-
61. Data: 2010-10-21 23:54:41
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: to <t...@a...xyz>
begin Krzysiek Kielczewski
> Zapomniałeś o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek będzie działał
> tylko wtedy kiedy oba pasy będą się poruszały z tą samą prędkością.
Bzdura, zamek polega na tym, że przed zwężeniem każdy z pasa, który się
nie kończy wpuszcza jedno auto z pasa, który się kończy. To co jest
wcześniej jest bez znaczenia. Jeśli ktoś ma fantazję stać na prawym
pasie, chociaż po lewym mógłby jechać to zasadniczo jest to jego problem
(dopóki nie zaczyna blokować skrzyżowań, zjazdów itp.).
--
ignorance is bliss
-
62. Data: 2010-10-22 00:14:17
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
>W dniu 2010-10-21 10:37, J.F. pisze:
>> A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.
> Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy też nie zakazują zmiany
> pasa z lewego na prawy w dużej odległości od zwężenia.
Wydaje mi sie ze kiedys cos takiego bylo zapisane.
Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet
w pelni zrozumiec aktualnego zapisu
4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet
ein Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen
der Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
(Reißverschlußverfahren).
Ale cos tam pisza ze bezposrednio przez zwezeniem.
Oczywiscie kierowca ma prawo zmienic pas zawsze i co mu zrobisz :-)
> Więc to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury.
> Konkretnie odczucia tego że zmiana pasa w takiej sytuacji właśnie
> jest przejawem braku kultury.
> Bo wielu kierowców uważa dokładnie odwrotnie - że oni będą
> najbardziej w porządku jeżeli zmienią pas szybciej.
No wiesz - jedziesz sobie nieznana droga, na prawym pasie tlok,
lewy pusty, przyciskasz gaz .. i zauwazasz ze tam gdzies
przeszkoda, wszyscy grzecznie czekaja w kolejce, a Ty sie wpychasz.
Po prostu Niemcy czasem mysla systemowo i odpowiednio zmieniaja
swoj kodeks drogowy. Zamek, ronda.
Przeanalizowali, rozwiazali, zapisali - i teraz kazdy wie jak
powinien jechac.
A u nas nie ma takiego zwyczaju i ciagle sa "wazniejsze rzeczy" do
uchwalenia.
J.
-
63. Data: 2010-10-22 00:24:10
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:14:17 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:
> Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet w
> pelni zrozumiec aktualnego zapisu
>
> 4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
> durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein
> Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der
> Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen,
> daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der Verengung jeweils im
> Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug
> einordnen können (Reißverschlußverfahren).
Jeśli na drodze o wielu pasach ruchu w jednym kierunku nie jest możliwy
przejazd na wprost jednym z pasów lub kończy się on należy umożliwić
pojazdom, które nie mają możliwości dalszej jazdy, zmianę pasa ruchu tak
aby mogły wjechać, na zmianę, za pojazdem znajdującym się na pasie ruchu
posidającym przejazd (zasada suwaka)
PS: jak ja nie cierpię tłumaczyc prawniczego :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
64. Data: 2010-10-22 00:24:50
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:14:17 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:
> Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet w
> pelni zrozumiec aktualnego zapisu
>
> 4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
> durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein
> Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der
> Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen,
> daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der Verengung jeweils im
> Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug
> einordnen können (Reißverschlußverfahren).
Jeśli na drodze o wielu pasach ruchu w jednym kierunku nie jest możliwy
przejazd na wprost jednym z pasów lub kończy się on należy umożliwić
pojazdom, które nie mają możliwości dalszej jazdy, zmianę pasa ruchu tak
aby mogły wjechać tuż przed zwężeniem, na zmianę, za pojazdem znajdującym
się na pasie ruchu posiadającym przejazd (zasada suwaka)
PS: jak ja nie cierpię tłumaczyc prawniczego :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
65. Data: 2010-10-22 00:57:00
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-22 00:24, masti pisze:
> Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:14:17 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:
>
>> Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet w
>> pelni zrozumiec aktualnego zapisu
>>
>> 4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
>> durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein
>> Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der
>> Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu ermöglichen,
>> daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der Verengung jeweils im
>> Wechsel nach einem auf dem durchgehenden Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug
>> einordnen können (Reißverschlußverfahren).
>
> Jeśli na drodze o wielu pasach ruchu w jednym kierunku nie jest możliwy
> przejazd na wprost jednym z pasów lub kończy się on należy umożliwić
> pojazdom, które nie mają możliwości dalszej jazdy, zmianę pasa ruchu tak
> aby mogły wjechać tuż przed zwężeniem, na zmianę, za pojazdem znajdującym
> się na pasie ruchu posiadającym przejazd (zasada suwaka)
>
> PS: jak ja nie cierpię tłumaczyc prawniczego :)
No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jadących prawym pasem i mówi
że mają wpuścić pojazdy z lewej przed zwężeniem.
Ani nie jest tam napisane ani że 1:1, ani innych szczegółów.
Reszta to już jedynie kultura i dobre zwyczaje.
-
66. Data: 2010-10-22 08:01:58
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:57:00 +0200 osobnik zwany Tomasz Pyra
wystukał:
> W dniu 2010-10-22 00:24, masti pisze:
>> Dnia pięknego Fri, 22 Oct 2010 00:14:17 +0200 osobnik zwany J.F.
