  • 71. Data: 2011-01-18 19:51:34
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-18 12:28, Piotr "Charvel" Majka wrote:
    > Z armaty też można muchę zabić, co nie oznacza, że do tego została
    > skonstruowana. A to, że jakiś tam serialik ktoś nagrał lustrzanką - no
    > cóż, saldo na koncie też mu pewnie urosło za tak udany PR.

    Ostatnio bardzo dużo tego jest kręcone tym canonem i nie wierzę, że
    wszyscy zostali opłaceni. Po prostu okazało się, że w wprawnych rękach
    możliwości są bardzo fajne. Skoro filmowcom to wystarcza, to amatorzy mogą
    tylko się cieszyć, że mają takie narzędzie do dyspozycji.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 72. Data: 2011-01-19 09:00:38
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Kupować lustrzankę systemową żeby mieć jeden uniwersalny obiektyw ???
    To kup jakiegoś hybrydowego kompakta i będziesz miał z bańki.

    -----

  • 73. Data: 2011-01-19 09:01:32
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Wed, 19 Jan 2011 10:00:38 +0100, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:

    > Kupować lustrzankę systemową żeby mieć jeden uniwersalny obiektyw ???
    > To kup jakiegoś hybrydowego kompakta i będziesz miał z bańki.

    Hybrydowe kompakty mają zwykle żałośnie małe matryce.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 74. Data: 2011-01-19 09:07:41
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Z obiektywami to przesadziłeś.

    -----

  • 75. Data: 2011-01-19 10:49:54
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    dominik napisał(a):

> [...]
    > możliwości są bardzo fajne. Skoro filmowcom to wystarcza, to amatorzy mogą
    > tylko się cieszyć, że mają takie narzędzie do dyspozycji.

    Ale:

    http://www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-ii/video.htm

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 76. Data: 2011-01-20 01:01:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-19 11:49, Jan Rudziński wrote:
    > http://www.kenrockwell.com/canon/5d-mk-ii/video.htm

    ...ale cokolwiek ten pan papla to mnie to mało interesuje. Wystarczająco
    populistyczne ma poglądy by nie klikać w jego śmieciownik.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 77. Data: 2011-01-20 07:29:18
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    dominik napisał(a):

    > ...ale cokolwiek ten pan papla to mnie to mało interesuje. Wystarczająco
    > populistyczne ma poglądy by nie klikać w jego śmieciownik.

    Mimo wszystko przeczytaj. Potraktuj mnie jako filtr...

  • 78. Data: 2011-01-21 15:09:08
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 10:54:59 +0100, Marx napisał(a):

    > Policz ile wydasz na obiektywy, lampy błyskowe - to one generują koszt
    > przy lustrzance.

    Z lampami jest jedno małe ale - w przypadku braku wystarczającej ilości
    gotówki na porządną lampę systemową do Canona, Nikona, Pentaksa czy
    Olympusa można kupić jakąkolwiek lepszą lampę z własną automatyką i do
    większości rzeczy to wystarczy. W przypadku Sonego trzeba albo
    kombinować z przejściówką do stopki albo jest się skazanym na lampę
    Sonego lub Minolty (ewentualnie coś od niezależnego producenta ale dalej
    pozostaje ta nieszczęsna, "odwrotna" stopka).
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 79. Data: 2011-01-21 23:09:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Jan 2011, badworm wrote:

    > Olympusa można kupić jakąkolwiek lepszą lampę z własną automatyką i do
    > większości rzeczy to wystarczy. W przypadku Sonego trzeba albo
    > kombinować z przejściówką do stopki

    Może fakt, że 30...40 zł to nie za darmo, ale z "kombinowaniem" IMVHO
    przesadzasz.

    > albo jest się skazanym na lampę
    > Sonego lub Minolty (ewentualnie coś od niezależnego producenta ale dalej
    > pozostaje ta nieszczęsna, "odwrotna" stopka).

    Jeszcze wersja dla obecności jednego fotografa - fotocela.
    Wady:
    - "sprytne" fotocele coś poznikały z rynku, więc najlepiej się przerzucić
    na full manual ;)
    - j.w. "jeden fotograf"
    - też parę złotych kosztuje.

    pzdr, Gotfryd

  • 80. Data: 2011-01-21 23:40:21
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-21 16:09, badworm wrote:
> [...]
    > gotówki na porządną lampę systemową do Canona, Nikona, Pentaksa czy
    > Olympusa można kupić jakąkolwiek lepszą lampę z własną automatyką i do

    Powiedz mi jaki procent ludzi podpina pod nikona lampkę od canona? Albo
    widziałeś pentaksowca z sabinką? Chyba nie. Bo prawda jest też taka, że ta
    kompatybilność jest mocno iluzoryczna. Lepsze lampy i tak są na konkretny
    aparat, a te bardzo tanie, stare ruskie dają bardzo zniechęcające efekty i
    możliwość spalenia sobie stopki. Błyskać to błyska, ale tylko tyle robi.

    To tak jak kiedyś wymyśliłem sobie, że kupię telefon i palmtop które się
    będą ładować z mini-usb. Specjalnie wybrałem takie modele i ślicznie jeden
    kabelek zainstalowałem na biurko po czym okazało się, że i tak urządzenia
    ładują się tylko "ze swojego", więc skończyło się dwoma kabelkami, które
    tylko się myliły.

> [...]
    > Sonego lub Minolty (ewentualnie coś od niezależnego producenta ale dalej
    > pozostaje ta nieszczęsna, "odwrotna" stopka).

    Przejściówka to koszt żaden w stosunku do lampy. Nie ma tam nawet wielkiej
    elektroniki (chyba że zabezpieczenie przed wysokim napięciem) - tylko
    przeniesienie dwóch styków.
    Zresztą lampy pod taką stopkę produkuje nissin i sunpak z tych tanich, z
    alternatywnych wobec producent systemu metz i sigma. Wybór więc jest
    spory. I tak jednak większość kupuje lampy systemowe.

    Co do stopki to jest ona zaprojektowana całkiem nieźle, nie trzeba
    przykręcać, lampa się dobrze trzyma, a w razie awarii uszkodzić się
    powinna stopka lampy, a nie aparatu, bo chyba wolisz tak:
    http://img109.imageshack.us/img109/91/4663713046be2a
    ef023db.jpg
    niż tak:
    http://img822.imageshack.us/img822/5370/pict0006fu.j