eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym? › Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego nowe silniki palą dużo mniej na biegu jałowym?
    Date: Tue, 09 Feb 2010 14:04:59 +0100
    Organization: -
    Lines: 27
    Message-ID: <s...@4...com>
    References: <hkq8gt$hpk$1@news.onet.pl> <hkqa87$mr8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hkq9nr$kbf$1@news.onet.pl> <hkr357$oi$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1265720696 4521 82.143.187.50 (9 Feb 2010 13:04:56 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 9 Feb 2010 13:04:56 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253546
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 9 Feb 2010 08:36:23 +0100, Wojtekk wrote:
    >Super uboga mieszanka odpada ze wzgledów na normy ekologiczne, za dużo tlenków
    >azotu powstaje w takim przypadku.
    >Z podobnym problemem zmagali się (chyba właśnie około 20 lat temu) konstruktorzy
    >wtrysków bezpośrednich do silników benzynowych. Potencjalnie były duże
    >możliwości osczędności na paliwie, ale normy ekologiczne nie ułatwiały zadania.
    >Nie wiem jak ostatecznie rozwiązano ten problem, ale pamiętam, z
    >eksperymentowano z odpowiednim rozłożeniem wtrysku w czasie i specjalnym
    >kształtem górnej części tłoka, tak zby spalanie zachodziło lokalnie, a nie w
    >całej objetości cylindra.

    No i tak sie skonczylo - FSI = Fuel Stratified Injection, uwarstwiony
    ladunek, ktory ma bogatsza warstwe. Nie wiem czy o tlenki poszlo, czy
    bardziej o mozliwosc zaplonu.
    A tlenki moze wylapac pulapka NOx, opracowana dla diesli.

    Ale to z wtryskiem bezposrednim.

    >Może niektóre z tych doświadczeń udało się zaadoptować do silników z klasycznym
    >wielopunktowym wtryskiem?

    Raczej nie bardzo, bo mialy wtrysk w kolektor.

    Honda cos tam kombinowala z komora posrednia, ale jej nie wyszlo.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: