  • 1. Data: 2011-01-18 10:44:19
    Temat: Dlaczego im lepszy oscyloskop, tym mniej pamięci?
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Witam,

    Planuję zakup oscyloskopu cyfrowego.
    Pasmo 200MHz, > 2GS/s, 4 kanały.
    To co mnie powstrzymuje przed zakupem,
    to to, że oscylopskopwy, które zanalazłem
    posiadają małą pamięć. Nie rozumiem, dlaczego
    np. GW Instek robi oscyloskopy 150MHz, 1GS/s,
    2 kanały z pamięcią 2 mega, ale ta sama firma w lepszych
    oscyloskopwach 250MHz, 5GS/s, 4 kanały oferuje jedynie
    pamięć 25 kilo
    Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi mógł wytłumaczyć, dlaczego
    tak się dzieje.

    Pozdrawiam,
    Robbo
    PS. Zadałem to pytanie producentowi, ale nie odpisał.

  • 2. Data: 2011-01-18 10:45:20
    Od: "gri" <s...@a...er>

    Użytkownik "Robbo" <y...@m...com> napisał w wiadomości
    > Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi mógł wytłumaczyć, dlaczego
    > tak się dzieje.

    Szybsza pamięć droga jest?

  • 3. Data: 2011-01-18 12:08:19
    Od: Rysio <o...@p...pl>

    W dniu 2011-01-18 11:44, Robbo pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam,
    > Robbo
    > PS. Zadałem to pytanie producentowi, ale nie odpisał.

    Instek to zabawka, oscyloskopy zaczynaja sie od Tektronix'a

  • 4. Data: 2011-01-18 12:14:54
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    W wiadomości:ih3vri$4t7$...@n...onet.pl,
    Rysio <o...@p...pl> nastukał:

    > Instek to zabawka, oscyloskopy zaczynaja sie od Tektronix'a

    a jakim jezdzisz samochodem ? bo wszystko poniżej maybacha to zabawki.

    --
    VSS

  • 5. Data: 2011-01-18 12:17:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 13:08, Rysio pisze:

    > Instek to zabawka, oscyloskopy zaczynaja sie od Tektronix'a

    No nie każdy jest takim super profesjonalistą jak Ty wiec może sobie
    pozwolić na używanie zabawek.

    MD

  • 6. Data: 2011-01-18 14:06:18
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 13:14:54 +0100, VSS napisał(a):

    > a jakim jezdzisz samochodem ? bo wszystko poniżej maybacha to zabawki.

    Może nie trzeba od razu Teka kupować ale GW Instek raczej dobrej opinii
    nie ma i to patrząc nawet z punktu widzenia amatora. Pytałem tutaj swego
    czasu o te najtańsze oscyloskopy cyfrowe GW Instek (2x20MHz) -
    zdecydowanie mi je odradzono, ktoś miał też bardzo złe doświadczenia z
    analizatorem stanów logicznych (albo widma, nie pamiętam już) tej firmy.
    Rigol nie jest wiele droższy a ma dosyć dobre opinie.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 7. Data: 2011-01-18 14:31:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello badworm,

> [...]
    > analizatorem stanów logicznych (albo widma, nie pamiętam już) tej firmy.
    > Rigol nie jest wiele droższy a ma dosyć dobre opinie.

    Powiem tak - złej baletnicy rąbek u spódnicy przeszkadza. Przez lata
    radziłem sobie ze starym, analogowym, radzieckim bodaj C-112,
    jednokanałowym oscyloskopikiem. Potem na Allegro kupiłem tanio Vellemana
    HHS5 - mikroskopijny ekranik LCD, pasemko 5MHz i też dało się ładnych
    parę przetwornic uruchomić.

    Obecnie mam najtańszą chińszczyznę: OWON Liliputh PDS5022S, ledwie 2x25
    MHz - mi wystarcza z naddatkiem. Małe to, lekkie, da się włożyć
    akumulatory LiIon do środka. Kosztowało niewiele w porównaniu do
    topowego sprzętu. Jak się zużyje - nie będzie żal wyrzucić.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2011-01-18 15:07:21
    Od: Rysio <o...@p...pl>

> [...]
    > akumulatory LiIon do środka. Kosztowało niewiele w porównaniu do
    > topowego sprzętu. Jak się zużyje - nie będzie żal wyrzucić.

    Romek do przetwornic to zwykly miernik daje rade, a co bys powiedzial na
    pomiary szyny PCI ?

  • 9. Data: 2011-01-18 15:17:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 18.01.2011 16:07, Rysio pisze:
    > Romek do przetwornic to zwykly miernik daje rade, a co bys powiedzial na
    > pomiary szyny PCI ?
    Chcesz PCI mierzyć oscyloskopem a nie jakimś testerem stanów logicznych?

    Michoo

  • 10. Data: 2011-01-18 15:22:10
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

> [...]
    > analizatorem stanów logicznych (albo widma, nie pamiętam już) tej firmy.
    > Rigol nie jest wiele droższy a ma dosyć dobre opinie.

    Z mojego rozeznania wynika, że Rigole są tańsze niż GW Insteki
    (byłem w NdN oglądać Rigola, byłem w Merazet oglądać GW Instek).
    Wydaje mi się, że GW Instek ma lepszą opinię niż Rigol, choć Rigol
    wcale złej nie ma. Wziąłbym Rigola bez zastanawiania, gdyby nie ta
    mała pamięć :(

    Co do Owona, to też go oglądałem w Merazet. Ma wszystko (duża
    pamięć, bateria, duży ekran), tylko śmierdzi chińszczyzną w większym
    stopniu niż byłbym w stanie znieść :)

    Robbo