  • 41. Data: 2012-11-22 14:41:06
    Temat: Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>

    Osoba podpisana jako Radosław Sokół <R...@g...one.pl> w artykule
    <news:k8jo1q$ric$1@node2.news.atman.pl> pisze:

    > Bzdura, Tahoma powstała dla Windows 2000 :)

    Pierwsza wersja Tahomy była dostępna w MS Office 97, powstała zatem do
    użytku w Win95 (niekoniecznie na potrzeby systemu).
    http://www.microsoft.com/typography/fonts/font.aspx?
    FMID=1951

    W Win2000 Tahoma została domyślnym fontem pulpitu.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tahoma_(typeface)#Bundl
    ing

    Pozdrowienia od Mythbusters ;-P

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    ...przed odesłaniem kogoś do jakiejś strony zawsze sprawdzam,

  • 42. Data: 2012-11-22 15:48:13
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2012-11-22 11:08, Marx pisze:
    > hmm to nawet filmu HD nie odtworzy
    > Marx

    FullHD nie, ale moj stary D620 z kodekami od CoreAVC i jakas nvidia
    dawal spokojnie rade 720p. TYlko kto kupuje Latitude D do odtwarzania
    filmow HD. Najlepszy laptop jaki mialem. Szkoda ze musialem go oddac. 5
    lat i 2 baterie.
    Obecnie ma hp elitebook 8460p z i7 i jest przepasc, jezei chodzi o
    jakosc wykonania (in plus dla Latitude D). Matryca w hp to 16:9, na tym
    naprawde sie zle pracuje. Wiec kiedy moge to podpinam go pod 19" 5:4.
    Latitude E tez wcale nie lepsze od HP. Gdzie te czasy...?

    --
    regards
    Salata

  • 43. Data: 2012-11-22 17:25:48
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 22.11.2012 11:35, JDX pisze:
    > IMO każda osoba pracująca na komputerze powinna mieć wysokie wymagania
    > co do jakości i wielkości obrazu. Bo tutaj chodzi również o dbałość o
    > swój własny wzrok.

    Ale wierność odwzorowania kolorów nie ma specjalnego wpływu
    na wzrok, a stanowi główną różnicę między TN a innymi matry-
    cami i główny czynnik wpływający na cenę.

    > Przekątną ekranu. :-D

    Sama przekątna niestety o niczym nie mówi. Wyobraź sobie mo-
    nitor o przekątnej 30" i proporcjach 100:1...

    Przekątna z proporcjami dopiero cokolwiek mówi, a wtedy masz
    już informację o szerokości i wysokości obrazu.

    I ja osobiście wolę 20" 4:3 niż 22" 16:9.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 44. Data: 2012-11-22 17:27:12
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 22.11.2012 14:41, Andrzej P. Wozniak pisze:
    > Pierwsza wersja Tahomy była dostępna w MS Office 97, powstała zatem do
    > użytku w Win95 (niekoniecznie na potrzeby systemu).

    Niekoniecznie konkretnie do Win95, ale faktycznie -- Office 97
    było pierwszą lub jedną z pierwszych aplikacji wykorzystujących
    Tahomę.

    > W Win2000 Tahoma została domyślnym fontem pulpitu.

    Nie tylko pulpitu -- generalnie systemu. I w tym zakresie się
    nie pomyliłem, bo faktycznie Windows 2000 było pierwszą wer-
    sją stawiającą na Tahomę, a nie na czcionki rastrowe.

    Całość jest NTG, więc ustawiam FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 45. Data: 2012-11-22 19:33:32
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 21:50, Przemysław Ryk pisze:

    > Jest droższa.
    Ale ile droższa? 500, 1000 zł.? Przy tak spadających cenach LCD to nie
    może być kolosalna kwota.

    A na większość ludzi niestety działa najbardziej magia
    > cyferek. Kontrast pierdyliard do jednego! 52 cale! Jasność jak stąd w pizdu
    > i trochę!

    Ale przecież to jest tak oczojebny widok że odrzuca na kilometr
    normalnego człowieka. Te wszystkie kontrasty nasycone błyszczące kolory
    idą się...
    Zrozumiałbym jeszcze w biurze na biurku gdzie monitor ustawia się raz i
    patrzy zawsze z tego samego miejsca ale w komputerze przenośnym? Często
    na kolanach itd. To jest tragedia.

    I jeszcze raz powtórzę. 5 lat temu jakiś najtańszy Acer stacjonarny na
    TNie miał lepsze kąty. Dlaczego laptopowe są nadal dużo gorsze od
    zwykłych TNów. To ma być XXI wiek? :-)

  • 46. Data: 2012-11-22 20:19:22
    Od: K <...@...c>

    W dniu 21.11.2012 18:18, Marcin N pisze:
    > Pytanie mam.
    >
    > Na rynku telefonów komórkowych trwa wojna na rozdzielczości ekranów.
    >
    > Ekrany 5 calowe mają rozdzielczość dorównującą tej, z monitorów 18
    > calowych.
    >
    > Dlaczego w monitorach LCD przyjął się taki fatalny standard: 1366x768?
    >
    > Czemu nie chociaż 1400x900? Tylko o koszty chodzi? Czy aż taka różnica w
    > cenie jest pomiędzy 1400x900 a 1366x768?
    >
    > Czemu przyjął się standard 16:9? Wiadomo, że w komputerze wygodniejszy
    > jest 16:10.
    >
    > Kto za tym stoi? Przypadek?

    ja mam na obu 1440x900 i taka jest zalecana dla obu.

  • 47. Data: 2012-11-23 00:24:16
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    > Kilkanaście  lat  temu  w  firmie  Microsoft,  na  potrzeby Win95 miał
    > miejsce  przebłysk  ludzkiego geniuszu i powstał font Tahoma.

    eeetam. Terminus o wiele czytelniejszy jest (nie pod winda)

    szymon

  • 48. Data: 2012-11-23 11:02:21
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 22.11.2012 15:48, Salata wrote:

> [...]
    > dawal spokojnie rade 720p. TYlko kto kupuje Latitude D do odtwarzania
    > filmow HD. Najlepszy laptop jaki mialem. Szkoda ze musialem go oddac. 5
    ja kupuje :)
    tzn potrzebuje taniego uzywanego laptopa ktory da rade z materialem hd.
    niestety w/w nie spelnia tych wymagan.
    Marx

  • 49. Data: 2012-11-23 12:58:33
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    krzychu <k...@p...okay.pl> napisał(a):

    >a po co wieksze rozdzielczosci do kompa jak 1920x1080 na plaszczyznie 25 cali
    >
    >wyobrazacie sobie taka matryce do pc 8000x4500 na plaszczyznie 100 cali

    Ja bym z checia zaakceptowal monitor od rozdzielczosci w poziomie
    dwoch monitorow FHD - wtedy mialbym 1 a nie dwa klocki na biurku.
    Mialem przyjemnosc posiedziec przed monitorem ponas 2.5k w poziopzmie
    - to troche mniejsza rozdzielczosc, ale wrazenia odnioslem niesamowite.
    Oczywiscie wiele zalezy od tego co sie robi na komputerze (gra, pracuje itp)
    ale w moim przypadku im wiecej pikseli tym lepiej. Ale to trzeba zasmakowac
    takiej rozdzielczosci bo opis nikogo nie przekona.

  • 50. Data: 2012-11-23 15:16:22
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-22 11:35, JDX pisze:
    > Przekątną ekranu. :-D

    Najważniejsze są upodobania użytkownika. Ja lubię mieć daleko monitor.
    Znam ludzi co siedzą blisko i kręcą głowa z lewej na prawo :-)