  • 111. Data: 2011-01-25 07:37:06
    Temat: Re: Dlaczego narzekają na Sony Alpha A... ?
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    dominik napisał(a):
    [...]
    > Ok, to może rozwiń, a nie odcinaj się po drugim słowie.

    W sumie chodzi o to, że 5D MkII nadaje się do filmowania dla
    profesjonalistów w Hollywood, którzy:

    - nie używają autofokusa,
    - ustawiają ostrość zdalnie przy pomocy odpowiedniej nasadki na obiektyw,

    natomiast amator do wygodnego filmowania potrzebuje sprawnego
    autofokusa, którego w 5D nie ma.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 112. Data: 2011-01-25 10:00:15
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-25 02:16, dominik pisze:

    > Ale Ty Marku patrzysz inaczej na temat, znasz ekstrema, możliwości i
    > fizykę która za tym stoi. Początkujący amator, który nawet nie wie, czy go
    > to zainteresuje raczej nie kupi od razu drogiej setki. Nie każdy też
    > chce/może/zna się, żeby kupić na allegro starsze szkiełko, a jeszcze
    > bardziej by kombinować z odwrotnymi mocowaniami, soczewkami,
    > przejściówkami na m42 i temu podobne. IMHO więc na początek wystarcza to.
    > W olku bardzo sobie krótką makrówkę w jej cenie chwalili.

    Masz rację, ja na to patrzę inaczej. Jeśli ktoś kto nie ma pojęcia o
    makrofotografii chce kupić pierwszy obiektyw makro - trzeba mu
    uświadomić ograniczenia wynikające z wyboru określonej ogniskowej. Bo
    jeśli nie będzie ich znał przed zakupem - może być potem zawiedziony, że
    obiektyw nie spełnia jego oczekiwań - i wydał wprawdzie mniej pieniędzy,
    ale je zmarnował.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 113. Data: 2011-01-25 10:47:48
    Temat: Re: Dlaczego narzekaj? na Sony Alpha A... ?
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-01-25 01:00, dominik pisze:
    > Ma fazowy AF podczas nagrywania filmów.

    A po jaką cholerę?
    To jest tylko i wyłącznie sztuka dla sztuki.

    Funkcjonalność, nawet super - hiper, nagrywania kilkuminutowych filmów
    służy tylko i wyłącznie do zabawy.
    P.

  • 114. Data: 2011-01-25 15:54:16
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-25 11:47, Pan Piskorz pisze:

    > A po jaką cholerę?
    > To jest tylko i wyłącznie sztuka dla sztuki.
    >
    > Funkcjonalność, nawet super - hiper, nagrywania kilkuminutowych filmów
    > służy tylko i wyłącznie do zabawy.

    1. Wykonywanie fotografii też służy ogromnej większości użytkowników
    amatorskich lustrzanek tylko i wyłącznie do zabawy:-)

    2. Ogromna większość filmów (i mówię to o tych kręconych przez
    profesjonalistów) składa sie z szeregu zmontowanych oddzielnie
    nakręconych scen, które zwykle nie mają wiecej niż kilka minut.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 115. Data: 2011-01-25 16:49:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-25 11:00, Marek Wyszomirski wrote:
> [...]
    > będzie ich znał przed zakupem - może być potem zawiedziony, że obiektyw
    > nie spełnia jego oczekiwań - i wydał wprawdzie mniej pieniędzy, ale je

    Czy na prawdę sądzisz, że ktoś kot pyta czy kit ma macro potrzebuje od
    razu setki? :) IMHO zdecydowanie nie. Owszem, trzydziestka krótka, ale też
    nawet mając setkę czy długi macro może ją chcieć :)
    Poza tym nie zgodzę się z słowem "marnować". W razie czego spokojnie można
    sprzedać za 80% ceny nowego. To i tak mała strata jak na przekonanie się :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 116. Data: 2011-01-25 16:50:35
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-25 11:47, Pan Piskorz wrote:
    > A po jaką cholerę?
    > To jest tylko i wyłącznie sztuka dla sztuki.
    >
    > Funkcjonalność, nawet super - hiper, nagrywania kilkuminutowych filmów
    > służy tylko i wyłącznie do zabawy.

