  • Data: 2009-02-25 00:01:34
    Temat: Re: Dlaczego (prawie) nikomu nie potrzeba 24Mpix
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-02-24 23:39:11 +0100, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > To niech zdefiniują co to jest ta plastyka, bo nigdzie poza polskimi forami
    > o fotografii nie spotyka się tego terminu.

    W lengłydżu najczęściej pod tym kryją się "color renderition/rendition"
    i "nice/pleasent contrast". Kiedyś znałem też szwabskie określenie, ale
    mi uleciało. Jak najbardziej nie jest to tylko nasze pojęcie lokalne.
    Za czasów mojej młodości (he he) krył się pod tym sposób oddawania
    kolorów, a zwłaszcza przejść od cieni do świateł. Słowo "plastyka"
    wydawałoby się oddaje to dość dosłownie. I w cyfrze, z racji wielu
    innych procesów zachodzących po drodze od światła rzutowanego przez
    obiektyw do finalnego pliku, jest to zjawisko daleko mniej znaczące niż
    na takich slajdach.

    de Fresz