>> wystukał:
>>
>>> Niestety - moja kiepska znajomosc niemieckiego nie pozwala mi nawet w
>>> pelni zrozumiec aktualnego zapisu
>>>
>>> 4) Ist auf Straßen mit mehreren Fahrstreifen für eine Richtung das
>>> durchgehende Befahren eines Fahrstreifens nicht möglich oder endet ein
>>> Fahrstreifen, so ist den am Weiterfahren gehinderten Fahrzeugen der
>>> Übergang auf den benachbarten Fahrstreifen in der Weise zu
>>> ermöglichen, daß sich diese Fahrzeuge unmittelbar vor Beginn der
>>> Verengung jeweils im Wechsel nach einem auf dem durchgehenden
>>> Fahrstreifen fahrenden Fahrzeug einordnen können
>>> (Reißverschlußverfahren).
>>
>> Jeśli na drodze o wielu pasach ruchu w jednym kierunku nie jest możliwy
>> przejazd na wprost jednym z pasów lub kończy się on należy umożliwić
>> pojazdom, które nie mają możliwości dalszej jazdy, zmianę pasa ruchu
>> tak aby mogły wjechać tuż przed zwężeniem, na zmianę, za pojazdem
>> znajdującym się na pasie ruchu posiadającym przejazd (zasada suwaka)
>>
>> PS: jak ja nie cierpię tłumaczyc prawniczego :)
>
> No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jadących prawym pasem i mówi
> że mają wpuścić pojazdy z lewej przed zwężeniem. Ani nie jest tam
> napisane ani że 1:1, ani innych szczegółów.
1:1 i że tuż przed to jest. Ale masz rację, że do tego nie trzeba
przepisów tylko kultury
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
67. Data: 2010-10-22 08:59:20
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-10-21, to <t...@a...xyz> wrote:
> begin Krzysiek Kielczewski
>
>> Zapomniałeś o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek będzie działał
>> tylko wtedy kiedy oba pasy będą się poruszały z tą samą prędkością.
>
> Bzdura, zamek polega na tym, że przed zwężeniem każdy z pasa, który się
> nie kończy wpuszcza jedno auto z pasa, który się kończy.
Tak to nigdy nie będzie działało.
Krzysiek Kiełczewski
-
68. Data: 2010-10-22 09:03:46
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: PJ <p...@g...com>
// No czyli tam w zasadzie nakaz dotyczy tylko jadących prawym pasem i
mówi że mają wpuścić pojazdy z lewej przed zwężeniem.Ani nie jest tam
napisane ani że 1:1, ani innych szczegółów Reszta to już jedynie
kultura i dobre zwyczaje.
nie przesadzajmy, przepis jest dość precyzyjny:
"na zmianę, za pojazdem znajdującym się na pasie ruchu posiadającym
przejazd (zasada suwaka)"
poza tym zamek błyskawiczny zazwyczaj oznacza 1:1 (wyjątek: zamek z
sygnalizacja świetlną)
a reszta to skuteczna praca Polizei walącej mandaty zarówno gamoniom,
którzy nie stosują się do znaków jak i ormowcom, którzy biorą się za
kierowanie ruchem
P.
-
69. Data: 2010-10-22 09:42:09
Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 22 Oct 2010 08:59:20 +0200, Krzysiek Kielczewski wrote:
>On 2010-10-21, to <t...@a...xyz> wrote:
>> begin Krzysiek Kielczewski
>>> Zapomniałeś o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek będzie działał
>>> tylko wtedy kiedy oba pasy będą się poruszały z tą samą prędkością.
>>
>> Bzdura, zamek polega na tym, że przed zwężeniem każdy z pasa, który się
>> nie kończy wpuszcza jedno auto z pasa, który się kończy.
>
>Tak to nigdy nie będzie działało.
Ale tak dziala. W Niemczech. Taka zasade latwo wpoic kierowcom.
A efekt uboczny - w razie korka patrzymy gdzie wiecej ciezarowek i
ustawiamy sie za nimi :-)
J.
-
70. Data: 2010-10-22 10:29:01
Temat: Re: Dlaczego nie dzia?a jazda na zamek? - moje wnioski
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2010-10-22, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>> Zapomniałeś o bardzo kluczowym: nie wyprzedzaj. Zamek będzie działał
>>>> tylko wtedy kiedy oba pasy będą się poruszały z tą samą prędkością.
>>>
>>> Bzdura, zamek polega na tym, że przed zwężeniem każdy z pasa, który się
>>> nie kończy wpuszcza jedno auto z pasa, który się kończy.
>>
>>Tak to nigdy nie będzie działało.
>
> Ale tak dziala. W Niemczech. Taka zasade latwo wpoic kierowcom.
Tak, że przed zwężeniem co trzeci kierowca usiłuje wyprzedzić kogo się
da i na koniec ryje się zajeżdżając drogę i psując płynność ruchu?
Dopóki składanie się na jeden pas nie będzie przebiegało płynnie dopóty
nie będzie sprawnie działającego zamka. A płynnie da się tylko wtedy,
kiedy oba pasy w tym miejscu jadą z tą samą prędkością.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski