  • 51. Data: 2010-10-21 20:06:15
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2010-10-21 00:49, Tomasz Pyra pisze:

    > A tymi burakami są ci, którzy daleko przed zwężeniem zmieniają pas z lewego na
    prawy.

    Jest to możliwe, że takie zachowanie to buractwo. Ludzie buraki, nie
    chcąc być brani za ludzi cwaniaków, wolą wjechać w rząd oczekujących nie
    na początku, nie na końcu, ale gdzieś tak w środeczku, żeby nie wyszło,
    że bezczelnie się cwaniak wpycha na początek, ale i nie tak, że
    niedołęga woli cichutko stanąć na końcu kolejki.

    Cwaniaki? Ano tak. Często mam okazję obserwować, jak cwaniaki,
    przekraczając podwójną ciągłą, pędzą pasem przeznaczonym do jazdy z
    przeciwka, wiedząc, że za pół kilometra wjadą (znów przez podwójną) na
    pas przeznaczony do skrętu w lewo, i tam, na jego końcu, wymuszą wjazd
    na prawy pas, tym samym zaoszczędzając gdzieś tak dobry kwadrans życia.
    Czyli w opinii zwykłych użytkowników dróg domniemuje się, że kierowca
    pędzący lewym pasem do końca, żeby tam wjechać na pas prawy, jest
    cwaniakiem, często przekraczającym przepisy, żeby tylko nie stać - jak
    większość - w kolejce.

    A więc po co jechać tak, jak cwaniak? Wjadę sobie w środeczek, jakiś
    dobry człowiek mnie wpuści. Tak to jest.

    --
    notveryoldman

  • 52. Data: 2010-10-21 21:01:00
    Temat: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - mo=?UTF-8?B?amUgd25pb3NraQ==?=
    Od: " BrunoJ" <b...@g...pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.
    Byloby najprosciej i najskuteczniej.
    Chociaz warto zauwazyc pewna zaleznosc, ktora tam dziala. Owszem zamek i
    wpuszczaja sie naprawde plynnie (oczywiscie zawsze sa jakies wyjatki, pewnie
    to nasi ;-), ale i tak zawsze na tym "wlasciwym" pasie jest dluzsza kolejka,
    jak ktos chce jechac szybciej to w zasadzie zawsze lepiej jechac tym pasem
    ktory sie konczy. Tak wiec nie jest problemem to ze wszyscy wczesniej
    ustawiaja sie na jednym pasie, problemem jest to ze nie wpuszczaja tych z
    drugiego pasa.

    W Bydg tez jest pare takich fajnych miejsc, w szczegolnosci przejazd
    Planu6letniego-Leczycka, 2 paski ze zwezeniem do jednego zeby przejechac przez
    most. Z obu stron mostu moze 150m od skrzyzowania ze swiatlami. I regularnie
    barany wylapuja 'dziure' i zmieniaja pas, czesto nawet na srodku skrzyzowania,
    zostawiajac te 150m puste przed soba, a blokujac innych, nierzadko do
    nastepnej zmiany swiatel.
    Przy czym ja upatruje problemu nie tylko w bezmozgowosci tych zmieniajacych
    pas. Problemem samym w sobie jest u nas ruszanie ze swiatel, "poszukiwacze
    pierwszego biegu".
    Naprawde nie sztuka jest patzec na swiatla i zachowanie kilku samochodow z
    przodu, i _jednoczesne_ ruszanie spod swiatel. A u nas kazde auto pare sekund
    sie namysla, i w ten sposob przejezdza 5 sztuk zamiast 15. jesli do tego trafi
    sie jeszcze zmieniacz pasa, bo na tym obok ktos zaspal, to w ogole zamet sie
    robi, i o plynnosci ruchu mozna zapomniec.
    Zreszta, duskutujemy tutaj o tym od bardzo dawna, a ludki wyraznie
    niereformowalne sa...

    pozdrawiam
    Bruno, Bydg, Citroeny.

