  • 81. Data: 2011-01-22 00:10:51
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-16 00:28, dominik pisze:
    > ma 10fps?

    A jak często to jest potrzebne?
    Lustrzanka to lustrzanka, ma lustro, migawkę.

    A33 i A55 z zalet lustrzanki mają jedynie AF.
    P.

  • 82. Data: 2011-01-22 00:15:15
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    > ...z matrycami 1/3"

    Ale trzema matrycami.
    Wielkość matrycy nie jest argumentem dla kamery.

    P.

  • 83. Data: 2011-01-22 08:05:51
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > A jak często to jest potrzebne?
    > Lustrzanka to lustrzanka, ma lustro, migawkę.
    >
    > A33 i A55 z zalet lustrzanki mają jedynie AF.
    > P.

    czyli nie ma migawki i lustra......

    niektóre wypowiedzi zajeżdżają sonofobią i jako takie nie sa merytoryczne

  • 84. Data: 2011-01-22 14:46:38
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-22 01:15, Pan Piskorz wrote:
    > Ale trzema matrycami.
    > Wielkość matrycy nie jest argumentem dla kamery.

    Jest jeśli chcesz konkretne możliwości sterowania GO oraz lepszą czułość
    bez szumu. Myślisz, że to tak bez powodu ludzie rzucili się na możliwości
    które dał mark II? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 85. Data: 2011-01-22 17:57:14
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 00:40:21 +0100, dominik napisał(a):

    > Powiedz mi jaki procent ludzi podpina pod nikona lampkę od canona? Albo
    > widziałeś pentaksowca z sabinką? Chyba nie. Bo prawda jest też taka, że ta
    > kompatybilność jest mocno iluzoryczna. Lepsze lampy i tak są na konkretny
    > aparat, a te bardzo tanie, stare ruskie dają bardzo zniechęcające efekty i
    > możliwość spalenia sobie stopki. Błyskać to błyska, ale tylko tyle robi.

    Mam lampę Sunpaka 5000AF w wersji dla Canona i używam jej z Pentaksem.
    Na porządną systemową lampę mnie nie stać, szajsu zwanego Tumaksem nie
    miałem zamiaru kupować a ta spisuje się wręcz rewelacyjnie, szczególnie
    biorąc pod uwagę jej cenę (300-400 zł). Ma sporą moc, głowicę obracaną w
    dwóch osiach, zoom, fotocelę, tryb stroboskopowy i bardzo ładnie
    działającą automatykę. Do pełni szczęścia brakuje tylko błysku na drugą
    kurtynę, wspomagania autofocusa wbudowaną lampką i może HSS. Z
    poprzednim aparatem używałem Nissina 350T ale zrezygnowałem z niego bo
    nie chciałem podawać wysokiego napięcia na stopkę a nie za bardzo chciał
    się dać przerobić. Ten Sunpak występuje co prawda też w wersji dla
    Pentaksa ale nigdy jeszcze nie widziałem jej w obiegu wtórnym. Posiadana
    przeze mnie wersja dla Canona nie komunikuje się z cyfrowymi
    lustrzankami i był to powód sprzedaży jej przez poprzedniego
    właściciela. Gdyby nie trafił się ten Sunpak to zapewne kupiłbym
    jakiegoś starszego Nikona - mają bardzo dobre opinie. Wyzwalanie zawsze
    będzie działać, resztę załatwia lampa.
    > Co do stopki to jest ona zaprojektowana całkiem nieźle, nie trzeba
    > przykręcać, lampa się dobrze trzyma, a w razie awarii uszkodzić się
    > powinna stopka lampy, a nie aparatu, bo chyba wolisz tak:
    > http://img109.imageshack.us/img109/91/4663713046be2a
    ef023db.jpg
    > niż tak:
    > http://img822.imageshack.us/img822/5370/pict0006fu.j
    pg
    > :)

    Właśnie to miałem na myśli pisząc o stopce i przejściówce. Dokładanie
    dodatkowego 'klocka' odsuwa jakby nie było dosyć ciężką lampę od aparatu
    i IMO bardziej naraża którąś stopkę na uszkodzenie. Choć obrazek z
    zepsutą kadyszką zdaje się sugerować, że jednak patent Sonego jest
    lepszy, o ile korpus aparatu nie jest w tym miejscu metalowy :)
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 86. Data: 2011-01-23 10:00:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-14 14:37, Przemolo pisze:

    > Jasne... niemniej taki kitowy 18-55 też ma jakieś możliwości
    > fotografowania względnie małych przedmiotów - niestety nie wiem jakie.

    Niewielkie.
    Przy wybieraniu obiektywu, który miałby opcję makro, patrz na maksymalną
    skalę powiększenia np.1:2,3 jaki daje Sigma 17-70/2.8-4.5(jest też nowa
    wersja ze światłem 2.8-4.0) i ostrzy od 1cm nawet na maksymalnej
    ogniskowej, ale przecież nie o to chodzi, żeby pszczołę przydusić
    przednią soczewką, tak więc do makro najlepszy będzie obiektyw manualny
    135mm + pierścienie pośrednie. Da ci to skalę odwzorowania nawet większą
    niż 1:1 i to z sensownej odległości kilkudziesięciu centymetrów(teraz
    mówię z pamięci, bo dawno nie zakładałem takiego zestawu). Drugą zaletą
    jest niska cena. Wadą - pełny manual, bo ostrzyć będziesz i tak ręcznie.

    Skala odwzorowania 1:1 oznacza, że jeśli pszczoła ma 2cm długości, to
    jej obraz na matrycy także będzie miał 2cm długości. Sama matryca APSC
    ma ok.24mmx16mm, więc owad będzie wypełniał praktycznie całą matrycę.

  • 87. Data: 2011-01-23 11:04:39
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Bo pora wreszcie zamknąć ten mit o potrzebie fotografowania większości
    > fotografujących.

    Jestem za.
    Pora założyć klub Anonimowych Fotografów.

    Żeby walka była skuteczna, dobrze by było, żeby KK wprowadził jedenaste
    przykazanie: "Nie będziesz focił pipki swojej żony, ani żadnego jej cycka".

    :-)

  • 88. Data: 2011-01-23 11:08:48
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > W życiu nie robiłem zdjęć lustrzanką - przyznaję - stąd między innymi
    > moja niewiedza i stąd moje pytanie.
    > Chciałem po prostu zapytać czy jak napotkam pszczołę na kwiatku to czy
    > mam szansę ją uwiecznić czy nie.

    Pszczoła już wyszła z mody.

  • 89. Data: 2011-01-23 11:22:20
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-23 12:08, J-L-F pisze:

    > Pszczoła już wyszła z mody.

    Chyba że z krzywym horyzontem i winietą.

    --
    pozdrawia Adam
    /najciekawsze zdjęcia to zdjęcia aparatów/

  • 90. Data: 2011-01-23 11:32:02
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Ja osobiście też nie chciałbym wydać na sprzęt więcej pieniędzy i
    > zakładam, że na jakiś czas kitowy zestaw + ew. jakieś filtry mi
    > wystarczy. Nie każdy musi mieć 4 obiektywy ;)

    Nie wystarczy, żebyś robił dobre technicznie zdjęcia musisz mieć
    stałoogniskowe obiektywy, np. 50 1,8 plus soczewki macro lub obiektyw
    macro z prawdziwego zdarzenia.
    Zapomnij, że wyciągniesz cokolwiek z 1/10 kadru z kita i będzie cool -
    nie będzie.
    Ale, jeśli zaczynasz, to może jeszcze nie wiesz o co tu chodzi.
    Po zakupie lustrzanki szybko zostaniesz sprowadzony na ziemię,
    stwierdzisz, że zdjęcia z hybrydy były lepsze pod każdym względem i
    wtedy (jeśli masz ambicję, a zakładam, że masz bo inaczej nie pytałbyś
    się na tej grupie) zaczniesz myśleć, co się qrna dzieje?!

    Pozdrawiam i życzę sukcesów