece krotkimi seriami, po pare sekund, nie chce, nie
    chce, nie chce ..
    dopiero jak juz akumulator przysiadl i sie czulo ze gorzej ciagnie -
    auto nagle odpala. Za szybko tez nie mozna czy co ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: