eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaDlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 251

  • 111. Data: 2009-02-26 06:36:34
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Paweł W." <p...@p...onet.pl> napisał

    >[...]
    > Teraz Bill twierdzi, że każdemu w zupełności wystarczy 3,12 GB Ramu :D
    >[...]

    Aby trochę rozgrzeszyć Billa - wiecie, jaka jest definicja małego dysku?
    .
    .
    .
    Każdy po odpowiednio długim czasie.

    Mam wrażenie że z ilością pamięci RAM jest podobnie.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)



  • 112. Data: 2009-02-26 06:41:00
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał:

    >> >b) DOS z prostej widzi 1 MB :),
    >> Oj, jesteś pewny? Pamiętam, że tzw. Base Memory mogło być tylko 640kB -
    >> resztę z typowego wówczas 1MB trzeba było ustawić jako tzw. Extended
    Memory
    >> (można też było jako Expanded Memory, ale Extended było z jakiegoś
    powodu,
    >> którego już nie pamiętam lepsze).
    >
    >DOS widzial 1 MB, z czego gorne 384 KB to byl BIOS i odpowiedni fragment
    >RAM byl wyrzucany z przestrzeni adresowej, nota bene segmentowanej :)
    >Expanded (EMM386) to byl emulator pamieci bankowanej, ktora w formie
    >hardware'owej byla oferowana na dodatkowej karcie tzw. EMS-LIM.
    >Extended bylo pozniejszym protokolem i oferowalo lepsza funkcjonalnosc
    >m.in. mmozna bylo wygodnie korzystac z RAM-dysku. Potem doszedl Himem
    >i zabawa z linia adresowa A20, ale to juz bylo na co najmniej 286.
    >Wtedy DOS widzial 1 MB + 64 KB - 1 B :)
    >[...]

    Ano właśnie - tak mi chodziło po głowie że RAM-u widzianego w normalny
    sposób mogło być tylko 640kB - a reszta 'sposobem'. Dzięki za wyjaśnienie
    tematu.


    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)



  • 113. Data: 2009-02-26 08:10:01
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    >
    > Ano właśnie - tak mi chodziło po głowie że RAM-u widzianego w normalny
    > sposób mogło być tylko 640kB - a reszta 'sposobem'. Dzięki za wyjaśnienie
    > tematu.


    Tak naprawdę limit 640k był tak trudny dla ugryzienia i wymagał różnych
    sztuczek, gdyż w mapie pamięci dla PC zamrożono adres 640k i następne
    jako mapę pikseli dla kart graficznych, które z kolei miały swój adres
    zaszyty sprzętowo.
    Więc jak nie kombinowałeś, pod adresem fizycznym 640k był kawałek pamięci.


    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)


  • 114. Data: 2009-02-26 08:17:24
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Paweł W. pisze:
    > Teraz Bill twierdzi, że każdemu w zupełności wystarczy 3,12 GB Ramu :D

    He, ale o tym było wiadomo dwadzieścia lat temu :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/


  • 115. Data: 2009-02-26 10:00:54
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Wed, 25 Feb 2009 23:26:54 +0000, "Paweł W."
    <p...@p...onet.pl> pisze:

    >Teraz Bill twierdzi, że każdemu w zupełności wystarczy 3,12 GB Ramu :D

    Raczej nie, skoro sprzedaje kilka wersji Windos obsługujących dużo
    więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski


  • 116. Data: 2009-02-26 10:04:39
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    de Fresz pisze:
    >> Mniejszą dynamikę? Coraz to fajniejsza właśnie wychodzi.
    > To zerknij do archwium na Jankowe porównanie Trabanta z 450D. W
    > testach na DR niby fajnie (producenci też doskonale więdzą jak się
    > przeprowadza testy), a z użyteczna dynamiką już tak różowo nie jest.

    To jest porównanie tylko dwóch modeli, a każda z matryc może być
    zupełnie inna. Ciężko to uogólnić tak prosto. Gdyby DR zależał głównie
    od upakowania matrycy to najlepiej by wypadał D700/D3.