    No dokładnie do tego :)
    I o to chodzi, jak w całej amatorskiej fotografii czy tam jeszcze od
    drugiej strony filmie :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 117. Data: 2011-01-25 17:53:10
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-01-25 17:49, dominik pisze:

    > Czy na prawdę sądzisz, że ktoś kot pyta czy kit ma macro potrzebuje od
    > razu setki? :) IMHO zdecydowanie nie. Owszem, trzydziestka krótka, ale też
    > nawet mając setkę czy długi macro może ją chcieć :)

    Owszem, tak też bywa. Mając 100mm macro dokupiłem sobie 35mm macro. Ale
    zrobiłem to z pełną świadomością, ze będę go używał znacznie rzadziej
    niż 100mm.
    A jeśli ktoś zacznie od 30mm macro myśląć, że porobi nim zdjęcia
    motylków i ważek, to może być srodze zawiedziony i całkowicie zniechęcić
    się do makrofotografii.

    > Poza tym nie zgodzę się z słowem "marnować". W razie czego spokojnie można
    > sprzedać za 80% ceny nowego. To i tak mała strata jak na przekonanie się :)

    Popełniasz błąd sądzenia ludzi swoją miarką. Dla niektórych 20% wartości
    obiektywu to żadne pieniądze, ale są też i tacy, dla których liczy się
    każde 100zł. I właśnie oni powinni wydawać pieniądze w sposób
    szczególnie przemyślany - co bynajmniej nie jest równoznaczne z
    kupowaniem rzeczy najtańszych.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 118. Data: 2011-01-26 02:39:49
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-25 08:37, Jan Rudziński wrote:
> [...]
    >
    > natomiast amator do wygodnego filmowania potrzebuje sprawnego autofokusa,

    Sens ten sam! :)
    Zresztą mniejsza o to - chyba nikt nie wierzy że tylko aparat zrobi z
    niego niesamowitego fotografa czy filmowca.
    EOT jak dla mnie :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 119. Data: 2011-01-29 22:39:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jan 2011, Pan Piskorz wrote:

    > Ależ ani jedno ani drugie nie stanowiło dotąd problemu lub stanowiło znacznie
    > mniejszy niż w fotografii cyfrowej.

    Ależ problemu nie było dlatego, że nikt nie rozważał takiej możliwości
    w warunkach amatorskich. *Tylko* dlatego.
    Mając 1/3", nawet "lepszą" niż 1/2" fotoaparatu z filtrami barwnymi
    (niech będzie per kolor 1/4 powierzchni, czyli wyraźnie mniej od
    kamery 3CCD), jakiś tam problem przy zmroku widzimy.
    Albo raczej, jako rzekłeś, nie widzimy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 120. Data: 2011-01-31 11:57:22
    Od: "Rechot" <r...@o...pl>

> [...]

    > dostrzec, że raczej odnoszą się do tych aparatów z dystansem, czasem

    > mówiąc, że sukces zawdzięczają tylko marketingowi, a nie rzeczywistej i

    > jakości.

    > Pytam o te aparaty gdyż zastanawiam się nad zamianą swojego Canona S2 na

    > coś lepszego - nosząc się pomiędzy kolejną hybrydą w rodzaju Canon SX10,

    > 20 lub właśnie jakimś Sony A390.

    > Przy okazji - czy ktoś mi może powiedzieć czy zwykły kitowy obiektyw

    > Sony 18-55 da radę wykonać coś w rodzaju makro? jaka musi być minimalna

    > odległość fotografowanego obiektu od obiektywu?

    Ano dlatego że kilkanaście lat temu świat fotografii opanowały dwie sekty.
    Jedna nazywa się Canon a druga Nikon.
    członkowie tych sekt zwalczają się zawzięcie na wszelkich możliwych platformach
    dyskusyjnych a niekiedy i w realu.
    Osobiście byłem członkiem sekty Canona ale wystąpiłem z niej 2 lata temu .
    Zostałem wyklęty bo nabyłem drogą kupna aparat marki promowanej przez
    nowopowstająca sektę - SONY.

    Narazie nie uważam się za sekciarza ale soniak mi bardzo podpasował.

    rechot
    ps
    coś w rodzaju macro da się zrobić.