  • Data: 2010-05-30 14:09:40
    Temat: Re: Dlaczego nie można zainstalować Flash?
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-30 12:17, Marek wrote:
    > Po drugie: skąd wiesz co oznacza środkowy przycisk? Np. Logitech
    > standardowo w SetPoincie umieszcza w środkowym klawiszu lupę.

    W takim przypadku możliwe że event w ogóle nie jest przekazywany do
    przeglądarki, trzeba by to sprawdzić.

    > Na sąsiedmim
    > biurku ktoś maa myszkę - jakiegoś nieznanego mi producenta. W niej środkowy
    > przycisk na linkach działa tak samo jak lewy. Jak to się ma do wyników
    > pomiarów?

    Jeżeli ten przycisk jest ustawiony tak w systemie, to przeglądarka
    dostanie to samo co po kliknięciu lewym myszy.

    > Ok, zauważ jednak iż używasz w wypowiedzi pierwszej osoby: "ja klikam na
    > link", "ja skończyłem nawigację". Tymczasem użytkowników internetu na
    > koniec 2009 szacuje się na 1.8 mld osób z czego zdecydowaną mniejszość
    > stanowią informatycy, którzy charakteryzują się odmiennością pojmowania
    > zagadnień sieciowych :-)

    Znaczy się normalni użytkownicy spodziewają się czegoś innego po
    kliknięciu w linka? Skoro w większości przypadków klik otwiera stronę w
    bieżącym oknie, jak mają się spodziewać innego zachowania?

    > Zapewniam Cię, że ludzie nie rozumują w tak skomplikowany sposób. Nie
    > rozróżniają rodzaju linków. Klikają lewym przyciskiem na linkach i tyle.

    Skoro nie rozróżniają rodzaju linków, to w jaki sposób otwieranie raz w
    bieżącym oknie a raz w nowym ma być dla nich naturalne i zrozumiałe?

    > A teraz w ramach testów kliknij prawym przyciskiem na linku tekstowym
    > zawartym w treści Flash. Zupełnie inne menu otrzymasz i już nie masz
    > możliwości otwarcia w nowym oknie. I co wtedy? Traktujesz Flasha jako
    > wyjątek od ogólnych zasad nawigacji?

    Co ma flash do HTMLowego targeta? Brak targeta w HTMLu nie uniemożliwia
    otwierania nowych okien z poziomu animacji flash.

    > Czy takie rozwiązania są powszewchne? Czy widujesz je w portalach itp?
    > Szczerze mówiąc tylko raz w życiu miałem taką potrzebę.

    Wracając do tych animacji - czy przechodząc pomiędzy stronami
    automagicznie przestają się one odtwarzać od początku?

    > Jakiś przykład tak na gorąco: gdy na WP przewijały się wiadomości,
    > kliknąłem na N-tej, czytam N-tą, wracam, lista wiadomości zmieniła się w
    > międzyczasie a Flash podświeta N-tą nadal mimo iż wcale jej nie czytałem
    > nawet.

    Znaczy się flash jest do dupy więc HTMLowy target jest ok? :P

    > Ja z kolei jestem zwolennikiem pragmatyzmu i stąd nasz dialog zapewne.
    > Jeśli jest wola mas wprowadzenia / kontynuowania jakiejś funkcjonalności,
    > to nie należy jej blokować lecz jedynie ująć w normy.

    Powodzenia w normowaniu zasad ruchu drogowego np. w Indiach/Turcji (czy
    gdzie tam jeżdżą jak wariaci) :)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";