    >> Wielkość plików idzie w parze z wielkością dysków i mocą procków.
    > I (w większości przypadków) bezsensownie rozdmuchanymi, nikomu
    > niepotrzebnymi zero-jedynkami. No tak, zapomniałem, nowszą wersje
    > softu trzeba odpalać na nowszym sprzęcie, żeby chodziła porównywalnie
    > do starszej, na współczesnym jej sprzęcie. To się postęp nazywa czy
    > jakoś tak.

    Tak było, jest i będzie. No i bardzo dobrze.
    Wbrew pozorom wiele operacji jest dziś niespotykanie płynnych i więcej
    wymaga się od komputera. Np kiedyś pisanie w edytorze tekstu wymagało
    lepszego komputera, często wyłączało się obrazki by jakoś dało się
    pracować, dziś mimo znacznie więcej opcji jest to płynne :)
    Co do rawów to jak Ci wystarcza mniej możesz skalować sobie w dół. Tego
    nikt nie zabrania. Jeśli nie robisz tak to znaczy, że jednak większe się
    przydają :)


    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \
    __QQ http://dominik.net.pl (o.o) _( |____
    (_)_"> .- ".-`----'`"""")
    _) '--`


  • 117. Data: 2009-02-26 10:10:52
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Jan Rudziński pisze:
    > Tak naprawdę limit 640k był tak trudny dla ugryzienia i wymagał różnych
    > sztuczek, gdyż w mapie pamięci dla PC zamrożono adres 640k i następne
    > jako mapę pikseli dla kart graficznych, które z kolei miały swój adres
    > zaszyty sprzętowo.
    > Więc jak nie kombinowałeś, pod adresem fizycznym 640k był kawałek pamięci.

    Dawało się uzyskać nawet 720kB pamięci konwencjonalnej kombinując z
    grafiką :D


    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \
    __QQ http://dominik.net.pl (o.o) _( |____
    (_)_"> .- ".-`----'`"""")
    _) '--`


  • 118. Data: 2009-02-26 10:12:58
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Thu, 26 Feb 2009 09:10:01 +0100, Jan Rudziński <j...@a...net>
    pisze:

    >Tak naprawdę limit 640k był tak trudny dla ugryzienia i wymagał różnych
    >sztuczek, gdyż w mapie pamięci dla PC zamrożono adres 640k i następne
    >jako mapę pikseli dla kart graficznych, które z kolei miały swój adres
    >zaszyty sprzętowo.
    >Więc jak nie kombinowałeś, pod adresem fizycznym 640k był kawałek pamięci.

    Pod adresem 640k była karta graficzna EGA czy VGA. Jak korzystałeś z
    karty CGA lub Herkulesa, to można było powiększyć pamięć DOS do 704kB,
    pod warunkiem, że chipset umożliwiał adresowanie fizycznej pamięci w
    tym zakresie. Chyba sporo chipsetów z epoki 286-386 to potrafiło.
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski


  • 119. Data: 2009-02-26 10:28:28
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Popowski pisze:
    > Pod adresem 640k była karta graficzna EGA czy VGA. Jak korzystałeś z
    > karty CGA lub Herkulesa, to można było powiększyć pamięć DOS do 704kB,
    > pod warunkiem, że chipset umożliwiał adresowanie fizycznej pamięci w
    > tym zakresie. Chyba sporo chipsetów z epoki 286-386 to potrafiło.

    Aż poszperałem by się upewnić - dało się uzyskać nawet 730kB! :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \
    __QQ http://dominik.net.pl (o.o) _( |____
    (_)_"> .- ".-`----'`"""")
    _) '--`


  • 120. Data: 2009-02-26 11:04:47
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Andrzej Makarczuk <m...@g...com>

    j...@a...at w
    <4...@v...go
    oglegroups.com>:

    >w rekordowej matrycy ff masz 24mpx/(24*36)= 33 kpx/mm2

    Znajomość arytmetyki identyczna jak dyfrakcji.
    Bo tak naprawdę to wychodzi 27,(7) kpx/mm^2



    pozdrawi AM
    --
    makaraj Rozum nie ma szans
    na bo głupota się szybciej rozmnaża
    gazeta
    pl http://www.akglodz.org/

strony : 1 ... 11 . [ 12 ] . 13 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: