  • Data: 2018-05-01 23:10:41
    Temat: Re: Dlaczego samochody są drogie
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-01 o 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Janusz j...@o...pl ...

    > Ale przeciezo tym jest własnie rozmowa - czy wszystko relatywnie
    > staniało.
    Wg mnie tak.

    > Pokazuje przykład ze nei stanialo a wrecz zdrozało a ty mi mowisz ze
    > trudno porownywac, bo ceny relatywnie zdrozały? WTF?
    Bo benzyna owszem ostatnio zdrożała ale patrząc w perspektywie 30-40 lat
    to staniała, mam prawie 60 na karku i patrzę na ceny z trochę dłuższej
    perspektywy od Ciebie :) więc dla mnie te porównania są inne.

    > Nie mowie o cenie serwisów, mowie o cenie czesci czyli o czyms co jest
    > własciwie wpisane w cene samochodu. No i o trwałosci tychze.
    Ale to jest margines statystyczny, ja moją tezę odnisłem do ogółu rynku
    konsumenckiego, części samochodowe nie wiem czy będą miały 1% wartości
    rynku.
    Więc nie będę o to z Tobą kruszył kopii, tak są droższe :)

    > I tu jest problem z oceną.
    > Kiedys przykładowo wołowina była tania, teraz droga.
    Ale to wynik szalonych krów i tego że przestaliśmy ja kupować,
    czyli zadziałały inne czynniki. Sam zresztą kupuję ją tylko do rosołu :)

    > Kiedys jedzenie było moze troche drozsze ale zupełnie innej jakosci.
    To też trochę mit, owszem mięsa nie były szpilkowane, kiełbasy drogie były
    dbre ale były też tanie byle jakie, a o parówkach już nie wspomnę,
    nikt nie patrzył na jakość tanich wyrobów bo i tak się wszystko sprzedało,
    to paradoksalnie teraz parówki czy salcesony muszą być lepszej jakości
    bo inaczej nikt tego nie kupi (znaczy kupi raz ostatni).

    > A dzis... Dzis szynka to mieso plus woda plus sól.
    > Zobacz ile kosztuje DOBRA szynka... Czy na pewno mniej niz 25 lat temu?
    Nie, wg mnie tyle samo albo i więcej.

    --
    Pozdr
    Janusz