  • 53. Data: 2010-10-21 22:34:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w
    > Na pewno nie, w koncu polacy to inteligentny narod, nie to co
    > glupi amerykanie jezdzacy na zamek bez problemow.

    Bo tam jak zdenerwujesz innego kierowce, to mozesz otrzymac kulke
    :-)

    J.

  • 54. Data: 2010-10-21 22:40:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-21 10:37, J.F. pisze:

    > A najlpiej zmiana przepisow na niemiecki wzor.

    Tylko jak podejrzewam niemieckie przepisy też nie zakazują zmiany pasa z
    lewego na prawy w dużej odległości od zwężenia.

    Więc to raczej nie prawa tu brakuje, a po prostu kultury. Konkretnie
    odczucia tego że zmiana pasa w takiej sytuacji właśnie jest przejawem
    braku kultury.
    Bo wielu kierowców uważa dokładnie odwrotnie - że oni będą najbardziej w
    porządku jeżeli zmienią pas szybciej.

    A potem się okazuje że ponieważ tak zrobiła 1/3 kierowców w korku, to
    lewym można lecieć, a prawym jedynie stać.

  • 55. Data: 2010-10-21 22:41:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

    > Zagadka dla ciekawskich - co uslyszysz
    > 1) a odpierdziel sie pan
    > 2) nie mam czasu na pierdoly
    > 3) z wujem zes sie pozamienial?

    No przeciez pisalem wyraznie - nic wbrew naturze, tylko ja
    wykorzystac :-)

    Widzisz np ze ktos z lewego pasa w polowie korka chce zjechac przed
    auto z dluga antena, wiec za gruche i
    "kolego, nie wpuszczaj chama teraz, bo za nim nastepne chamy beda
    sie wciskac. Na samym koncu go wpuscimy, tacy kulturalni bedziemy,
    a teraz niech sobie jedzie obok".

    J.

  • 56. Data: 2010-10-21 22:43:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-10-21 20:06, notveryoldman pisze:

    > A więc po co jechać tak, jak cwaniak? Wjadę sobie w środeczek, jakiś
    > dobry człowiek mnie wpuści. Tak to jest.

    No i dlatego trzeba w ramach pracy u podstaw, przy okazji dyskusji na
    ten temat, uzmysławiać wszystkim że nie są wtedy w porządku, a są
    burakami reprezentującymi brak kultury na drodze.

  • 57. Data: 2010-10-21 23:24:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Filip KK

    > Problem tkwi w tym, że ludzie na końcu wpuszczają tych jadących drugim
    > pasem i przez to jest zablokowany cały czas pas właściwy.

    Chodzi o to, żeby każdy wpuścił jednego. Wtedy nic nie jest zablokowane.
    I nie ma żadnego pasa "właściwego", oba są właściwe.

    Reszty głupstw nie mam siły komentować...

    --
    ignorance is bliss

  • 58. Data: 2010-10-21 23:25:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin mz

    > BO jak przepu?cisz jednego to za nim pcha sie masa innych

    Nie umiesz wpuścić tylko jednego? Może pora odłożyć kluczyki do szuflady?

    --
    ignorance is bliss

  • 59. Data: 2010-10-21 23:51:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin SW3

    > I mało kto zauważa, że obie wymienione grupy dążą do tego samego - jazdy
    > na zamek. Tyle, że jedni zaczynają budować zamek od końca a drudzy od
    > początku.

    Pisałeś to na trzeźwo? ;)

    --
    ignorance is bliss

  • 60. Data: 2010-10-21 23:53:03
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kakmar

    > Czyli jak ktoś na pasie obok zatrzyma się bo przyśnie, to mam czekać aż
    > się obudzi? Czy to jest grupa o tramwajach czy o autach? A może o
    > jeździe synchronicznej.

    To jest grupa opanowana przez kapeluszy. ;-)

    --
    ignorance is bliss