  • 21. Data: 2009-02-24 13:09:22
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Kokos" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:go0r7g$3tr$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > w tytule?

    To przeczytaj ten tytuł. cały.

    --
    JD

  • 22. Data: 2009-02-24 13:15:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-02-24 14:05:48 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > Nie uważam, żeby chodziło o konkretne potrzeby w fotografii, ale miło
    > powitać na każdym kroku coś nowszego, szybszego i lepszego. Dzięki
    > nieustannemu wyścigowi zbrojeń dostajemy coraz to lepsze iso, coraz to
    > większe rozdzielczości i coraz to fajniejsze aparaty.

    Oraz w gratisie mniejszą dynamikę i wyższe wymagania co do szkieł. Plus
    bonus pod postacią większych plików do zmagazynowania i obrobienia.

    > Wszystko to powoli wpływa w dół i tak dzisiaj amatorskie body mają
    > cechy niegdyś potwornie drogich aparatów.

    Fajnie, ale IMHO conajmniej połowa pary idzie w gwizdek, czyli na
    gadżeciki (jak rozpoznawanie twarzy w dslr czy inne kręcenie filmów).

    de Fresz

  • 23. Data: 2009-02-24 13:18:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marx wrote:

    > Duza rozdzielczosc przydaje sie do kadrowania - nie kazdy jest mistrzem
    > kadrowania, a czasami po prostu nie ma na to czasu.
    > W domu przed komputerem mozna sobie siasc, knoty odrzucic a zdjecia nie
    > do konca udane przekadrowac.

    Ale do tego trzeba mieć jeszcze szkło które przenosi te 24Mpix :>

    > Oczywiscie mistrzowie, ktorzy na tej grupie przewazaja chyba, robia
    > doskonale zdjecia do razu - naswietlone idealnie, z prawidlowym WB,
    > skadrowane zgodnie ze zlotym, srebrnym i brazowym podzialem. Im
    > faktycznie wystarczy 6 megapikseli. Tylko po co im RAW skoro jpg z
    > puszki jest od razu idealne...?

    Bo JPG z puszki nigdy nie będzie idealne niezależnie jak dobrze dobierzemy
    parametry :>

  • 24. Data: 2009-02-24 13:29:32
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kokos" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > To przeczytaj ten tytuł. cały.

    "skąd wiesz ze (prawie) nikomu nie potrzebne?"
    sens sie zmienił?

  • 25. Data: 2009-02-24 13:36:53
    Od: "Kokos" <k...@k...pl>

    Uzytkownik "Marx" <M...@n...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > skadrowane zgodnie ze zlotym, srebrnym i brazowym podzialem. Im faktycznie
    > wystarczy 6 megapikseli. Tylko po co im RAW skoro jpg z puszki jest od

    a jak sie masz nauczyc dobrze kadrowac skoro robisz wielka fote na szerokim
    kacie potem wycinasz kilka zdjatek????
    lepiej kupic sobie 24 mPix i pstrykac niz sie uczyc prawda? lenistwo
    poza tym wyobraz sobie ze jest takie cos jak perspektywa, któa zostaje
    zaburzona przy wycinaniu z jednego zdjecia kilku zdjec

  • 26. Data: 2009-02-24 13:37:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 01:04:47 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=88903
    >
    > Bardzo ciekawe, polecam.

    24Mpix ledwo wystarczają na dobre 105x70. Po tym jak podciągniemy te 24 do
    tego formatu i po tym jak podciągniemy 10Mpix to dostaniemy dwie średnie
    odbitki na których może i faktycznie wielkiej różnicy nie będzie (oglądane
    z 90cm będą nie do odróżnienia z racji rozdzielczości oka). A jeszcze jak
    przepuścimy to przez lab...
    24Mpix do 10Mpix to tylko 1,5x więcej liniowo.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 27. Data: 2009-02-24 14:05:21
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 24 Feb 2009 13:51:33 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> pisze:

    >Wszystko jeszcze pod warunkiem że 24Mpix to dwa razy tyle co 12Mpix, a
    >tak to już raczej niekoniecznie musi być, bo optyka, filtry i takie tam.

    Z punktu widzenia rozdzielczości to nie jest 2x ale jakieś 40%.
    Patrząc na brwi modelek w prezentowanych wycinkach klatki, różnica w
    szczegółach jest mniej więcej taka, jakiej można się było spodziewać.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski

  • 28. Data: 2009-02-24 14:24:36
    Od: "JD" <j...@g...com>

    > Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > "skąd wiesz ze (prawie) nikomu nie potrzebne?"
    > sens sie zmienił?

    "prawie" robi wielką różnicę, jak mawiają smakosze

    --
    JD

  • 29. Data: 2009-02-24 15:01:14
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kokos pisze:
    > a jak sie masz nauczyc dobrze kadrowac skoro robisz wielka fote na szerokim
    > kacie potem wycinasz kilka zdjatek????
    ..czasami?

    > lepiej kupic sobie 24 mPix i pstrykac niz sie uczyc prawda?
    tak tak, prawdziwy mistrz nigdy nie kadruje na komputerze, prawdziwy
    mistrz wywoluje prosto z karty w fotolabie, a Photoshop czy Gimp to
    złoooooo...
    WB jakos mozna ustawic w wywoływarce RAWów, ale kadrowac juz nie? a co
    za roznica?

    > lenistwo
    > poza tym wyobraz sobie ze jest takie cos jak perspektywa, któa zostaje
    > zaburzona przy wycinaniu z jednego zdjecia kilku zdjec
    No jak ty chesz z jednego zdjecia wycinac kilka zdjec to 24 ci nie
    wystarcza... Ale taka prosta sprawa jak zmiana zdjecia z poziomego na
    pionowe perspektywy nie zaburza, a jak pikselkow brakuje to niestety na
    jakosci sie traci

    Marx

  • 30. Data: 2009-02-24 15:22:38
    Od: m...@a...net.pl

    >a jak sie masz nauczyc dobrze kadrowac skoro robisz wielka fote na szerokim
    >kacie potem wycinasz kilka zdjatek????

    A jak sie niby masz nauczyc dobrze kadrowac, jesli przy opisanym
    przez ciebie sposobie robiena fotografii zawsze zbieznosc
    perspektywy wypada w srodku kadru?

    To jak ty chociazby glupia architekture fotografujesz, przeciez
    to calkowicie idiotycznie wyglada jak sie to robi bez sterowania
    punktem zbieznosci perspektywy...

    >lepiej kupic sobie 24 mPix i pstrykac niz sie uczyc prawda? lenistwo
    >poza tym wyobraz sobie ze jest takie cos jak perspektywa, któa zostaje
    >zaburzona przy wycinaniu z jednego zdjecia kilku zdjec

    Co Ty powiesz, a wiec jednak slyszales o tym efekcie, tylko
    uwazasz go za... zaburzenie... no nie mam wiecej pytan.

    Michal