  • Data: 2009-02-24 22:39:11
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze Marek Dyjor:

    > wiesz jeśli kilku fotografów twierdzi że dany obiektyw ma ładną plastykę to
    > wtedy zakładamy że tak jest :)

    To niech zdefiniują co to jest ta plastyka, bo nigdzie poza polskimi forami
    o fotografii nie spotyka się tego terminu.
    "Plastyka" to takie coś czym mozna się puszyć, bo nie trzeba tego określać,
    tylko można powiedzieć "co z tego, skoro mój ma lepszą plastykę i spadaj".
    Nie ma czegoś takiego jak plastyka. Jest bokeh, mikroszczegóły, kontrast
    lokalny, odwzorowanie kolorów, a nie plastyka (zresztą owi "plastycy"
    stosują ten termin właśnie jako dodatek do powyższych, żeby móc się wybronić
    w przypadku kiedy wszystko inne jest do dupy).
    Najlepsze jest "polećcie jakiś obiektyw, żeby miał ładny bokeh, był ostry i
    z dobrą plastyką". Nie wiadomo o co chodzi, ale jak brzmi!!!