eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetDlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    From: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?
    Date: Sat, 24 Nov 2012 15:46:18 +0100

    Osoba podpisana jako Radosław Sokół <R...@g...one.pl> w artykule
    <news:k8ljov$j54$2@node2.news.atman.pl> pisze:

    > Nie tylko pulpitu -- generalnie systemu. I w tym zakresie się
    > nie pomyliłem, bo faktycznie Windows 2000 było pierwszą wer-
    > sją stawiającą na Tahomę, a nie na czcionki rastrowe.

    Się pomyliłeś.

    1. Mamy dwa przejścia:
    - od fontów ekranowych (*.fon) do TrueType, później OpenType (*.ttf, *.otf);
    - od fontów rastrowych (bitmapowych) do wektorowych, skalowalnych.
    Nie można tego utożsamiać, bo istnieją rastrowe fonty TrueType, zwłaszcza
    zastępujące stare fonty ekranowe (w tym konsolowe, o stałej szerokości), jak
    Fixedsys Excelsior.

    2. Przejścia te w Windows 2000 wiążą się z pojawieniem fontu Microsoft Sans
    Serif, który miał zastępować font rastrowy MS Sans Serif.
    http://www.microsoft.com/typography/fonts/font.aspx?
    FMID=1936
    http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Sans_Serif
    Wystarczy rzut oka, aby zauważyć, że okna dialogowe zawierają tekst
    wyświetlony innym fontem niż Tahoma. Dla uwydatnienia na poniższym obrazku
    http://www.olszynka.pl/usher/usenet/winnt/nietahoma.
    png
    w czerwonej ramce jest tekst oryginalny, a pod nim tekst wyświetlony Tahomą.

    > Całość jest NTG, więc ustawiam FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

    Dla większej jasności powinien być cross+FUT, co niniejszym koryguję.
    Przy okazji pytanie na jeszcze inną grupę - kiedy przestaniesz kaleczyć
    cytowanie poprawnie sformatowanego tekstu zadeklarowanego jako
    format-flowed?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)
    Grand Inquisitor pl.internet.pomoc Trust No.1 http://evil.pl/pip/