  • 61. Data: 2010-10-21 23:54:41
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Krzysiek Kielczewski

    > Zapomniałeś o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek będzie działał
    > tylko wtedy kiedy oba pasy będą się poruszały z tą samą prędkością.

    Bzdura, zamek polega na tym, że przed zwężeniem każdy z pasa, który się
    nie kończy wpuszcza jedno auto z pasa, który się kończy. To co jest
    wcześniej jest bez znaczenia. Jeśli ktoś ma fantazję stać na prawym
    pasie, chociaż po lewym mógłby jechać to zasadniczo jest to jego problem
    (dopóki nie zaczyna blokować skrzyżowań, zjazdów itp.).

    --
    ignorance is bliss

  • 62. Data: 2010-10-22 00:14:17
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
    > Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy też nie zakazują zmiany
    > pasa z lewego na prawy w dużej odległości od zwężenia.

    Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.

    Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet
    w pelni zrozumiec aktualnego zapisu

    4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
    durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet
    ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen
    der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
    ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
    Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
    Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
    (Reißverschlußverfahren).

    Ale cos tam pisza ze bezposrednio przez zwezeniem.

    Oczywiscie kierowca ma prawo zmienic pas zawsze i co mu zrobisz :-)

    > Więc to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury.
    > Konkretnie odczucia tego że zmiana pasa w takiej sytuacji właśnie
    > jest przejawem braku kultury.
    > Bo wielu kierowców uważa dokładnie odwrotnie - że oni będą
    > najbardziej w porządku jeżeli zmienią pas szybciej.

    No wiesz - jedziesz sobie nieznana droga, na prawym pasie tlok,
    lewy pusty, przyciskasz gaz .. i zauwazasz ze tam gdzies
    przeszkoda, wszyscy grzecznie czekaja w kolejce, a Ty sie wpychasz.

    Po prostu Niemcy czasem mysla systemowo i odpowiednio zmieniaja
    swoj kodeks drogowy. Zamek, ronda.
    Przeanalizowali, rozwiazali, zapisali - i teraz kazdy wie jak
    powinien jechac.
    A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do
    uchwalenia.

    J.

  • 63. Data: 2010-10-22 00:24:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:14:17 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

> [...]
    > Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug
    > einordnen können (Reißverschlußverfahren).

    Jeśli na drodze o wielu pasach ruchu w jednym kierunku nie jest możliwy
    przejazd na wprost jednym z pasów lub kończy się on należy umożliwić
    pojazdom, które nie mają możliwości dalszej jazdy, zmianę pasa ruchu tak
    aby mogły wjechać, na zmianę, za pojazdem znajdującym się na pasie ruchu
    posidającym przejazd (zasada suwaka)

    PS: jak ja nie cierpię tłumaczyc prawniczego :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2010-10-22 00:24:50
    Od: masti <g...@t...hell>

> [...]

    przejazd na wprost jednym z pasów lub kończy się on należy umożliwić
    pojazdom, które nie mają możliwości dalszej jazdy, zmianę pasa ruchu tak
    aby mogły wjechać tuż przed zwężeniem, na zmianę, za pojazdem znajdującym
    się na pasie ruchu posiadającym przejazd (zasada suwaka)

  • 65. Data: 2010-10-22 00:57:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-22 00:24, masti pisze:
> [...]
    > się na pasie ruchu posiadającym przejazd (zasada suwaka)
    >
    > PS: jak ja nie cierpię tłumaczyc prawniczego :)

    No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jadących prawym pasem i mówi
    że mają wpuścić pojazdy z lewej przed zwężeniem.
    Ani nie jest tam napisane ani że 1:1, ani innych szczegółów.

    Reszta to już jedynie kultura i dobre zwyczaje.

  • 66. Data: 2010-10-22 08:01:58
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:57:00 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
    wystukał:

    > No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jadących prawym pasem i mówi
    > że mają wpuścić pojazdy z lewej przed zwężeniem. Ani nie jest tam
    > napisane ani że 1:1, ani innych szczegółów.

    1:1 i że tuż przed to jest. Ale masz rację, że do tego nie trzeba
    przepisów tylko kultury

  • 67. Data: 2010-10-22 08:59:20
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-21, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin Krzysiek Kielczewski

    > Bzdura, zamek polega na tym, że przed zwężeniem każdy z pasa, który się
    > nie kończy wpuszcza jedno auto z pasa, który się kończy.

    Tak to nigdy nie będzie działało.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 68. Data: 2010-10-22 09:03:46
    Od: PJ <p...@g...com>

[...]

    nie przesadzajmy, przepis jest dość precyzyjny:

    "na zmianę, za pojazdem znajdującym się na pasie ruchu posiadającym
    przejazd (zasada suwaka)"

    poza tym zamek błyskawiczny zazwyczaj oznacza 1:1 (wyjątek: zamek z
    sygnalizacja świetlną)

    a reszta to skuteczna praca Polizei walącej mandaty zarówno gamoniom,
    którzy nie stosują się do znaków jak i ormowcom, którzy biorą się za
    kierowanie ruchem

    P.

  • 69. Data: 2010-10-22 09:42:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Oct 2010 08:59:20 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:

    >Tak to nigdy nie będzie działało.

    Ale tak dziala. W Niemczech. Taka zasade latwo wpoic kierowcom.

    A efekt uboczny - w razie korka patrzymy gdzie wiecej ciezarowek i
    ustawiamy sie za nimi :-)

    J.

  • 70. Data: 2010-10-22 10:29:01
    Temat: Re: Dlaczego nie dzia?a jazda na zamek? - moje wnioski
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-10-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale tak dziala. W Niemczech. Taka zasade latwo wpoic kierowcom.

    Tak, że przed zwężeniem co trzeci kierowca usiłuje wyprzedzić kogo się
    da i na koniec ryje się zajeżdżając drogę i psując płynność ruchu?

    Dopóki składanie się na jeden pas nie będzie przebiegało płynnie dopóty
    nie będzie sprawnie działającego zamka. A płynnie da się tylko wtedy,
    kiedy oba pasy w tym miejscu jadą z tą samą prędkością.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski