    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Date: Sun, 30 May 2010 16:49:16 +0200

    Dnia Sun, 30 May 2010 12:38:19 +0100, porneL napisał(a):

    > To zależy od sytuacji. Może chcę otworzyć 10 okien z wersją do druku i
    > potem wydrukować je wszystkie na raz? (w biurach, gdzie jest współdzielona
    > drukarka, to jest ważne).

    To tedy nie ma problemu. target="info" nie blokuje Ci takiej możliwości.
    Jeśli osoba posiada bardziej zaawansowane umiejętności korzystania z
    komputera, to będzie potrafiła otworzyć sobie nowe okna (shift + click np).
    Jeśli nie, to trudno - będzie musiała drukować stronę po stronie.

    Trudno o złoty środek. target="_blank" jest zły, target="info" jest zły,
    otwieranie w tym samym oknie (bez targetowania) też może być fatalne gdy
    np. wcześniej formularz był przesłany i wstecz nie zadziała jak oczekiwałby
    czytelnik.

    > To jest jeden z wyjątków, gdzie otworzenie nowego okna ma sens (ale w
    > sumie z powodu niedorobienia przeglądarek, które mają problemy z
    > zapamiętywaniem zawartości formularzy i zdają pytanie o ponowne wysłanie
    > POST, mimo że to jest wbrew zaleceniom RFC 2616 13.13).

    No ale tak jak ktoś napisał: nie sposób zmusić producentów przeglądarek aby
    przestrzegali wszystkich zasad. Jako webmasterzy musimy radzić sobie z
    realnym środowiskiem jakoś.

    > Szkoda tylko, że autorzy nie ograniczają się do stosowania target w tych
    > przypadkach, tylko najczęściej, żeby utrudnić użytkownikom opuszczenie ich
    > strony.

    A tu się nie zgadzam z Tobą - przynajmniej w sensie moich intencji
    stosowania targetu poruszonej w niniejszym wątku. Jeśli użytkownik czyta
    obszerną treść zawierającą linki od fraz do słownika, to raczej jego
    intencją jest pozostanie w obrębie strony a nie ucieczka z serwisu.
    Osobiście oszalałbym gdyby każde kliknięcie na słowie, którego wyjaśnienie
    chcę szybko poznać przenosiłoby mnie gdzieś skąd musiałbym wracać i szukać
    opuszczonego fragmentu głównego dokumentu.

    > Traktuję to jako bug i powód, by nie używać Flash :)

    Poniekąd ja również. :-) Trudno jednak o fajną animację w czystm HTMLu :-)

    > Twórcom wszystkich innych stron, którym nadpisujesz okno o nazwie "info"
    > (nazwy okien są globalne). Wszystkim tym, którzy nie chcą wymuszania
    > nowych okien, niezależnie od nadanej nazwy.

    Brak złotego środka: j/w. Ponadto, jak już wspomniałem, jeśli ktoś jest
    zaawansowanym użytkownikiem, to wciśnie shift i po kłopocie. Wtedy
    niezależnie czy jest info czy cokolwiek innego - użytkownik przejmie
    kontrolę. Jeśli nie potrafi przejąć - niech strona WWW działa jak autor
    chciał. Nie sądzisz, ze to jedyny kompromis?

    > To, że autorzy będą zmyślać nazwy dla uzyskania efektu target=_blank było
    > kolejnym argumentem za przywróceniem _blank dla upartych.

    Rany boskie... :-) To w zasadzie jest kolejnym argumentem jaki użyłem w tym
    wątku: jest bardzo dużo ciekawych sposobów na zniszczenie strony WWW.

    Jedynym sposobem uchornienia się przed tym jest ... zlikwidować internet
    :-) Prawda?

    > Nie szef W3C, tylko edytor specyfikacji HTML5.

    Tak właśnie napisałem :-) "Szef w W3C odpowiedzialny za HTML" - w sensie
    szef działu HTML.

    > Teoretycznie jako edytor
    > nie powinien mieć zbyt wiele do gadania, ale w praktyce ma. To jest w
    > dłuższa i ciekawa historia. Poczytaj sobie o WHATWG.

    Heee... a to mnie zaintrygowałeś :-)