  • Data: 2011-05-29 08:51:23
    Temat: Re: Dlaczego powstal Canon 17-85 mm f/4-5.6 IS USM ?
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:irsud9$1so$2@news.onet.pl...
    > Nie tak do końca, nie było takiego zakresu i stabilizacji w jednym. O ile
    > pamiętam, to była odpowiedź na jakieś szkło konkurencji. A że im nie
    > wyszło... cóż.
    >
    > Zresztą to było niezdrowo drogie, obecnie kosztuje chyba 1/3 swojej ceny
    > premierowej.

    bardziej mnie interesuja zalozenia konstrukcyjne przy projektowaniu szkla
    popatrzmy na 17-40, wszedzie problemem staje sie wysuwajaca soczewka
    brak ogniskowania wewnetrznego to przejaw lenistwa czy ukladu soczewek ich
    ilosc
    gdzie pada stwierdzenie tak sie nie da i juz,
    pozniej w praniu wychodzi winietowanie, abberacja i inne kwiatki, czy to
    koryguja zmianiajac
    konstrukcje ??? pewnie to zalezy od przeznaczenia i klasy obiektywu

    irytuje mnie taki stan rzeczy w ktorym za cene L nie otrzymuje sie
    doskonalego optycznie szkla
    bym przymkonol na wady przy pelnej dziurze ale w pozostalych zakresach ?
    np 17-55 IS 2.8 winietowanie, a abberacja wszedzie obecna, no i ogniskowanie
    poprzez wysuwanie
    zewnetrznej soczewki buuu

    interesuje mnie geneza powstawania szkla, prawda jest to ze jak cos jest do
    wszystkiego
    to jest do niczego, jakie sa zalozenia i jakim cudem buble wychodza na
    rynek, pozniej po cichu
    zastepowane po rekacji uzytkownikow lepszymi konstrukcjami?
    przeciez to martnotractwo funduszy