-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.n
eostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.sci.fizyka
References: <il955b$ull$1@news.onet.pl> <4d7a9f54$0$2507$65785112@news.neostrada.pl>
<d...@4...com>
Subject: Re: Dlaczego silniki benzynowe maja przepustnice?
Date: Sat, 12 Mar 2011 10:42:07 +0100
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-Antivirus: avast! (VPS 110311-1, 2011-03-11), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 30
Message-ID: <4d7b3ff4$0$2502$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 213.77.56.33
X-Trace: 1299922932 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2502 213.77.56.33:1061
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356225 pl.sci.fizyka:229750
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dadmn65oicguo63khuu7t4n6tn6t057tn1@4ax.com...
> On Fri, 11 Mar 2011 23:16:52 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>Z tą traconą energią to też nie jest tak prosto.
>>Bo owszem - są opory w suwie ssania, ale za to mniej wypełniony cylinder
>>stawia mniejszy opór w suwie sprężania i wydechu.
>
> owszem, tez mnie to zastanawia.
> Bo z drugiej strony to nadal przeciagniecie powietrza przez zwezke
> wymaga energii, wiec skad ona ?
>
>>W każdym razie jadąc z górki na biegu samochodem z wyłączoną pompą
>>paliwa (czyli silnik się kręci), po otwarciu przepustnicy silnik zaczyna
>>stawiać nico większy opór niż przy przepustnicy zamkniętej.
>
> Sprawdzales ? ciezko mi bedzie sprawdzic w dieslu :-)
Kazda pompa pobiera tyle energii ile czynnika pompuje. Zamknieta
przepustnica = nic nie jest pompowane. To samo co z transformatorem - bieg
jalowy.
>
> bo w tym przypadku wlozona w sprezanie energia powinna sie zwrocic w
> suwie pracy. Ale nie w calosci - bo i katy otwarcia zaworow i wymiana
> ciepla ..
Czyli straty biegu jalowego.
S*
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.11 16:16 J.F.
- 12.03.11 19:29 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=