    From: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dlaczego nie działa jazda na zamek? - moje wnioski
    Date: Mon, 25 Oct 2010 12:36:09 +0200

    W dniu 2010-10-22 16:44, J.F. pisze:
    > Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
    > IMO - da sie, tylko Tomasz dobrze rozeznal przyczyny i trzeba od nich
    > zaczac.
    >
    > 1) szeroka akcja edukacyjna,
    > 2) najlepiej - adekwatna zmiana przepisow, bo to dziala lepiej niz
    > jakies medzenie w TV :-)
    > 3) nie walczyc z ormowcami, tylko ich popierac.
    4) nie walczyć z cwaniakami tylko pozwalać im dojeżdżać do końca pasa -
    nic tak szybko nie utworzy zamka

    > Watpie. Po prostu trafiamy na sprzyjajacy grunt - nie wiemy gdzie sa
    > zwezenia, a jak na nie trafiamy, to oba pasy zajete.
    >
    > Zreszta nie trzeba nic mijac - widzialem swego czasu swietnie dzialajacy
    > zamek na gierkowce.
    > Powody IMO te same - duzy tranzyt, brak miejscowych ktorzy wiedza ze "tu
    > trzeba prawym pasem", duzy odsetek tych co caly czas jada lewym, a potem
    > za pozno hamowac :-)
    zamek zaczyna działać po wypełnieniu pasów przy zwężce - przyczyny tego
    wypełnienia sa mniej ważne - nawet jeśli by to byli cwaniacy. Główną
    sprawą jest edukacja. Niestety tylko część ludzi w korku zdaje sobie
    sprawę z tego o czym tu dyskutujemy. I to właśnie oni generują nerwowe
    ruchy kierownicą i psują wszystko.

    > No i jeszcze troche nieglupich tirmanow - bo niestety - w tych warunkach
    > zamek generuje nieplynny ruch :-)
    Czasem niegłupich czasem głupich. Głupotą jest blokowanie na lewym pasie
    ruchu przez tira. Zanim taki grubas się ruszy to mogło by przejechać
    kilka osobówek więcej. Oczywiście takim samym buractwem jest wpychanie
    się przed TIRa gdy ten zostawi sobie "dojazdówkę".

    PZDR
    Shaman