  • Data: 2010-05-30 15:27:29
    Temat: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 30 May 2010 16:09:40 +0200, Paweł Piskorz napisał(a):

    > W takim przypadku możliwe że event w ogóle nie jest przekazywany do
    > przeglądarki, trzeba by to sprawdzić.

    No właśnie... Do tego trzeba sprawdzić wszystkie inne możliwe ustawienia
    tego przycisku jako niestandardowego. Nie można więc twierdzić, że ileś tam
    osób korzysta z tego przycisku do otwierania linku w nowym oknie więcej niż
    z innego bo to zależy od:
    1. zdefiniowania funkcjonalności tego przycisku
    2. tego czy osoba jest na tyle biegła w technikach komputerowych, że wie o
    istnieniu tego przycisku w praktycznym zastosowaniu

    Jako ciekawostkę powiem Ci, że od zawsze używam klawiatur i myszy Logitecha
    i nawet nie brałem pod uwagę, ze może w/w przycisk służyć do wspomnianego
    celu, szczególnie, ze shift+lewy klik do tego celu stosuję. Więc sam
    wyłamuję się z grona.

    > Znaczy się normalni użytkownicy spodziewają się czegoś innego po
    > kliknięciu w linka?

    Przekręcasz - w wątku wyczytasz, ze chodzi o akceptowanie targetowania.
    Ludzie normalni nawet nie myślą czy jest tam target czy nie. Oni oczegują
    intuicyjnego zachowania się strony WWW - niekoniecznie oznacza to
    przeniesienie do innej. Klikają i oczekują reakcji. Może to być help
    wyjaśniający termin w nowym, małym okienku. Nie zareagują na niego
    alergicznie. Sprawdź to na kolegach spoza branży informatycznej i
    zauważysz, że nie wywoła to nawet zdziwnienia.

    > Skoro w większości przypadków klik otwiera stronę w
    > bieżącym oknie, jak mają się spodziewać innego zachowania?

    j/w

    > Skoro nie rozróżniają rodzaju linków, to w jaki sposób otwieranie raz w
    > bieżącym oknie a raz w nowym ma być dla nich naturalne i zrozumiałe?

    j/w
    Niech klikają - jeśli zaczną myśleć, oznacza to, że rozwiązanie jest
    nieergonomiczne. A tak właśnie byłoby gdyby w czytanym referacie
    podkreślone słowo (link) przeniosłoby do innej strony - słownika. Wtedy
    osoba czytająca musiałaby wykonać zbędne czynności:
    - wstecz
    - odszukanie fragmentu tekstu, który spowodował przeniesienie w celu
    kontynuacji

    > Co ma flash do HTMLowego targeta? Brak targeta w HTMLu nie uniemożliwia
    > otwierania nowych okien z poziomu animacji flash.

    Nie mówię o tym. Tworzy się niespójność zachowania strony w zależności od
    tego na czym klikasz. Klikniecie w HTMLu i we Flashu powinno dawać taką
    reakcję strony jaką przyjął autor. Bo to jego dzieło. Tak jak w muzyce: nie
    przestawiasz nut gdy słuchasz CD. Jeśli drażni Cię nagranie - szukasz
    innych, unikasz tego konkretnego autora itp.
    W HTMLu dopuszczam myśl kombinowania dla zaawansowanych (= prawo-klikaczy).
    Jednakże dla pozostałych: nie zmuszam do kombinowania.

    Przyglądałem się pracy z internetem starszych osób (50-60 lat). Opuszczenie
    strony po kliknięciu na linku do np. źródła jakiejś ustawy, której
    interpretację czytają wprowadzało sporo zamieszania gdy ten nie otwierał
    drugiego okna. Po modyfikacji serwisu (dodaniu target="info") -
    konsternacja tych osób zniknęła. Wiedzieli jak zamknąć okno gdy uznali, że
    już jest niepotrzebne i wrócili bez problemu do treści głównej.

    > Wracając do tych animacji - czy przechodząc pomiędzy stronami
    > automagicznie przestają się one odtwarzać od początku?

    Mówisz o tej jednej prezentacji, o której wspomniałem? Jeśli tak, to jest
    tak jak piszesz. Jest sobie pasek z meblami przesuwanymi w lewo i w prawo.
    Klikasz na meblu, strona przeładowuje się (bo z pewnych względów musi).
    Pojawia się opis klikniętego mebla a animacja jest ustawiona w punkcie, w
    którym pojawiła się na poprzedniej stronie. Dzięki temu klient może kliknąć
    kolejny mebel bez konieczności ręcznego odszukiwania miejsca poprzednio
    oglądanego.

    > Znaczy się flash jest do dupy więc HTMLowy target jest ok? :P

    Tego nie powiedziałem, choć nie lubię FLasha na stronach o ile nie służy on
    usprawnianiu życia (galerie itp)

    > Powodzenia w normowaniu zasad ruchu drogowego np. w Indiach/Turcji (czy
    > gdzie tam jeżdżą jak wariaci) :)

    Głównie w Chinach i w Indiach :-)
    Nie da się normy na chaos wprowadzić poza określaniem entropii :-) W
    internecie udaje się panować nad sytuacją w zacznie większym stopniu niż
    tam mimo wszystko :-)